Uutiset

Tarkenna aihe

78 uutista ja tiedotetta

Maaliskuu 2021

K-ryhmä johtaa nyt päivittäistavarakaupan kasvua – markkinaosuus vahvistui jo viidettä vuotta peräkkäin

K-ryhmä kasvatti ainoana suurena kaupparyhmänä markkinaosuuttaan päivittäistavarakaupassa vuonna 2020. Markkinaosuus kasvoi 0,4 prosenttiyksikköä ja on nyt 36,9 prosenttia. K-ryhmän ketjuista vuosi oli erityisesti vahva K-Citymarketille, joka kasvatti myyntiään keskimääräistä markkinakasvua selvästi paremmin. Tiedot selviävät tutkimusyritys Nielsenin tänään julkistamasta Päivittäistavaramyymälärekisteristä.

Yritys, Media

23.03.2021 09:05

K-Citymarket Vihti Nummelan kauppias keksi uudenlaisen keinon paikallisseurojen harrastajahankintaan

Kun Vihdin Nummelasta ei tahtonut löytyä paikkaa, jossa paikalliset urheiluseurat olisivat voineet tiedottaa toiminnastaan, K-Citymarket-kauppias Antti-Jussi Kivi päätti pistää pyörät pyörimään. Kauppaan asennetut digitaaliset seuranäytöt tavoittavat nyt tuhansia ihmisiä päivittäin ja kannustavat mukaan urheiluseurojen toimintaan.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media, Etelä-Suomi

19.03.2021 13:27

Pääsiäisperinteet sovitetaan poikkeusaikaan − sukulaiset virvotaan nyt etänä, mutta karitsan myyntipiikki säilyy

Tänä vuonna on jo toinen poikkeuspääsiäinen. Poikkeusoloista huolimatta pääsiäisen perinteet pitävät pintansa, mutta etävirpomisen odotetaan kasvattavan suosiotaan. Kokosimme K-ryhmän asiantuntijoiden näkemykset pääsiäisen hittituoteryhmistä.

Asiakas, Yritys, Media

19.03.2021 11:00

Keskon vuoden 2020 luvut julki - vuosiraportti on kattava tietopaketti erityisesti sijoittajille

Keskon vuosi 2020 oli ennätyksellinen: myynti kasvoi ja kannattavuus parani merkittävästi. Kestävän kehityksen saralla merkittävimpiä tekoja olivat tiukennetut ilmastotavoitteet, toimitusketjun läpinäkyvyyttä lisäävä Tuotteiden jäljillä -sivusto ja asiakkaiden ravintovalinnoista kertova mittari K-Ostokset-palvelussa.

Vastuullisuus, Yritys, Media

19.03.2021 09:20

Pirkka Ecocert-sertifioiduille pesu- ja puhdistusaineille voitto European Private Label Awards 2021 -kilpailussa

Pirkka Ecocert-sertifioitu pesu- ja puhdistusainesarja on valittu Euroopan parhaimmaksi tuotesarjaksi kodintarvikekategoriassa European Private Label Awards 2021 -kilpailussa. Sarja on ensimmäinen Ecocert-sertifioitu luonnollisista raaka-aineista valmistettu kaupan oman tuotemerkin puhdistusainesarja Suomessa.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

18.03.2021 14:00

Hiilineutraaliutta tavoitteleva K-ryhmä valjasti tekoälyn kehittämään kauppojen energiatehokkuutta

K-ryhmän ja EnerKeyn uudessa kokeilussa tekoäly valjastetaan tunnistamaan mahdollisuuksia energiansäästöön K-ruokakaupoissa. Ensimmäiset tulokset viittaavat siihen, että tekoälyä hyödyntäen on mahdollista parantaa kauppojen energiatehokkuutta jopa tuhansilla megawattitunneilla vuosittain. K-ryhmä näkee, että vastaavalla toimintamallilla olisi mahdollisuus saada koko yhteiskunnan tasolla mittavia säästöjä.

Vastuullisuus, Yritys, Media

11.03.2021 12:05

Vuosi koronaa: Data kertoo miten Suomi vietti koronavuotta

Hamstrasitko toukokuussa hiivaa? Maalasitko mökin kesäkuussa? Ostitko maaliskuussa kotikuntoiluvälineitä? Sitten olet viettänyt koronavuotta kuten sadat tuhannet muut suomalaiset. K-ryhmän myyntidata paljastaa, miten poikkeusvuotta vietettiin.

Asiakas, Yritys, Media

11.03.2021 10:00

Neste K selvitti: Puolet naisista kuulee yhä nainen ratissa -vitsejä puolisolta tai työpaikalla

Nainen ratissa -vitsit elävät sitkeästi niin liikenteessä kuin työpaikoilla, selviää Neste K:n tuoreesta kyselytutkimuksesta. Vitsejä kertovat niin miehet kuin naisetkin. Helsingin yliopiston sukupuolentutkija Elina Penttisen mukaan huumorilla on suuri vaikutus sukupuolistereotypioiden ylläpitämisessä ja jatkuvuudessa.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

08.03.2021 08:30

K-ryhmä mukana eskarilaisille tehdyssä Kierrätyskaverit-kirjassa

Kierrätyskaverit on Suomen ensimmäinen eskarilaisten opetusmateriaali, joka kertoo kierrätyksestä ja kiertotaloudesta. Arla Suomi, UPM ja K-ryhmä ovat tuottaneet materiaalin Suomen noin 60 000 esikoululaiselle yhdessä Oppi&ilon kanssa. Materiaalin tavoitteena on auttaa kasvattamaan sukupolvi, jolle kierrättäminen on jokapäiväinen, helppo ja hauska juttu.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

04.03.2021 09:28

Ravintoloiden rajoituksista syntynyt idea tuo huippukokin menun kaikkien suomalaisten saataville

Valmisruokahyllyn valikoima on muuttunut merkittävästi viimeisen parin vuoden aikana, ja koronavuosi on vielä entisestään lisännyt erityisesti laadukkaamman valmisruoan kysyntää. Ravintoloitsija Pekka Terävän uusi OLO Creative Kitchen -valmisruokasarja muodostaa menukokonaisuuden, josta voi valita alkuruoan, pääruoan ja jälkiruoan. Idea uudesta aluevaltauksesta syntyi vuosi sitten ensimmäisten koronarajoitusten astuessa voimaan ja sarja lanseerataan juuri uusien rajoitusten kynnyksellä.

Asiakas, Yritys, Media

01.03.2021 10:26

Takaisin ylös