53 uutista ja tiedotetta
K-Citymarketeissa torjutaan käyttötavaroiden hävikkiä systemaattisesti. Keinoja tähän ovat hävikin ennaltaehkäisy, alehinnoittelu ja lahjoitukset sekä outlet-alueet osassa K-Citymarketeja. Yksi suurimmista on Launeen K-Citymarketin outlet-osasto, joka on erityisesti lahtelaisten lapsiperheiden suosiossa.
Vastuullisuus, Media13.10.2025 08.00
Kesko liittyi ensimmäisten yritysten joukossa uuteen kaupan alan yhteiseen, vuosien 2026-2035 energiatehokkuussopimukseen. Keskon 16 prosentin eli 140 GWh:n suuruisen energiatehokkuuden parannuksen kulmakiviä ovat kauppojen energiaremontit ja innovatiiviset energiaratkaisut. Vuosina 2021-25 Kesko on saavuttanut noin 89 GWh:n energiansäästön uudistamalla kauppojen talotekniikkaa ja kylmälaitteita ympäri Suomen. Lisäksi kaukolämmön kulutusta vähennetään uudenlaisilla ratkaisuilla: esimerkiksi atNorthin datakeskuksesta K-Supermarket Mankkaaseen Espoossa johdettavalla hukkalämmöllä katetaan lähes kaikki kaupan tarvitsema lämmitysenergia.
Vastuullisuus, Media09.10.2025 11.30
Torstaina 2.10. alkoi toista kertaa järjestettävä, naisille suunnattu Kesko x MiB Johtajuushautomo, joka toteutetaan yhteistyössä Mothers in Business ry:n (MiB) kanssa. Naisjohtajuushautomo edistää Keskon vastuullisuusstrategian tavoitetta kasvattaa naisten määrää johtotehtävissä.
Vastuullisuus, Työpaikat, Media03.10.2025 16.33
K-Citymarketin oma vaatemallisto mywear valmistetaan Intiassa, Kiinassa, Bangladeshissa ja Vietnamissa. Kiinnitämme siksi erityistä huomiota tuotteiden valmistuksen työoloihin ja ihmisoikeuskysymyksiin. Keskeisiä työkalujamme ovat tehtaiden sosiaalisen vastuun auditoinnit sekä yhteistyö järjestöjen kanssa.
Vastuullisuus, Media30.09.2025 09.38
K-ryhmä on saavuttanut vuodelle 2025 asetetun ruokahävikin vähennystavoitteensa etuajassa. K-ruokakauppojen hävikin vähentämisessä keskeisessä roolissa ovat olleet kysynnän tarkka ennakointi, hävikkiuhan alla olevien tuotteiden hinnanalennukset ja niiden sijoittaminen hävikkihyllyihin sekä punalaputettujen tuotteiden suosio.
Vastuullisuus, Media24.09.2025 07.58
K-ryhmä on mukana Syöpäsäätiön rakastetussa Roosa nauha -keräyksessä jo 17. kerran ja yksi pääyhteistyökumppaneista jo kymmenettä kertaa. K-ruokakauppojen ja Kespron lisäksi keräykseen osallistuu myös K-Rauta.
Vastuullisuus, Media18.09.2025 10.09
K-ryhmän toukokuussa tekemä muovikassien hinnankorotus on vähentänyt muovikassien myyntiä merkittävästi. Ensimmäisten kuukausien seurannan perusteella muovikassien myynti K-ruokakaupoissa on laskenut 7 prosenttia verrattuna edelliseen vastaavaan ajanjaksoon.
Vastuullisuus, Media12.09.2025 08.05
K-Market Ruokamestari sai vuoden 2024 uudistuksen yhteydessä uudet energiatehokkaat kylmälaitteet, hukkalämpöä kierrättävän lämmönkierrätysjärjestelmän ja ledivalaistuksen. Mittavan energiaremontin hyödyt näkyvät nyt, sillä sähkönkulutus on noin 30 % pienempi kuin ennen remonttia lisääntyneistä kylmälaitteista huolimatta.
Vastuullisuus, Itä- ja Keski-Suomi, Media08.09.2025 08.05
MIELI ry:n vuosittaisella Mielinauha-kampanjalla kerätään varoja mielenterveystyölle ja kriisiauttamiselle Suomessa. K-ryhmä yhdessä asiakkaidensa keräsi 77 274 euron lahjoitussumman.
Vastuullisuus, Media05.09.2025 09.24
Kesko parantaa omien tuotemerkkiensä pakkausmateriaalien vastuullisuutta ja kierrätettävyyttä. Omien tuotemerkkien tuotteet – esimerkiksi Pirkka, Pirkka Parhaat ja K-Menu sekä Kespron Menu ja rautakauppojen Cello – saavat jatkossa yhä useammin suojakseen kartonki- tai pahvipakkauksen.
Vastuullisuus, Media11.08.2025 08.30