53 uutista ja tiedotetta
Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräys käynnistyy 21.9.2023. K-ryhmä on mukana keräyksessä jo 15. kertaa. Roosa nauhan ostamisen lisäksi keräykseen voi osallistua K-kaupoissa valitsemalla Roosa nauha –tuotteita, kuten Pirkka Parhaat Roosa nauha kimpun sekä pinkkiin puettuja elintarvikkeita ja kodintuotteita.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media21.09.2023 10.15
Ruokahävikkiä taklataan ja sen ennaltaehkäisyyn panostetaan ruokakaupoissa monin keinoin. K-ruokakaupoissa hävikin vähentämiseen voi nyt osallistua valitsemalla ostoskärryyn hevihävikkilaatikon tai leipähävikkikassin. Samaan aikaan punalaputettujen tuotteiden suosio jatkaa kasvuaan ja kauppojen hyllyiltä löytyy erilaisia hävikkituotteita. Syömäkelvottomasta hävikistä tehtyä biokaasua hyödynnetään muun muassa Pirkka Amppari -jäätelöiden valmistuksessa.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media08.09.2023 08.31
Ukraina-rusettien myynnillä kerättiin yli 264 000 euroa Suomeen saapuneiden ukrainalaisperheiden auttamiseen. Keräyksen varoilla järjestetään yhteisöllistä tekemistä ja toimintaa, jotka tuovat ukrainalaisia ja suomalaisia perheitä yhteen. Lisäksi varoilla jaetaan ruokalahjakortteja niitä tarvitseville ukrainalaisperheille.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media15.08.2023 07.00
K-Market-ketju lahjoittaa 10 000 euroa Mannerheimin lastensuojeluliitolle. Kiusaamisen vastaiseen työhön tarkoitettu lahjoitus koottiin kesätempauksella, jossa Suomen koripallomaajoukkue Susijengi jalkautui kauppoihin keräämään jeesaus-pisteitä hyvillä teoilla.
Vastuullisuus, Asiakas, Media07.08.2023 10.00
Suomen koripallomaajoukkue Susijengi lähtee mukaan kiusaamisvapaalle vyöhykkeelle. Kiusaamisvapaa vyöhyke on K-Market-ketjun toimintamalli, joka muistuttaa, että kiusaamiseen puuttuminen on meidän jokaisen asia.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media, Etelä- ja Varsinais-Suomi sekä Ahvenanmaa17.07.2023 07.05
Kaikkien Pirkka-banaanien tarrat on vaihdettu kesäkuun aikana uusiin tarroihin, jotka kompostoituvat myös kotikompostorissa muun biojätteen seassa. Banaaninkuoren voi siis jatkossa lajitella biojätteeksi ilman, että tarran irrottaa kuoresta.
Vastuullisuus, Yritys, Media06.07.2023 07.05
Juomatuotteita ostava voi yllättyä, kun korkki ei enää irtoakaan kokonaan purkista tai pullosta. Syynä on pakkauksiin liittyvät uudistusvaatimukset, jotka näkyvät nyt suomalaisten arjessa. Samaan aikaan jätelain muutokset mahdollistavat jätteiden monipuolisemman lajittelun yhä useammalle. Ensimmäiset juomapakkausten muutokset on jo aloitettu K-ryhmässä ja sanalliset lajitteluohjeet pakkauksissa puolestaan helpottavat lajittelua kotona.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media04.07.2023 07.15
K-Ruoka-sovellukseen elokuussa käyttöön tuleva Hyvinvointi-palvelu laskee jatkossa asiakkaalle, kuinka hyvin hänen K-ruokakaupoista tekemänsä ostokset vastaavat kansallisia ravitsemussuosituksia. K-ryhmän tieto asiakkaan ostoksista yhdistettynä asiakkaan itse antamiin taustatietoihin luovat pohjan, jonka avulla asiakasta ohjataan kohti terveellisempiä valintoja. Hyvinvointi-palvelu on toteutettu yhteistyössä Lääkärikeskus Aavan ravitsemusterapeutti Reijo Laatikaisen kanssa.
Vastuullisuus, Asiakas, Media30.06.2023 08.33
K-ruokakaupoissa myynnissä olevien Ukraina-rusettien turvin tehtävä auttamistyö Suomeen saapuneiden ukrainalaisten hyväksi on hyvässä vauhdissa. Ukrainalaisille lapsiperheille on jaettu 50 000 euron arvosta ruokalahjakortteja ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton toiminnalla heille tarjotaan mielekästä tekemistä, joka tuo suomalaisia ja ukrainalaisia yhteen. Kesäkuun loppuun asti jatkuvaan keräykseen on osallistuttu keskimääräistä ahkerammin Etelä-Karjalassa.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media20.06.2023 10.30
Globaali rautakauppajärjestö EDRA/GHIN ja yhdeksän alan johtavaa yritystä aloittavat uuden ilmastoyhteistyön ja haastavat mukaan koko toimialan. Tavoitteena on löytää keinoja yhdenmukaistaa päästölaskentaa ja -raportointia sekä vähentää tuotteiden tuotannossa ja käytössä syntyviä ns. Scope 3 -päästöjä.
Vastuullisuus, Media15.06.2023 14.00