K-ryhmä on brändien talo

K-ryhmällä on kymmeniä hyvin menestyviä ketju- ja tuotebrändejä. Kullekin brändille on määritelty omat strategiset tavoitteensa ja tavoitemielikuvansa. Brändejä rakennetaan ja johdetaan asiakastarpeiden mukaisesti K-ryhmän rakenne ja liiketoimintamallit huomioiden.

Päivittäistavarakaupan ketjut ja brändit

 

Rakentamisen ja talotekniikan kaupan ketjut ja brändit

 

Autokaupan brändit

 

 

Tavoitteena on kasvattaa brändien arvoa ja parantaa markkinoinnin tehoa. Tätä mitataan johdonmukaisesti muun muassa asiakastyytyväisyys- ja työnantajamielikuvatutkimuksilla sekä taloudellisilla mittareilla.

Kesko luo toiminnallaan arvoa sidosryhmilleen

Kaupan alan yrityksenä Keskon ja K-kauppojen päätehtävänä on tarjota asiakkaille heidän tarvitsemiaan tuotteita ja palveluita. Tuotteiden tulee olla tutkittuja, turvallisia ja vastuullisesti valmistettuja.

Kesko valitsee tavarantoimittajansa huolellisesti ja toimittaa tuotteet kauppaan tehokkaasti ja ympäristövaikutukset huomioiden. Samalla Kesko tarjoaa tavarantoimittajille jakelutien heidän tuotteilleen.

Keskon toiminnan ja yhteiskuntavastuun vaikutuksia arvioitaessa huomioidaan keskeiset sidosryhmät:

  • asiakkaat
  • sijoittajat ja Keskon omistajat
  • Keskon henkilökunta
  • kauppiaat ja kauppojen henkilökunta
  • tavaran- ja palveluntoimittajat
  • media
  • viranomaiset
  • kansalais- ja muut järjestöt
  • ammattiyhdistykset

Sidosryhmien odotuksia selvitetään säännöllisesti erilaisilla tutkimuksilla.

K-brändi entistä kokonaisvaltaisemmin mukana asiakkaan arjessa

K-brändi näkyy toimintansa ja ketjujensa kautta entistä vahvemmin asiakkaidensa arjessa, tavoitteena rakentaa kokonaisvaltaisesti hyvää arkea. K-kattobrändin alla toimivat ketjubrändit K-Rauta, K-Citymarket, K-Supermarket ja K-Market on vuoden 2017 aikana valjastettu palvelemaan entistä yksilöllisemmin asiakkaitamme eri elämäntilanteissa ja tuomaan inspiraatiota sekä ratkaisuja erilaistuviin tarpeisiin.

K-brändi on entistä enemmän läsnä, kantaaottava ja osallistuva jäsen myös yhteisöissä ja yhteiskunnassa. K-brändin tavoitteena on olla merkityksellinen osa asiakkaidensa arkea - Jotta kaupassa olisi kiva käydä.

 

Lisätietoa

Takaisin ylös