Uutiset

Tarkenna aihe

90 uutista ja tiedotetta

Helmikuu 2022

Kestävä Tuote -merkintä helpottaa Kespron asiakkaiden valintoja

Kespro helpottaa asiakkaidensa vastuullisten valintojen tekemistä merkitsemällä tuotteidensa taustatietoihin Kestävä tuote -merkinnän, jos tuote on valmistettu vastuullisesti. Uusi merkintä tuli käyttöön joulukuussa 2021 ja sen käyttö laajenee vähitellen.

Vastuullisuus, Asiakas, Media

02.02.2022 16.28

Juha Marttinen K-Rauta Kokkolan uudeksi kauppiaaksi

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 2.2.2022 Kokkolan K-Rauta saa uuden kauppiaan Juha Marttisesta, joka aloittaa kauppiasuransa 3. helmikuuta. Hän lupaa uudistaa myymälää ja tuotevalikoimaa jatkuvasti vastaamaan alan uusimpia trendejä asiakkaiden toiveita kuunnellen.

Asiakas, Yritys, Media, Länsi-Suomi

02.02.2022 14.00

K-Lataus-asemia nyt sadan kaupan yhteydessä – vuoden 2021 latausmäärät yli kaksinkertaiset edelliseen vuoteen verrattuna

K-Lataus avasi viime vuonna 22 uutta asemaa. Nyt asiakkaat voivat ladata autoaan jo yli 100 eri K-kaupan yhteydessä ympäri Suomen. Koko vuoden latausmäärät kasvoivat 131 prosenttia verrattuna edelliseen vuoteen. Kasvu oli suurempaa kuin vielä alkuvuonna ennustettiin.

Vastuullisuus, Asiakas, Media

02.02.2022 09.00

Tammikuu 2022

Pirkka-tulppaanien kuljetuspakkaus pahviseksi – muovisäästöä lähes 30 tonnia vuodessa

Pirkka-tulppaanien kuljetuspakkaukset uudistuvat, kun aiemmin käytetyt muoviämpärit korvataan kierrätyskelpoisilla pahvilaatikoilla. Uudistuksella säästetään vuosittain 27 tonnia muovia, mikä vastaa noin 1,3 miljoonaa muovikassia. Muovisten kuljetusämpärien korvaaminen on yksi osa K-ryhmän muovilinjauksen toimenpiteistä muovin vähentämiseksi.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

27.01.2022 08.39

K-ryhmän Arkibarometri: Ilmastohuoli näkyy lautasella - kasvisvoittoiset ruokavaliot kiinnostavat suomalaisia

Suomalaiset ovat erityisen kiinnostuneita kasvispainotteisista ruokavalioista. Planetaarinen eli ilmastoystävällinen ruokavalio kiinnostaa jopa yli puolta suomalaisista, ilmenee K-ryhmän toteuttamasta Arkibarometri-tutkimuksesta, jossa perehdytään arjen ilmiöihin. K-ryhmässä kasvavaan kasvistrendiin on vastattu kehittämällä kasvipohjaisten tuotteiden valikoimaa ja tuotu lisää helposti valmistettavia kasvisvaihtoehtoja.

Vastuullisuus, Asiakas, Media

26.01.2022 10.00

Vastuullisemmat kalavalinnat entistä helpompia – Pirkka ja Pirkka Parhaat -kalatuotteet kattavasti kotimaisia tai vastuullisuussertifioituja

Kesällä 2020 asetetun tavoitteen mukaisesti kaikki tuoreet ja pakasteesta löytyvät naturel ja paneroidut Pirkka ja Pirkka Parhaat -kalatuotteet ovat nyt kotimaista alkuperää tai vastuullisuussertifioituja.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

13.01.2022 10.46

K-ryhmän Arkibarometri: 87 % suomalaisista on tyytyväisiä arkeensa - mutta vain viidesosa nauttii siitä

Suomalaiset ovat arkeensa tyytyväistä kansaa, jolle vastuullisuus on päivittäisiä ja arkisia tekoja. Jopa 87 prosenttia suomalaisista kertoo olevansa tyytyväisiä arkeensa tällä hetkellä. Suosituimmaksi arjen vastuullisuusteoksi nousee jätteiden lajittelu, jota tekee 79 prosenttia vastaajista. Tiedot käyvät ilmi K-ryhmän toteuttamasta Arkibarometri-tutkimuksesta, joka selvittää suomalaisten ajatuksia arjesta.

Vastuullisuus, Asiakas, Media

13.01.2022 08.30

Onninen lisää jälleen vähäpäästöisiä kuljetusvaihtoehtoja: otti käyttöön biokaasulla kulkevat kuorma-autot

ONNISEN LEHDISTÖTIEDOTE 10.1.2022 Onninen kehittää jatkuvasti logistisia ratkaisujaan ympäristöystävällisemmiksi. Uusimpana hankkeena Onninen on aloittanut toimitukset asiakkailleen biokaasulla toimivilla kuorma-autoilla. Uuteen kalustoon tankattava biokaasu on peräisin Gasumin biokaasulaitokselta, jossa uusiutuvaa polttoainetta valmistetaan muun muassa K-kauppojen syömäkelvottomasta biojätteestä.

Vastuullisuus, Asiakas, Media

10.01.2022 09.00

Alkoholittomien juomien suosio jatkuu vahvana - ylijäämä-appelsiineilla maustettu uutuus laajentaa lonkerohyllyn valikoimaa

Alkoholittomat vaihtoehdot ovat jo niin suosittuja, että valikoimalta odotetaan lähes vastaavaa laajuutta kuin alkoholia sisältäviltä juomilta. Alkoholittomia oluita ja siidereitä on K-ryhmän keskitetyssä valikoimassa jo yli 200, mutta alkoholittomia lonkeroita on löytynyt vain muutamia. Tammikuussa valikoima täydentyy Olvin alkoholittomalla Iisalmi-lonkerolla, jonka appelsiinitisle valmistuu K-ryhmän ylijäämä-appelsiineista. Uutuudessa yhdistyykin kaksi vahvaa trendiä: alkoholittomuus ja hävikin hyödyntäminen.

Asiakas, Yritys, Media

07.01.2022 10.00

Takaisin ylös