35 uutista ja tiedotetta
K-ryhmä on Suomen suurimpia kukkamyyjiä, ja kauppoihin kertyy vuosittain jopa 600 000 leikkokukkaämpäriä. K-ryhmän, Lassila & Tikanojan ja Sinituotteen juuri käynnistyneessä yhteistyössä käytetyt ämpärit käsitellään raaka-aineeksi, jota hyödynnetään uusissa siivoustuotteissa. Uusi SINI-siivoustuotesarja on nyt saatavilla K-Citymarketeista ja K-Raudoista.
Vastuullisuus, Media06.05.2024 08.05
Kinkkutemppu-kiertotalouskampanja järjestettiin onnistuneesti jo kahdeksannen kerran 18.12.2023.–7.1.2024. Kotitalouksista toimitettiin yhteensä 42 tonnia joulukinkun ja muiden ruokien valmistuksesta syntynyttä paistinrasvaa lähes 200 keräyspisteeseen ympäri Suomen.
Vastuullisuus, Yritys, Media04.04.2024 10.30
K-ryhmän kyselytutkimuksen mukaan valtaosa pitää omaa kassia mukana ruokakaupassa, mutta kauppareissun yllättäessä ostokset kuljetetaan muovikassissa. Suomessa kulutettavien muovikassien määrää pyritään vähentämään muovikassisopimuksella, johon myös K-ryhmä on sitoutunut. Lapsiperheet ostavat eniten muovikasseja, kun taas eläkeläiset ovat ahkerimpia oman kassin käyttäjiä. Tärkeimmäksi syyksi ottaa oma kassi mukaan koettiin ympäristöystävällisyys.
Vastuullisuus, Yritys, Media21.03.2024 07.35
Suomen Reilu kauppa on käynnistänyt yhteistyössä yritysten kanssa pilottihankkeen, jossa on mukana koko luonnonmarja-alan toimitusketju. Pilotin tavoitteena on luoda luonnonmarjoille paikalliset sertifiointikriteerit, joilla pyritään ratkomaan marjanpoiminnan haasteita Suomessa. Reilu kauppa työskentelee nyt ensimmäistä kertaa kotimaisten tuotteiden kriteerien parissa. Pilotilla haetaan vaikuttavuutta jo tulevan kesän poimintakaudeksi.
Vastuullisuus, Yritys, Media07.03.2024 07.45
K-Ruoka-sovelluksessa on nyt uusi ominaisuus: vitamiinilaskenta. Se näyttää, sisältävätkö K-Plussa-kortilla tehdyt ruokaostokset tarpeeksi yleisimpiä vitamiineja. Ominaisuus on ainutlaatuinen suomalaisen sovelluskehityksen rintamalla ja monipuolistaa jo aiemmin sovelluksesta löytyneitä 12 terveellisen ravinnon suositusta.
Vastuullisuus, Media04.03.2024 07.02
Vain kolmasosa lapsista ja nuorista liikkuu riittävästi*. K-ryhmä tarttuu haasteeseen ja kannustaa lapset ja nuoret liikkeelle yhdessä Suomen Palloliiton, Suomen Koripalloliiton, Suomen Tennisliiton, jääkiekkoseurojen ja JVG:n kanssa uudella Liike on lääke -hankkeella. Hanke yhdistää poikkeuksellisesti kolme isoa lajiliittoa Suomessa saman hankkeen alle.
Vastuullisuus, Yritys, Media02.02.2024 08.24
Kesko on valittu maailman vastuullisimmaksi päivittäistavarakaupan yritykseksi vuoden 2024 Global 100 -listalla. Kokonaislistalla Kesko teki huiman nousun sijalle 29. Kesko on maailman ainoa yritys, joka on valittu maailman vastuullisimpien yritysten listalle joka vuosi listan perustamisesta eli vuodesta 2005 alkaen.
Vastuullisuus, Sijoittaja, Media17.01.2024 09.30
K-ryhmän lähes 930 000 euron lahjoitussumma Roosa nauha -keräykselle syntyi Roosa nauhojen, rannekkeiden ja Roosa nauha -tuotteiden myynnistä K-kaupoissa. 15-vuotisen Roosa nauha -yhteistyön aikana K-ryhmä on kerännyt yhdessä asiakkaidensa kanssa yhteensä 6,3 miljoonaa euroa suomalaiselle syöpätutkimukselle. Keräysvaroilla Syöpäsäätiö tukee syöpätutkimusta ja syövän ehkäisyä sekä turvaa sairastuneille tukipalveluita.
Vastuullisuus, Yritys, Media14.12.2023 13.41
Joulunajan perinteeksi muodostunut Kinkkutemppu-kiertotalouskampanja alkaa 18.12.2023 ja jatkuu aina 7.1.2024 saakka. Tempaus tarjoaa kotitalouksille helpon mahdollisuuden kierrättää jouluruokien valmistuksesta syntyneet paistinrasvat, jotka käytetään raaka-aineena Neste MY Uusiutuvaa Diesel -polttoaineen valmistuksessa. Suurin osa keräyspisteistä sijaitsee K-ruokakauppojen yhteydessä. Kinkkutempussa mukana olevat 15 eri organisaatiota uskovat kiertotalouden voimaan.
Vastuullisuus, Yritys, Media12.12.2023 11.13
K-Market-ketju ja Kokkikartano Oy lahjoittavat yhdessä 14 136 euroa Mannerheimin lastensuojeluliitolle. Kiusaamisen vastaiseen työhön tarkoitettu lahjoitus kerättiin syys–lokakuussa Kiusaus on nyt jeesaus -kampanjalla.
Vastuullisuus, Media28.11.2023 15.26