K-ryhmä keräsi asiakkaidensa kanssa lähes 930 000 euroa suomalaiselle syöpätutkimukselle

K-ryhmän lähes 930 000 euron lahjoitussumma Roosa nauha -keräykselle syntyi Roosa nauhojen, rannekkeiden ja Roosa nauha -tuotteiden myynnistä K-kaupoissa. 15-vuotisen Roosa nauha -yhteistyön aikana K-ryhmä on kerännyt yhdessä asiakkaidensa kanssa yhteensä 6,3 miljoonaa euroa suomalaiselle syöpätutkimukselle. Keräysvaroilla Syöpäsäätiö tukee syöpätutkimusta ja syövän ehkäisyä sekä turvaa sairastuneille tukipalveluita.

K-ryhmä oli tänä vuonna jo yhdeksättä kertaa yksi Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräyksen pääyhteistyökumppaneista. K-ryhmän tämän vuoden tarkka lahjoitussumma oli 929 827 euroa. Summa koostuu Roosa nauhojen, rannekkeiden ja Roosa nauha -tuotteiden myynnistä K-kaupoissa.

K-ryhmän lähes 930 000 euron lahjoituksen avulla esimerkiksi viisi nuorta syöpätutkijaa voi työskennellä kolmen vuoden ajan, ja sillä voidaan lisäksi hankkia tutkimukselle tärkeitä tarvikkeita, kuten solujen analysointilaite sekä kuusi syöpäkudosnäytteiden käsittelylaitetta.

Vuoden 2023 Roosa nauhan ja Roosa nauha -rannekkeen suunnittelivat Apulanta-yhtyeestä tutut Toni Wirtanen ja Sipe Santapukki. Nauhoja ja rannekkeita myytiin K-kaupoissa kampanjan aikana yhteensä yli 152 000 kappaletta.

Syöpätutkimusta tuettiin Pirkka-tuotteita ostamalla

Arjen perustuotteet olivat tänäkin vuonna K-kauppojen Roosa nauha -tuotevalikoiman perusta. Pirkka miniluumutomaatit ovat olleet myydyin Roosa nauha -tuote jo useita vuosia peräkkäin. Lisäksi myydyimpien Roosa nauha -tuotteiden listan kärjessä oli tänä vuonna Pirkka Reilun kaupan ruusukimppu, Pirkka vadelmat, Pirkka maustamaton AB-jogurtti sekä Pirkka wc-paperipakkaukset. Osa kampanjatuotteiden myyntihinnasta lahjoitettiin keräykseen.

”Kiitämme kaikkia Roosa nauha -keräykseen osallistuneita asiakkaitamme ja kampanjaa hienosti esillä pitäneitä K-kauppiaita. Tänä vuonna meitä ilahdutti erityisesti Tonin ja Sipen suunnitteleman Pirkka Parhaat Roosa nauha kukkakimpun suosio. Pelkästään kimpun myynnistä kertyi noin 19 000 euroa lahjoitusvaroja”, kertoo K-ryhmän päivittäistavarakaupan vastuullisuusjohtaja Timo Jäske.

”K-ryhmän sitoutuneet työntekijät ja upeat asiakkaat ovat olleet yhtenä rintamana Roosa nauha kampanjassa. Asiakkaat ovat löytäneet useita Roosa nauha -tuotteita jo pysyviksi perustuotteiksi omaan arkeensa. Niitä osataan odottaa ja lokakuu on hetki, jolloin tehdä merkityksellisiä ostoksia. K-kauppiaat kautta maan ja K-ryhmän henkilökunta tekevät hyvän tekemisen helpoksi ja tänäkin vuonna Roosa tuotteiden määrä ja esillepano on ollut ilahduttavaa ja kekseliästäkin”, iloitsee Syöpäsäätiön varainhankintajohtaja Sari Meller.

RN_23_Tutkija-Kumppanit-KSuper-Keskofi-yläkuva-970px.jpg
Roosa nauha -kampanjassa tuettiin suomalaista syöpätutkimusta yhtenä rintamana 

Roosa nauha -yhteistyöllä kerätään varoja kaikkien syöpien tutkimukseen

Tämän vuoden keräyksen teemana oli erityisesti lasten syövät. Rintasyöpätutkimuksesta tunnetuksi tulleen keräyksen tuotoilla tuetaan nykypäivänä kaikkien syöpien tutkimusta Suomessa. Keräysvaroilla tuetaan myös sairastuneille ja heidän läheisilleen tarjottavaa maksutonta neuvontapalvelua.

”Syöpäsäätiön tutkijat pitävät yhteistyötä työnsä jatkuvuuden kannalta erittäin arvokkaana. Roosa nauha keräys täytti tänä vuonna 20 vuotta ja K-kauppiaat ja muu henkilökunta ovat olleet rinnallamme jo 15 vuotta. Syöpäsäätiö kiittää merkittävästä lahjoituksesta, joka liitetään osaksi tämän vuoden Roosa nauha pottia ja myönnetään apurahahakemusten perusteella Suomen parhaimmille syöpätutkijoille Suomessa”, Meller kertoo.

Syöpäsäätiö myönsi nyt 75-vuotisjuhlavuotenaan syöpätutkimukseen apurahoja ennätykselliset 7,5 miljoonaa euroa yhteensä 102 tutkijalle tai tutkimusryhmälle. Tähän sisältyivät Roosa nauha -rahastosta jaetut 26 tutkimusapurahaa, joiden kokonaismäärä on 3,5 miljoonaa euroa. Lue lisätietoa apurahoista: Syöpäsäätiön syöpätutkimukselle myöntämät apurahat vuodelle 2023.


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös