K-ryhmä jatkaa Bocuse d'Or Finlandin pääyhteistyökumppanina – Suomen Bocuse d’Or edustajaksi Ismo Sipeläinen

Suomen seitsemästoista Bocuse d’Or -edustaja maailman vaativimpaan kansainväliseen kokkikilpailuun on Ismo Sipeläinen, jonka luotsaama joukkue voitti 26.9. illalla Suomen Bocuse d’Or karsintakilpailun. Edellisvuosien tapaan K-ryhmä mahdollistaa yhdessä laajan kumppaniverkostonsa kanssa Suomen Bocuse d’Or ‑joukkueen harjoittelumahdollisuudet.

Suomen joukkue Bocuse d’Or -kaudelle 2024–2025 on edustaja Ismo Sipeläinen, assistenttinaan Kaisa Laanemäe ja valmentajanaan Kristian Vuojärvi. Suomen edustaja selvisi illalla 26.9. Kespron Messuilla Helsingin Messukeskuksessa järjestetyissä Suomen Bocuse d’Or karsintakilpailussa, jossa viisi ja puoli tuntia kestäneessä kilpailusuorituksessa edustuspaikasta mitteli kaksi kandidaattia joukkueineen.

Korkeatasoinen karsintakilpailu

Sipeläisen joukkue voitti kahden joukkueen kamppailuna käydyn Suomen karsinnan pistemäärällä 813. Toiseksi kilpailuissa tuli Mikko Pakola tiimeineen pisteillä 783. Eroa jäi ainoastaan 30 pistettä. Maksimipistemäärä oli 1000.

”Karsintakilpailu oli tiukka, mutta erittäin korkeatasoinen. Vastakkain olivat kaksi erittäin motivoitunutta kandidaattia, joilla molemmilta löytyi Bocuse d’Or edustajalta vaadittava taitotaso ja ote keittiötyöskentelyyn”, kertoo K-ryhmän johtaja Mikko Paukkonen, joka toimii myös Bocuse d’Or Academy Finland ry:n hallituksessa.

Sipeläisen joukkueen harjoittelu Norjan Trondheimissa 19.-20.3.2024 käytäviin Euroopan-karsintoihin alkaa heti. Trondheimista kymmenen joukkuetta jatkaa kohti Lyonissa tammikuussa 2025 käytäviin maailman Bocuse d’Or -finaaliin. Suomen joukkue on viime vuosina päässyt poikkeuksetta Euroopan-karsinnoista jatkoon.

Harjoittelun mahdollistaa vahva tukijoukko

Tulevalla kilpailukaudella Suomen joukkueen harjoittelumahdollisuudet ja kilpailun näkyvyyden takaa K-ryhmän keräämä laaja joukko elintarvikealan- ja ammattilaiskeittiötarvikkeita tarjoavia yrityksiä; Arla Pro, Hellmann’s, HK, Lantmännen Unibake, E. Ahlström, Hätälä, Järvikylä, Medanta, Metos, Moët & Chandon ja Paulig PRO. K-ryhmästä mukana ovat Kespro ja K-Citymarket. Bocuse d’Or näkyy markkinoinnillisena teemana vahvasti kumppaniverkoston omissa sisällöissä.

"Olemme kilpailukausi kerrallaan edenneet huimasti Bocuse d’Or -kilpailun tunnetuksi tekemiseksi Suomessa. Kilpailun tukemisella haluamme osoittaa kuinka korkeatasoista ruoka- ja ravintolaosaamista meiltä Suomesta löytyy ja samalla nostaa ravintola-alan työpaikkojen arvostusta”, kertoo Paukkonen.

”Toivomme Bocuse d’Orin opettavan suomalaisia arvostamaan laadukkaita raaka-aineita ja kannustavan heitä myös kokeilemaan uutta kotikeittiöissään”, jatkaa Paukkonen.

Tapahtuma- ja kilpailuannoskuvat Suomen karsinnoista:
https://bocusedorfin.kuvat.fi/kuvat/Karsinnat+kaudelle+2024-2025/

 

Takaisin ylös