79 uutista ja tiedotetta
Tänä vuonna on jo toinen poikkeuspääsiäinen. Poikkeusoloista huolimatta pääsiäisen perinteet pitävät pintansa, mutta etävirpomisen odotetaan kasvattavan suosiotaan. Kokosimme K-ryhmän asiantuntijoiden näkemykset pääsiäisen hittituoteryhmistä.
Yritys, Media19.03.2021 11.00
Keskon vuosi 2020 oli ennätyksellinen: myynti kasvoi ja kannattavuus parani merkittävästi. Kestävän kehityksen saralla merkittävimpiä tekoja olivat tiukennetut ilmastotavoitteet, toimitusketjun läpinäkyvyyttä lisäävä Tuotteiden jäljillä -sivusto ja asiakkaiden ravintovalinnoista kertova mittari K-Ostokset-palvelussa.
Vastuullisuus, Yritys, Media19.03.2021 09.20
Pirkka Ecocert-sertifioitu pesu- ja puhdistusainesarja on valittu Euroopan parhaimmaksi tuotesarjaksi kodintarvikekategoriassa European Private Label Awards 2021 -kilpailussa. Sarja on ensimmäinen Ecocert-sertifioitu luonnollisista raaka-aineista valmistettu kaupan oman tuotemerkin puhdistusainesarja Suomessa.
Vastuullisuus, Yritys, Media18.03.2021 14.00
K-ryhmän ja EnerKeyn uudessa kokeilussa tekoäly valjastetaan tunnistamaan mahdollisuuksia energiansäästöön K-ruokakaupoissa. Ensimmäiset tulokset viittaavat siihen, että tekoälyä hyödyntäen on mahdollista parantaa kauppojen energiatehokkuutta jopa tuhansilla megawattitunneilla vuosittain. K-ryhmä näkee, että vastaavalla toimintamallilla olisi mahdollisuus saada koko yhteiskunnan tasolla mittavia säästöjä.
Vastuullisuus, Yritys, Media11.03.2021 12.05
Hamstrasitko toukokuussa hiivaa? Maalasitko mökin kesäkuussa? Ostitko maaliskuussa kotikuntoiluvälineitä? Sitten olet viettänyt koronavuotta kuten sadat tuhannet muut suomalaiset. K-ryhmän myyntidata paljastaa, miten poikkeusvuotta vietettiin.
Yritys, Media11.03.2021 10.00
Nainen ratissa -vitsit elävät sitkeästi niin liikenteessä kuin työpaikoilla, selviää Neste K:n tuoreesta kyselytutkimuksesta. Vitsejä kertovat niin miehet kuin naisetkin. Helsingin yliopiston sukupuolentutkija Elina Penttisen mukaan huumorilla on suuri vaikutus sukupuolistereotypioiden ylläpitämisessä ja jatkuvuudessa.
Vastuullisuus, Yritys, Media08.03.2021 08.30
Kierrätyskaverit on Suomen ensimmäinen eskarilaisten opetusmateriaali, joka kertoo kierrätyksestä ja kiertotaloudesta. Arla Suomi, UPM ja K-ryhmä ovat tuottaneet materiaalin Suomen noin 60 000 esikoululaiselle yhdessä Oppi&ilon kanssa. Materiaalin tavoitteena on auttaa kasvattamaan sukupolvi, jolle kierrättäminen on jokapäiväinen, helppo ja hauska juttu.
Vastuullisuus, Yritys, Media04.03.2021 09.28
Valmisruokahyllyn valikoima on muuttunut merkittävästi viimeisen parin vuoden aikana, ja koronavuosi on vielä entisestään lisännyt erityisesti laadukkaamman valmisruoan kysyntää. Ravintoloitsija Pekka Terävän uusi OLO Creative Kitchen -valmisruokasarja muodostaa menukokonaisuuden, josta voi valita alkuruoan, pääruoan ja jälkiruoan. Idea uudesta aluevaltauksesta syntyi vuosi sitten ensimmäisten koronarajoitusten astuessa voimaan ja sarja lanseerataan juuri uusien rajoitusten kynnyksellä.
Yritys, Media01.03.2021 10.26
Kaakaota Afrikasta, soijaa Etelä-Amerikasta ja palmuöljyä Indonesiasta – miten K-ryhmä varmistaa, ettei sen myymien tuotteiden tuotanto aiheuta haittaa ympäristölle? K-ryhmä näkee luontokadon merkittävänä uhkana ja vahvistaa tänä vuonna biodiversiteettityötään entisestään. Asiakkaille tarjotaan lisää kestäviä vaihtoehtoja, kuten vastuullisuussertifioituja tuotteita, hävikkimehuja ja kierrätettäviä pakkauksia.
Vastuullisuus, Sijoittaja, Yritys, Media26.02.2021 11.49
K-ruokakaupoissa syntyvän hävikin vähentyminen on ollut monen tekijän summa. Koronavuoden kysynnän kasvun ohella laskua ovat kiihdyttäneet K-ryhmän aktiiviset toimet ruokahävikin pienentämiseksi, kauppiaiden kekseliäät ratkaisut, alati lisääntyvät hävikkiä hyödyntävät tuotteet sekä kuluttajien kiinnostus lähellä viimeistä käyttöpäivää oleviin alennettuihin tuotteisiin.
Vastuullisuus, Yritys, Media22.02.2021 10.45