48 uutista ja tiedotetta
K-Market-ketju ja Kokkikartano Oy lahjoittavat yhdessä 14 136 euroa Mannerheimin lastensuojeluliitolle. Kiusaamisen vastaiseen työhön tarkoitettu lahjoitus kerättiin syys–lokakuussa Kiusaus on nyt jeesaus -kampanjalla.
Vastuullisuus, Asiakas, Media28.11.2023 15.26
K-ryhmä ja K-ruokakaupat ovat tukemassa Hyvä Joulumieli -keräystä, joka tuo iloa 22 000 vähävaraisen perheen jouluun. Perinteeksi muodostuneen keräyksen tuotoilla hankitaan ruokalahjakortteja, joilla perheet voivat ostaa ruokaa joulupöytään.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media16.11.2023 09.28
Kesko sitoutuu asettamaan uudet pitkän aikavälin päästövähennystavoitteet, joiden mukaisesti yhtiö pyrkii vähentämään koko arvoketjunsa päästöt nettonollaan vuoteen 2050 mennessä. Nettonollatavoitteisiin pääseminen vaatii päästöttömyyttä kaikissa arvoketjun vaiheissa. Tämä edellyttää entistä tiiviimpää yhteistyötä tavarantoimittajien kanssa valmistuksessa syntyvien päästöjen pienentämiseksi sekä toimenpiteitä asiakkaiden vastuullisen kuluttamisen lisäämiseksi.
Vastuullisuus, Sijoittaja, Media09.11.2023 13.30
K-ryhmän Suomeen maksamat yhteisöverot muodostuvat Keskon ja K-kauppiasyrittäjien maksamista yhteisöveroista. Suomen yhteisöveron lisäksi K-ryhmä maksaa muun muassa ulkomaisia yhteisöveroja, kiinteistöveroja, tulleja ja valmisteveroja sekä tilittää veroviranomaisille muun muassa arvonlisäveroja, ennakonpidätyksiä ja lähdeveroja. Näistä muodostuu K-ryhmän verojalanjälki.
Vastuullisuus, Yritys, Media08.11.2023 07.39
Hyvis paprika-linssikeitto on valittu Suomen vastuullisin tuote -kilpailun Ruoka ja juoma -kategorian voittajaksi. Hävikkipaprikoita hyödyntävä vegaaninen valmiskeitto on kehitetty K-ryhmän ja Juustoportin Kasvisgallerian yhteistyönä. Hävikkituotteiden kehittäminen on osa K-ryhmän toimia, joilla tähdätään ruokahävikin puolittamiseen.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media03.11.2023 07.13
Uuden jätelain mukanaan tuoma yritysten muovipakkausten erilliskeräys on suurin kertamuutos K-kauppojen jätteiden lajittelussa sitten pahvinkeräyksen alkamisen 1990-luvulla. K-ryhmässä on tammi-elokuun aikana kerätty kierrätykseen jo 200 tonnia enemmän muovijätettä kuin vastaavana aikana viime vuonna.
Vastuullisuus, Media27.10.2023 08.30
Käytöstä poistetut työvaatteet kierrätetään nyt K-ryhmässä uudeksi tekstiiliraaka-aineeksi. Touchpointin ja Resterin kanssa toteutettavassa kiertotalousyhteistyössä työvaatteet kierrätetään kuiduksi, jolle etsitään parhaillaan jatkokäyttömahdollisuuksia K-ryhmän omassa toiminnassa. K-kaupan myyjän yllä nähty asu voi päätyä jatkossa esimerkiksi sisustustuotteen tai uuden vaatteen raaka-aineeksi. Työvaatteita kuluu huomattavia määriä, sillä yhteistyön piirissä olevissa kaupoissa työskentelee yli 20 000 työntekijää.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media18.10.2023 07.35
Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräys käynnistyy 21.9.2023. K-ryhmä on mukana keräyksessä jo 15. kertaa. Roosa nauhan ostamisen lisäksi keräykseen voi osallistua K-kaupoissa valitsemalla Roosa nauha –tuotteita, kuten Pirkka Parhaat Roosa nauha kimpun sekä pinkkiin puettuja elintarvikkeita ja kodintuotteita.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media21.09.2023 10.15
Ruokahävikkiä taklataan ja sen ennaltaehkäisyyn panostetaan ruokakaupoissa monin keinoin. K-ruokakaupoissa hävikin vähentämiseen voi nyt osallistua valitsemalla ostoskärryyn hevihävikkilaatikon tai leipähävikkikassin. Samaan aikaan punalaputettujen tuotteiden suosio jatkaa kasvuaan ja kauppojen hyllyiltä löytyy erilaisia hävikkituotteita. Syömäkelvottomasta hävikistä tehtyä biokaasua hyödynnetään muun muassa Pirkka Amppari -jäätelöiden valmistuksessa.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media08.09.2023 08.31
Ukraina-rusettien myynnillä kerättiin yli 264 000 euroa Suomeen saapuneiden ukrainalaisperheiden auttamiseen. Keräyksen varoilla järjestetään yhteisöllistä tekemistä ja toimintaa, jotka tuovat ukrainalaisia ja suomalaisia perheitä yhteen. Lisäksi varoilla jaetaan ruokalahjakortteja niitä tarvitseville ukrainalaisperheille.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media15.08.2023 07.00