85 uutista ja tiedotetta
Kierrätyskaverit on Suomen ensimmäinen eskarilaisten opetusmateriaali, joka kertoo kierrätyksestä ja kiertotaloudesta. Arla Suomi, UPM ja K-ryhmä ovat tuottaneet materiaalin Suomen noin 60 000 esikoululaiselle yhdessä Oppi&ilon kanssa. Materiaalin tavoitteena on auttaa kasvattamaan sukupolvi, jolle kierrättäminen on jokapäiväinen, helppo ja hauska juttu.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media04.03.2021 09:28
Valmisruokahyllyn valikoima on muuttunut merkittävästi viimeisen parin vuoden aikana, ja koronavuosi on vielä entisestään lisännyt erityisesti laadukkaamman valmisruoan kysyntää. Ravintoloitsija Pekka Terävän uusi OLO Creative Kitchen -valmisruokasarja muodostaa menukokonaisuuden, josta voi valita alkuruoan, pääruoan ja jälkiruoan. Idea uudesta aluevaltauksesta syntyi vuosi sitten ensimmäisten koronarajoitusten astuessa voimaan ja sarja lanseerataan juuri uusien rajoitusten kynnyksellä.
Asiakas, Yritys, Media01.03.2021 10:26
Kaakaota Afrikasta, soijaa Etelä-Amerikasta ja palmuöljyä Indonesiasta – miten K-ryhmä varmistaa, ettei sen myymien tuotteiden tuotanto aiheuta haittaa ympäristölle? K-ryhmä näkee luontokadon merkittävänä uhkana ja vahvistaa tänä vuonna biodiversiteettityötään entisestään. Asiakkaille tarjotaan lisää kestäviä vaihtoehtoja, kuten vastuullisuussertifioituja tuotteita, hävikkimehuja ja kierrätettäviä pakkauksia.
Vastuullisuus, Sijoittaja, Yritys, Media26.02.2021 11:49
K-ruokakaupoissa syntyvän hävikin vähentyminen on ollut monen tekijän summa. Koronavuoden kysynnän kasvun ohella laskua ovat kiihdyttäneet K-ryhmän aktiiviset toimet ruokahävikin pienentämiseksi, kauppiaiden kekseliäät ratkaisut, alati lisääntyvät hävikkiä hyödyntävät tuotteet sekä kuluttajien kiinnostus lähellä viimeistä käyttöpäivää oleviin alennettuihin tuotteisiin.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media22.02.2021 09:00
Vuoden 2020 parhaat K-Supermarketit on valittu. Suomen parhaaksi K-Supermarketiksi on valittu Espoon Kauklahdessa toimiva K-Supermarket Lasihytti. Alueellisesti parhaina palkittiin yhdeksän kauppaa. Lisäksi erikoismaininnan saivat vuoden verkkokauppa, vuoden tulokas, vuoden myynninkehittäjä ja sosiaalisen median tekijä sekä paikallinen vaikuttaja.
Asiakas, Yritys, Media, Etelä-Suomi12.02.2021 11:00
Ystävänpäivänä kukkamyynti K-ruokakaupoissa lähes kaksinkertaistuu ja parhaillaan sesongissa olevia kotimaisia tulppaaneja myydään lähes kolme kertaa enemmän kuin K-kauppojen suosituinta Reilun kaupan ruusua. Tulppaanien suosio on kasvattanut nippujen kokoa. Myös muut kukkakimput ovat päätyneet korona-aikana yhä useampaan ostokoriin: esimerkiksi leikkokukkakimppujen myynti on kehittynyt viime vuodesta 27 %. K:n myyntidata osoittaa mielenkiintoisia alueellisia eroja kukkamieltymyksissä.
Asiakas, Yritys, Media12.02.2021 09:30
K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 5.2.2021 KLO 9.00 Kauppiaspari Tuomas ja Tia Pajala ottaa heille tutun K-Rauta Äimäraution Oulussa yrittäjävastuulleen 6. helmikuuta. He lupaavat kehittää kaupan valikoimaa ja palveluja asiakkaiden toiveiden mukaan.
Asiakas, Yritys, Pohjois-Suomi, Media05.02.2021 10:00
Ihmisten kotona viettämä aika, ruokailu ja etätyöskentely näkyvät pullonpalautuksissa. Koronavuonna 2020 K-ruokakauppojen yhteydessä oleviin pullonpalautusautomaatteihin palautettiin ennätykselliset noin 614 miljoonaa pantillista tölkkiä ja pulloa.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media04.02.2021 10:03
03.02.2021 13:00
K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 29.1.2021 KLO 9.00 K-Rauta Kaukajärven uutena kauppiaana aloittaa 30. tammikuuta Kai Niemi, joka tunnetaan vauhdikkaasta menosta sekä iloisesta, pirteästä luonteesta. Kauppa ja sen asiakkaat ovat tuttuja myymäläpäällikön tehtävästä kauppiaaksi siirtyvälle Niemelle.
Asiakas, Yritys, Media, Länsi-Suomi29.01.2021 09:00