Uutiset

Tarkenna aihe

436 uutista ja tiedotetta

Maaliskuu 2020

Uusi K-Market Ukko-Pekka nousee Hyvinkäälle muutamassa viikossa

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 11.3.2020 Hyvinkäällä on aloitettu uuden K-Market Ukko-Pekan kaupparakennuksen asennustyöt. Uuden Ukko-Pekan pinta-ala on noin 970 neliötä ja rakennusaikaa muutama kuukausi.

Media, Etelä-Suomi

11.03.2020 13.00

Bananasajäämä ylijäämäbanaanijäätelö K-ruokakauppoihin

Suomen Jäätelön ja K-ruokakaupan yhdessä ideoima vegaaninen kierrätysbanaanijäätelö BANANASAJÄÄMÄ on pian saatavilla K-ruokakaupoista. Bananasajäämä banaanijäätelö on lopputulos viime syksyisestä kehitysyhteistyöstä, joka sai alkunsa, kun K-Supermarket Redin Tikkalan kauppiasveljekset harmittelivat joitakin hylkyyn meneviä tummaksi päässeitä banaaneja.

Vastuullisuus, Työpaikat, Yritys, Media

10.03.2020 13.00

Piritta ja Arto Martinmäki Sievin K-Marketin kauppiaiksi

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 9.3.2020 Piritta ja Arto Martinmäki aloittavat K-ruokakauppiaan uransa Sievin K-Market Muttissa huhtikuun alussa.

Pohjois-Suomi, Media

09.03.2020 13.00

Onko vuosi 2020 ratkaiseva sähköautoille?

Enemmän malleja markkinoille ja lisää latauspisteitä. Sähköautojen suosio saattaa kasvaa vuonna 2020 ratkaisevasti, mutta silti valtaosa autoista on vielä pitkään jotain muuta. Liikenteen päästövähennystavoitteet edellyttävät yhtä lailla myös autokannan uudistumista. K-ryhmä on autoilun muutoksessa aktiivisesti mukana.

09.03.2020 08.40

Voiko yksi Kiroileva hiili innostaa suomalaisia ilmastotekoihin?

Ilmastonmuutos herättää suomalaisissa voimakkaita tunteita. Osa kansasta vaatii vaikuttavia tekoja, osa näkee median paisuttelevan kriisiä, eikä usko muutokseen. K-ryhmässä kahtiajako näkyy selvästi asiakaspalautteissa. Ilmastotekojen viestintään ja markkinointiin on siksi valjastettu uusi hahmo – Kiroileva hiili – jonka kautta tunteita herättävään aiheeseen pyritään tuomaan huumoria ja lisää ymmärrettävyyttä.

09.03.2020 08.40

Datasta vauhtia ilmastotekoihin?

K-ryhmän uuden hiilijalanjälkimittarin avulla jokainen voi seurata omien ruokaostosten vaikutusta ilmastoon. Tiedot ruoan ympäristövaikutuksista kiinnostavat totta kai myös ruoka-alan tuottajia ja muita toimijoita. K-Ostokset-palvelu on herättänytkin jo valtavan suurta kiinnostusta, mutta vaikuttaako tieto oman ostoskorin valintoihin? Voidaanko datalla muuttaa maailmaa ja rakentaa kestävämpää tulevaisuutta?

09.03.2020 08.40

Miten K-ruokakauppojen hiilidioksidipäästöt saadaan lähes nolliin?

K-ryhmä on löytänyt ratkaisun ilmastonmuutoksen kannalta keskeiseen energiahaasteeseen. Erityisen hyvin ruokakauppoihin sopiva tehokas ja vaikuttava energiakierrätysjärjestelmä puuttuu ongelmaan, jonka ratkaisun luultiin siintävän paljon kauempana tulevaisuudessa. Ilmalämpöpumpun lailla toimiva energiakierrätysjärjestelmä kierrättää hukkaenergiaa ja K-ruokakaupat voivat olla pian lähes omavaraisia lämmöntuotannon suhteen. Samalla pystytään pudottamaan hiilidioksidipäästöt lähes nolliin. K-ryhmän uusi energiakierrätysjärjestelmä voidaan viedä kaikkiin Suomen 1200 K-ruokakauppaan.

09.03.2020 08.40

Kaupan kassalta vaikka mihin

Kauppa on Suomen suurin nuorten työllistäjä, ja monet meistä on alun pitäen koulutettu työelämän perustaitoihin kaupassa. Sitran yliasiamies Jyrki Katainen, K:n päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Ari Akseli ja olympiavoittaja Satu Mäkelä-Nummela kertovat, miten kaupan työssä kerätyt opit ovat seuranneet elämässä mukana.

Työpaikat

09.03.2020 08.40

Nuorten ideasta versoi kaupan parkkihallin vallannut skuuttitapahtuma

Kun Espoon Kauklahdessa sijaitsevan K-Supermarket Lasihytin parkkihallissa pyöri jatkuvasti luvattomasti skuuttailevia nuoria, päätti kauppias Erkki Zaiedman sormen heristelyn sijaan pysähtyä kuuntelemaan. Yhden nuoren heittämä idea versoi suosituksi skuuttitapahtumaksi, joka on vallannut kaupan parkkihallin sittemmin jo kahdesti.

Vastuullisuus, Yritys, Media

08.03.2020 09.00

Kyselytutkimus: Naiset luopuvat kuskin paikasta yhä miehiä useammin

Ajokortti on naisille täpärästi jopa tärkeämpi asia täysi-ikäisyydessä kuin miehille. Tästä huolimatta he jättävät rattiin tarttumisen useammin jännittämisen tai epävarmuuden vuoksi, selviää Neste K:n kyselytutkimuksesta. Neste K haluaa rohkaista naisia rattiin tämän vuoden Nainen ratissa -kampanjallaan.

Vastuullisuus, Media

06.03.2020 09.00

Takaisin ylös