79 uutista ja tiedotetta
Keskon konsernijohtoryhmän tuoreen vahvistuksen, 12.4. aloittaneen Riikka Joukion, vastuualueena on vastuullisuus ja yhteiskuntasuhteet. Joukio siirtyi Keskoon Metsä Groupista, jossa hän toimi viimeisimmäksi ilmasto- ja kiertotalousjohtajana.
Vastuullisuus, Työpaikat, Yritys, Media07.05.2021 10.01
03.05.2021 14.00
Kotimaisten tuotteiden ja yritysten suosiminen on globaali ilmiö, Suomi on tässä kansainvälisessä vertailussa huipulla: halumme suosia läheltä tulevaa on korkeampi kuin keskimäärin muualla maailmassa. K-ruoka- ja rautakauppojen korkean kotimaisuusasteen eteen tehdään töitä monin tavoin ja se näkyy myös K-ryhmän myyntidatassa. Alueellisesti kotimaisten tuotteiden suosio on ruokakaupassa korkeimmillaan pohjoisessa ja idässä. Vuoden 2020 aikana kotimaisten tuotteiden ja erityisesti alkuperämerkittyjen tuotteiden myynti on ollut selvästi markkinakehitystä korkeammalla tasolla.
Vastuullisuus, Yritys, Media29.04.2021 08.30
28.04.2021 13.00
Eskarilaiset kautta Suomen saavat ensimmäistä kertaa oman tehtäväkirjansa, joka tutustuttaa lapsia kierrätyksen ja kiertotalouden saloihin. Opetusmateriaali on otettu vastaan innolla päiväkodeissa - ensimmäinen painos tilattiin loppuun jo neljässä päivässä. Materiaalin on tuottanut Oppi&ilo, ja sen taustalla ovat Arla, UPM ja K-ryhmä.
Vastuullisuus, Yritys, Media16.04.2021 10.21
Kespron Food & Inspirations -virtuaalimessut ovat yli vuoden kestäneen koronapandemian aikana ensimmäiset foodservice-alan suuren mittaluokan messut Suomessa. Messujen tarjonta koostuu erityisesti ratkaisujen esittelystä, joilla ravintolat pystyvät vahvistamaan nopeasti kassavirtaansa markkinoiden avautuessa.
Yritys, Media13.04.2021 09.00
K-ryhmän ja Keskon päivittäistavaratoimialan myynti ja markkinaosuus ovat kasvaneet merkittävästi. Tontin hankinnalla varaudutaan kasvun jatkumiseen myös tulevaisuudessa.
Yritys, Media, Etelä-Suomi09.04.2021 10.05
Pirkka-viinien lanseeraus vuonna 2019 kohahdutti viinipiirejä – ja yllätti positiivisesti laadullaan. Nyt Pirkka-viineistä on tullut varteenotettava vaihtoehto viinien ystäville ja vuonna 2020 Pirkka-viinien myynti kasvoi lähes kuusi ja puoli prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Yhteensä Pirkka-viinejä ostettiin viime vuonna yli 18 000 pulloa. Uutuutena sarjaan lanseerataan Pirkka Ripasso.
Yritys, Media29.03.2021 10.00
K-ryhmä kasvatti ainoana suurena kaupparyhmänä markkinaosuuttaan päivittäistavarakaupassa vuonna 2020. Markkinaosuus kasvoi 0,4 prosenttiyksikköä ja on nyt 36,9 prosenttia. K-ryhmän ketjuista vuosi oli erityisesti vahva K-Citymarketille, joka kasvatti myyntiään keskimääräistä markkinakasvua selvästi paremmin. Tiedot selviävät tutkimusyritys Nielsenin tänään julkistamasta Päivittäistavaramyymälärekisteristä.
Yritys, Media23.03.2021 09.05
Kun Vihdin Nummelasta ei tahtonut löytyä paikkaa, jossa paikalliset urheiluseurat olisivat voineet tiedottaa toiminnastaan, K-Citymarket-kauppias Antti-Jussi Kivi päätti pistää pyörät pyörimään. Kauppaan asennetut digitaaliset seuranäytöt tavoittavat nyt tuhansia ihmisiä päivittäin ja kannustavat mukaan urheiluseurojen toimintaan.
Vastuullisuus, Yritys, Media, Etelä-Suomi19.03.2021 13.27