101 uutista ja tiedotetta
Banaani on jo vuosikymmenien ajan ollut suomalaisten suosikkihedelmä. Banaanintuotannosta on kuitenkin tullut haastavampaa ilmastonmuutoksen ja sen aiheuttamien sään ääri-ilmiöiden vuoksi. K-ryhmä avaa nyt entistä tarkemmalla tasolla kestosuosikin alkuperää ja reittiä kaupan hyllylle Tuotteiden jäljillä -sivustolla.
Vastuullisuus, Yritys, Media09.06.2022 10.00
Suomalaisten ostokäyttäytymisessä korostuu tällä hetkellä kaksijakoisuus. Maailmantilanne on saanut suomalaiset lisäämään suunnitelmallisuutta, sekä pohtimaan varautumista ja omavaraisuutta. Samaan aikaan ollaan kuitenkin palaamassa normaalimpaan arkeen, ja K-ryhmän asiantuntijat ennustavat kesällä liikkumisen ja kyläilyn kasvavan. Kotoilun suosio jatkuu, sillä kotiin ja kodin hankintoihin halutaan edelleen satsata. Yli puolet suomalaisista on tehnyt tulevaksi kesäksi remontointisuunnitelmia tai suunnitellut sisustusta kotiin tai mökille.
Media03.06.2022 10.00
K-ryhmän tavoitteena on lisätä Sydänliiton myöntämä Sydänmerkki noin 200 olemassa olevaan Pirkka ja Pirkka Parhaat -tuotteeseen. Sydänmerkki myönnetään tuotteille, jotka ovat terveellisempiä valintoja omassa tuoteryhmässään. Toimenpide liittyy K-ryhmän tavoitteeseen tehdä hyvinvointia edistävät ruokavalinnat asiakkaille mahdollisimman helpoksi.
Vastuullisuus, Yritys, Media02.06.2022 10.00
K-Auton ylläpitämä sähköautojen latausverkosto K-Lataus kattaa vuoden lopussa noin 200 asemaa ympäri Suomen. Suunnitelmissa on avata sekä täysin uusia asemia että päivittää vanhoja suosittuja asemia. Fokus pysyy pika- ja suurteholatauspisteiden määrän kasvattamisessa.
Vastuullisuus, Media31.05.2022 09.15
Sipoon K-Supermarket Basilikan yhteydessä oleva asema otettiin käyttöön viikonloppuna. Lohjan K-Supermarket Lempolan yhteydessä oleva asema aukeaa myöhemmin tämän viikon aikana. Molemmat asemat tarjoavat nopeaa suurteholatausta alueen sähköautoilijoille.
Media, Etelä-Suomi30.05.2022 16.03
Yli 3 miljoonaa silmäparia on seurannut Superkauppiaat-TV-sarjan ensimmäistä kautta Nelosella ja Ruudussa. Ohjelma saa jatkoa, ja sarjan toinen tuotantokausi alkaa Nelosella ja Ruudussa syksyllä.
Media25.05.2022 17.30
Pirkka Parhaat rapea valkosipuli chili-seesamiöljyssä on tuote, jota tuhannet suomalaiset ovat innostuneet kokeilemaan. Nyt se on noussut puheenaiheeksi, ja tuotteen myynti on kolminkertaistunut kevään aikana. Miksi juuri tästä tuotteesta tuli hitti?
Media25.05.2022 10.29
K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 19.5.2022 K-Rauta Villa Aallossa näkyy trendikäs puulla sisustaminen vahvasti. Kohteessa on myös sisustusarkkitehti Tapio Anttilan suunnittelema komea DIY-kalustesarja ja kotimaisten suunnittelijoiden tuotteita.
Yritys, Media19.05.2022 10.00
K-Citymarket Lohjan pihalta poistettiin viime vuonna tuhansien neliöiden alalta haitallista vieraslajia, kurtturuusua. Vieraslajin tilalle istutetaan torstaina 19.5. talkoovoimin kotoperäistä kasvillisuutta, jonka tarkoituksena on edistää luonnon monimuotoisuutta ja houkutella alueelle pölyttäviä pörriäisiä.
Vastuullisuus, Yritys, Media, Etelä-Suomi16.05.2022 10.00
Pirkka Street Basket -kiertue starttaa toukokuussa kahden vuoden koronatauon jälkeen Järvenpäästä. Kiertue rikkoo ennätyksiä jo ensimetreillä, sillä Järvenpäähän paikalle on ilmoittautunut 700 innokasta koululaista. Lisäksi kiertue on suurin koskaan, korista pelataan 22 paikkakunnalla. K-ryhmän ja Koripalloliiton vuonna 2015 käynnistyneen yhteistyön avulla on liikutettu jo yli 105 000 lasta.
Vastuullisuus, Media28.04.2022 11.12