Uutiset ja tiedotteet

Tarkenna aihe


130 uutista ja tiedotetta

Syyskuu 2020

K-ryhmä mukana Roosa nauha -kampanjan yhtenä pääyhteistyökumppanina jo kuudetta kertaa

K-kaupat ovat jälleen vahvasti mukana 22.9.2020 käynnistyvässä Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjassa, jolla kerätään varoja kotimaiseen syöpätutkimukseen. K-ryhmä on yksi kampanjan pääyhteistyökumppaneista jo kuudetta kertaa ja kokonaisuudessaan se on tehnyt Roosa nauha -yhteistyötä Syöpäsäätiön kanssa jo 12 vuotta.

Vastuullisuus, Media

22.09.2020 09.00

Kohti nollapäästöjä – Onninen aloitti jakelutoimitukset täyssähkökuorma-autolla

Onninen kehittää logistisia ratkaisujaan ja on alan vastuullisena edelläkävijänä ottanut käyttöön  täyssähkökuorma-auton, jolla hoidetaan jakelutoimitukset asiakkaiden kohteisiin pääkaupunkiseudulla. Sähkökuorma-autot ovat osa K-ryhmän tavoitetta vähentää päästöjään ja olla hiilineutraali vuoteen 2025 mennessä. Samalla sähköistyvä logistiikka auttaa myös Onnisen asiakkaita saavuttamaan omat päästötavoitteensa.

Vastuullisuus, Media

22.09.2020 08.30

Salamajärven kansallispuistossa kunnostettiin jokea taimenille elinympäristöksi

K-ryhmä, ympäristöjärjestö WWF ja Metsähallitus kunnostivat talkoilla Salamajärven kansallispuiston alueella sijaitsevaa Koirajokea uhanalaiselle taimenelle soveltuvammaksi perjantaina 18.9. Joen kalaston tilaa myös selvitettiin sähkökoekalastuksen avulla.

Vastuullisuus, Yritys, Media

21.09.2020 10.00

Suomen ensimmäiset sarjavalmisteiset MAN-täyssähkökuorma-autot jakelukäyttöön K-ryhmässä

K-ryhmä on ottanut käyttöönsä kaksi täyssähkökuorma-autoa, jotka ovat ensimmäiset Suomeen rekisteröidyt MAN:n piensarjavalmistamat sähkökuorma-autot. Uudet sähkökuorma-autot kuljettavat rakennustarvikkeita työmaille ja elintarvikkeita K-ruokakauppoihin pääkaupunkiseudulla. Sähkökuorma-autot ovat osa K-ryhmän tavoitetta vähentää päästöjään ja olla hiilineutraali vuoteen 2025 mennessä.

Vastuullisuus, Media

16.09.2020 12.00

Tutkimus: Suomalaisten halu suosia kotimaisia tuotteita kasvanut – asennemuutos näkyy K-ryhmän myyntidatassa

Valtaosa suomalaisista haluaa, että koronaepidemian aikana ostetaan suomalaisia työllistäviä tuotteita ja palveluita, kertoo tuore Suomalaisen Työn Liiton, Ruokatieto yhdistys ry:n ja Kauppapuutarhaliitto ry:n teettämä tutkimus. Noin kolmasosa suomalaisista sanoo koronaepidemian muuttaneen heidän suhtautumistaan tuotteiden ja palveluiden alkuperää kohtaan. K-ryhmän myyntidata vahvistaa, että asennemuutos näkyy kotimaisten tuotteiden kasvaneena suosiona.

Vastuullisuus, Yritys, Media

15.09.2020 08.41

Uusi Onninen Express -myymälä avautui Riihimäelle

Onnisen tarjoamat palvelut talotekniikan, teollisuuden ja infra-alan ammattilaisille paranevat Kanta-Hämeessä, kun Riihimäelle on tänään avattu uusi Onninen Express -myymälä.

Media, Etelä-Suomi

14.09.2020 09.00

K-ryhmä, WWF ja Keski-Suomen Kalatalouskeskus talkoilivat taimenen hyväksi historiallisella Joutsan Myllynkoskella

K-ryhmä, ympäristöjärjestö WWF ja Keski-Suomen Kalatalouskeskus kunnostivat yhdessä Joutsan Myllynkoskea uhanalaiselle taimenelle soveltuvammaksi perjantaina ja lauantaina 11.-12.9. Viikonlopun talkoissa luotiin soraistamalla taimenelle lisääntymisalueita sekä parannettiin poikasalueita.

Vastuullisuus, Yritys, Media

14.09.2020 08.26

K-ryhmän keskusvaraston hävikki-hevit mehuksi

K-ryhmä ja mehuvalmistaja Thrsty ovat käynnistäneet yhteistyön, jossa K-ryhmän keskusvaraston hävikkihedelmistä, vihanneksista ja marjoista ryhdytään valmistamaan K-ruokakaupoissa myytävää hävikkimehua. Yhteistyö on osa K-ryhmän aktiivisia toimia ruokahävikin pienentämiseksi. Hyvis-mehut saapuvat K-ruokakauppoihin marraskuussa.

Vastuullisuus, Media

08.09.2020 09.00

Takaisin ylös