101 uutista ja tiedotetta
Ruoan verkkokauppa kasvaa Suomessa jatkuvasti, ja K-ryhmän verkkokaupan asiakkaista jo noin joka viides tekee tilauksensa mobiilisovelluksessa. Uusi K-Ruoka-sovellus tekee ruoan tilaamisesta entistä sujuvampaa, kun tilauksen voi tehdä aiempaa nopeammin mistä tahansa. K-Ruoka-sovelluksella on jo miljoona rekisteröitynyttä käyttäjää, eli uudistus palvelee suurta joukkoa suomalaisista.
Media07.02.2022 09.00
Kespro helpottaa asiakkaidensa vastuullisten valintojen tekemistä merkitsemällä tuotteidensa taustatietoihin Kestävä tuote -merkinnän, jos tuote on valmistettu vastuullisesti. Uusi merkintä tuli käyttöön joulukuussa 2021 ja sen käyttö laajenee vähitellen.
Vastuullisuus, Media02.02.2022 16.28
K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 2.2.2022 Kokkolan K-Rauta saa uuden kauppiaan Juha Marttisesta, joka aloittaa kauppiasuransa 3. helmikuuta. Hän lupaa uudistaa myymälää ja tuotevalikoimaa jatkuvasti vastaamaan alan uusimpia trendejä asiakkaiden toiveita kuunnellen.
Yritys, Media, Länsi-Suomi02.02.2022 14.00
K-Lataus avasi viime vuonna 22 uutta asemaa. Nyt asiakkaat voivat ladata autoaan jo yli 100 eri K-kaupan yhteydessä ympäri Suomen. Koko vuoden latausmäärät kasvoivat 131 prosenttia verrattuna edelliseen vuoteen. Kasvu oli suurempaa kuin vielä alkuvuonna ennustettiin.
Vastuullisuus, Media02.02.2022 09.00
Pirkka-tulppaanien kuljetuspakkaukset uudistuvat, kun aiemmin käytetyt muoviämpärit korvataan kierrätyskelpoisilla pahvilaatikoilla. Uudistuksella säästetään vuosittain 27 tonnia muovia, mikä vastaa noin 1,3 miljoonaa muovikassia. Muovisten kuljetusämpärien korvaaminen on yksi osa K-ryhmän muovilinjauksen toimenpiteistä muovin vähentämiseksi.
Vastuullisuus, Yritys, Media27.01.2022 08.39
Suomalaiset ovat erityisen kiinnostuneita kasvispainotteisista ruokavalioista. Planetaarinen eli ilmastoystävällinen ruokavalio kiinnostaa jopa yli puolta suomalaisista, ilmenee K-ryhmän toteuttamasta Arkibarometri-tutkimuksesta, jossa perehdytään arjen ilmiöihin. K-ryhmässä kasvavaan kasvistrendiin on vastattu kehittämällä kasvipohjaisten tuotteiden valikoimaa ja tuotu lisää helposti valmistettavia kasvisvaihtoehtoja.
Vastuullisuus, Media26.01.2022 10.00
Kesällä 2020 asetetun tavoitteen mukaisesti kaikki tuoreet ja pakasteesta löytyvät naturel ja paneroidut Pirkka ja Pirkka Parhaat -kalatuotteet ovat nyt kotimaista alkuperää tai vastuullisuussertifioituja.
Vastuullisuus, Yritys, Media13.01.2022 10.46
Suomalaiset ovat arkeensa tyytyväistä kansaa, jolle vastuullisuus on päivittäisiä ja arkisia tekoja. Jopa 87 prosenttia suomalaisista kertoo olevansa tyytyväisiä arkeensa tällä hetkellä. Suosituimmaksi arjen vastuullisuusteoksi nousee jätteiden lajittelu, jota tekee 79 prosenttia vastaajista. Tiedot käyvät ilmi K-ryhmän toteuttamasta Arkibarometri-tutkimuksesta, joka selvittää suomalaisten ajatuksia arjesta.
Vastuullisuus, Media13.01.2022 08.30
10.01.2022 09.54
ONNISEN LEHDISTÖTIEDOTE 10.1.2022 Onninen kehittää jatkuvasti logistisia ratkaisujaan ympäristöystävällisemmiksi. Uusimpana hankkeena Onninen on aloittanut toimitukset asiakkailleen biokaasulla toimivilla kuorma-autoilla. Uuteen kalustoon tankattava biokaasu on peräisin Gasumin biokaasulaitokselta, jossa uusiutuvaa polttoainetta valmistetaan muun muassa K-kauppojen syömäkelvottomasta biojätteestä.
Vastuullisuus, Media10.01.2022 09.00