32 uutista ja tiedotetta
Vain kolmasosa lapsista ja nuorista liikkuu riittävästi*. K-ryhmä tarttuu haasteeseen ja kannustaa lapset ja nuoret liikkeelle yhdessä Suomen Palloliiton, Suomen Koripalloliiton, Suomen Tennisliiton, jääkiekkoseurojen ja JVG:n kanssa uudella Liike on lääke -hankkeella. Hanke yhdistää poikkeuksellisesti kolme isoa lajiliittoa Suomessa saman hankkeen alle.
Vastuullisuus, Yritys, Media02.02.2024 08.24
Kesko on valittu maailman vastuullisimmaksi päivittäistavarakaupan yritykseksi vuoden 2024 Global 100 -listalla. Kokonaislistalla Kesko teki huiman nousun sijalle 29. Kesko on maailman ainoa yritys, joka on valittu maailman vastuullisimpien yritysten listalle joka vuosi listan perustamisesta eli vuodesta 2005 alkaen.
Vastuullisuus, Sijoittaja, Media17.01.2024 09.30
K-ryhmän lähes 930 000 euron lahjoitussumma Roosa nauha -keräykselle syntyi Roosa nauhojen, rannekkeiden ja Roosa nauha -tuotteiden myynnistä K-kaupoissa. 15-vuotisen Roosa nauha -yhteistyön aikana K-ryhmä on kerännyt yhdessä asiakkaidensa kanssa yhteensä 6,3 miljoonaa euroa suomalaiselle syöpätutkimukselle. Keräysvaroilla Syöpäsäätiö tukee syöpätutkimusta ja syövän ehkäisyä sekä turvaa sairastuneille tukipalveluita.
Vastuullisuus, Yritys, Media14.12.2023 13.41
Joulunajan perinteeksi muodostunut Kinkkutemppu-kiertotalouskampanja alkaa 18.12.2023 ja jatkuu aina 7.1.2024 saakka. Tempaus tarjoaa kotitalouksille helpon mahdollisuuden kierrättää jouluruokien valmistuksesta syntyneet paistinrasvat, jotka käytetään raaka-aineena Neste MY Uusiutuvaa Diesel -polttoaineen valmistuksessa. Suurin osa keräyspisteistä sijaitsee K-ruokakauppojen yhteydessä. Kinkkutempussa mukana olevat 15 eri organisaatiota uskovat kiertotalouden voimaan.
Vastuullisuus, Yritys, Media12.12.2023 11.13
K-Market-ketju ja Kokkikartano Oy lahjoittavat yhdessä 14 136 euroa Mannerheimin lastensuojeluliitolle. Kiusaamisen vastaiseen työhön tarkoitettu lahjoitus kerättiin syys–lokakuussa Kiusaus on nyt jeesaus -kampanjalla.
Vastuullisuus, Media28.11.2023 15.26
K-ryhmä ja K-ruokakaupat ovat tukemassa Hyvä Joulumieli -keräystä, joka tuo iloa 22 000 vähävaraisen perheen jouluun. Perinteeksi muodostuneen keräyksen tuotoilla hankitaan ruokalahjakortteja, joilla perheet voivat ostaa ruokaa joulupöytään.
Vastuullisuus, Yritys, Media16.11.2023 09.28
Kesko sitoutuu asettamaan uudet pitkän aikavälin päästövähennystavoitteet, joiden mukaisesti yhtiö pyrkii vähentämään koko arvoketjunsa päästöt nettonollaan vuoteen 2050 mennessä. Nettonollatavoitteisiin pääseminen vaatii päästöttömyyttä kaikissa arvoketjun vaiheissa. Tämä edellyttää entistä tiiviimpää yhteistyötä tavarantoimittajien kanssa valmistuksessa syntyvien päästöjen pienentämiseksi sekä toimenpiteitä asiakkaiden vastuullisen kuluttamisen lisäämiseksi.
Vastuullisuus, Sijoittaja, Media09.11.2023 13.30
K-ryhmän Suomeen maksamat yhteisöverot muodostuvat Keskon ja K-kauppiasyrittäjien maksamista yhteisöveroista. Suomen yhteisöveron lisäksi K-ryhmä maksaa muun muassa ulkomaisia yhteisöveroja, kiinteistöveroja, tulleja ja valmisteveroja sekä tilittää veroviranomaisille muun muassa arvonlisäveroja, ennakonpidätyksiä ja lähdeveroja. Näistä muodostuu K-ryhmän verojalanjälki.
Vastuullisuus, Yritys, Media08.11.2023 07.39
Hyvis paprika-linssikeitto on valittu Suomen vastuullisin tuote -kilpailun Ruoka ja juoma -kategorian voittajaksi. Hävikkipaprikoita hyödyntävä vegaaninen valmiskeitto on kehitetty K-ryhmän ja Juustoportin Kasvisgallerian yhteistyönä. Hävikkituotteiden kehittäminen on osa K-ryhmän toimia, joilla tähdätään ruokahävikin puolittamiseen.
Vastuullisuus, Yritys, Media03.11.2023 07.13
Uuden jätelain mukanaan tuoma yritysten muovipakkausten erilliskeräys on suurin kertamuutos K-kauppojen jätteiden lajittelussa sitten pahvinkeräyksen alkamisen 1990-luvulla. K-ryhmässä on tammi-elokuun aikana kerätty kierrätykseen jo 200 tonnia enemmän muovijätettä kuin vastaavana aikana viime vuonna.
Vastuullisuus, Media27.10.2023 08.30