Uutiset

Tarkenna aihe

423 uutista ja tiedotetta

Toukokuu 2021

Pirkka-viinien valikoimaan Rosé Côtes de Provence

Pirkka Rosé jatkaa Pirkka-viinien sarjaa, jossa asiakkaille tuodaan valittavaksi laadukkaita, omien alueidensa laatuviinejä kilpailukykyiseen hintaan. Roseeviinit ovat tällä hetkellä trendikkäitä maailmalla – ilmiö näkyy yhä enemmän myös Suomessa.

Media

11.05.2021 10:29

Alle puolet suomalaisista lajittelee jätteet tiellä liikkuessa ‒ Neste K Linnatuulesta kiertotalouden pilottiasema

Vain 43 % suomalaisista lajittelee tiellä liikkumisesta syntyvät jätteet säännöllisesti, kertoo tuore kyselytutkimus. Nesteen asemaverkosto Suomessa tähtää kiertotalouden edelläkävijyyteen käynnistämällä pilottihankkeen Neste K Linnatuulen liikenneasemalla. Kevään 2021 aikana aseman lajittelumahdollisuuksia lisätään merkittävästi ja tavoitteena on nostaa asemalla syntyvän jätteen kierrätysastetta lähes 80 prosenttiin. Ensimmäistä kertaa Neste K -liikenneasemalla käytetty paistorasva päätyy autoilijoiden tankkiin uusiutuvaksi dieseliksi.

Vastuullisuus, Media, Etelä-Suomi

11.05.2021 09:00

K-ryhmä kerryttänyt Reilun kaupan lisää yli 6 miljoonaa - Pirkka Reilun kaupan ruusu edelleen K-kauppojen suosituin Reilun kaupan tuote

K-ruokakauppojen myymistä Reilun kaupan tuotteista on kertynyt Reilun kaupan lisää paikallisyhteisöjen hyväksi jo yli 6 miljoonaa euroa vuosina 2009-2021. Trendituotteiden suosion kasvusta huolimatta Pirkka Reilun kaupan ruusu on edelleen K-kauppojen myydyin Reilun kaupan tuote - niitä myydään 1,7 miljoonaa vuosittain.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

07.05.2021 11:42

Keskon uusi vastuullisuus- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Riikka Joukio ratkoo työssään ilmastohaasteita

Keskon konsernijohtoryhmän tuoreen vahvistuksen, 12.4. aloittaneen Riikka Joukion, vastuualueena on vastuullisuus ja yhteiskuntasuhteet. Joukio siirtyi Keskoon Metsä Groupista, jossa hän toimi viimeisimmäksi ilmasto- ja kiertotalousjohtajana.

Vastuullisuus, Työpaikat, Yritys, Media

07.05.2021 10:01

K-Supermarket Pikantin kauppiaiksi Mikko Räisänen ja Hanna Konttinen

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 3.5.2021 Mikkelin K-Supermarket Pikantin kauppiaina aloittavat kesäkuun alusta Mikko Räisänen ja Hanna Konttinen. Mikko ja Hanna ovat tällä hetkellä K-Market Otavan kauppiaina.

Itä-Suomi, Media

03.05.2021 12:30

Huhtikuu 2021

K:laiset kokoontuivat virtuaalisesti yhteen kokkailemaan vapun kunniaksi

Miten työpaikan yhteishenki saadaan säilymään poikkeusaikana ja miten ison yhteiskokkailun voi järjestää virtuaalisesti? Näitä kysymyksiä pohtivat vappuaaton aamua virtuaalisen yhteiskokkailun merkeissä viettäneet K:laiset.

Työpaikat, Media

30.04.2021 10:13

Ötökkäperheen limut valloittivat suomalaiset – nyt sarja laajenee makeisiin

90-luvun alkupuolella lanseerattu Pirkka Amppari -mehujää on ollut suomalaisten suosikki jo neljällä eri vuosikymmennellä. Maaliskuun lopulla mehujäät saivat rinnalleen uusia tulokkaita, kun Amppari, Toukkis ja Murkku saivat omat nimikkolimpparit. Asiakkaat ovat ottaneet tuotteet vastaan innolla:  ensimmäisten viikkojen myynti on ylittänyt kaikki odotukset ja arviot. Vappuviikolla valikoimiin tulevat myös uudet ötökkäperheen makeiset.

Media

30.04.2021 08:30

Tonnikalan alkuperä selville aiempaa helpommin - kaikkiin Pirkka- ja K-Menu-tonnikalasäilykkeisiin alkuperästä ja reitistä kertovat QR-koodit

Miltä mereltä K-kaupoissa myytävä tonnikala on kotoisin ja onko se kestävästi pyydetty? Asiakkaat voivat jatkossa tarkistaa tonnikalan alkuperätiedot entistä helpommin jo kaupassa, sillä K-ryhmä lisää Pirkka- ja K-Menu-tonnikalasäilykkeisiin niiden alkuperästä ja reitistä kertovat QR-koodit. Ensimmäiset QR-koodilliset tonnikalasäilykkeet ovat jo kaupoissa.

Vastuullisuus, Asiakas, Media

29.04.2021 13:00

Kotimaisuus on Suomessa jo globaalissakin mittakaavassa huipputasoa oleva ilmiö, eikä suosiolle näy loppua

Kotimaisten tuotteiden ja yritysten suosiminen on globaali ilmiö, Suomi on tässä kansainvälisessä vertailussa huipulla: halumme suosia läheltä tulevaa on korkeampi kuin keskimäärin muualla maailmassa. K-ruoka- ja rautakauppojen korkean kotimaisuusasteen eteen tehdään töitä monin tavoin ja se näkyy myös K-ryhmän myyntidatassa. Alueellisesti kotimaisten tuotteiden suosio on ruokakaupassa korkeimmillaan pohjoisessa ja idässä. Vuoden 2020 aikana kotimaisten tuotteiden ja erityisesti alkuperämerkittyjen tuotteiden myynti on ollut selvästi markkinakehitystä korkeammalla tasolla. 

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

29.04.2021 08:30

Takaisin ylös