Uutiset

Tarkenna aihe

102 uutista ja tiedotetta

Toukokuu 2021

K-kauppojen hävikkileivästä olutta ja uutta leipää paikallisin voimin

Lahtelaiset K-kauppiaat, Teerenpelin panimo ja leipomo Pulla-Pojat lähtevät yhdessä uuteen kiertotaloushankkeeseen, jossa K-kauppojen hävikkileivästä valmistetaan olutta ja uutta leipää.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

12.05.2021 08.24

K-ryhmä kerryttänyt Reilun kaupan lisää yli 6 miljoonaa - Pirkka Reilun kaupan ruusu edelleen K-kauppojen suosituin Reilun kaupan tuote

K-ruokakauppojen myymistä Reilun kaupan tuotteista on kertynyt Reilun kaupan lisää paikallisyhteisöjen hyväksi jo yli 6 miljoonaa euroa vuosina 2009-2021. Trendituotteiden suosion kasvusta huolimatta Pirkka Reilun kaupan ruusu on edelleen K-kauppojen myydyin Reilun kaupan tuote - niitä myydään 1,7 miljoonaa vuosittain.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

07.05.2021 11.42

Huhtikuu 2021

Tonnikalan alkuperä selville aiempaa helpommin - kaikkiin Pirkka- ja K-Menu-tonnikalasäilykkeisiin alkuperästä ja reitistä kertovat QR-koodit

Miltä mereltä K-kaupoissa myytävä tonnikala on kotoisin ja onko se kestävästi pyydetty? Asiakkaat voivat jatkossa tarkistaa tonnikalan alkuperätiedot entistä helpommin jo kaupassa, sillä K-ryhmä lisää Pirkka- ja K-Menu-tonnikalasäilykkeisiin niiden alkuperästä ja reitistä kertovat QR-koodit. Ensimmäiset QR-koodilliset tonnikalasäilykkeet ovat jo kaupoissa.

Vastuullisuus, Asiakas, Media

29.04.2021 13.00

Kotimaisuus on Suomessa jo globaalissakin mittakaavassa huipputasoa oleva ilmiö, eikä suosiolle näy loppua

Kotimaisten tuotteiden ja yritysten suosiminen on globaali ilmiö, Suomi on tässä kansainvälisessä vertailussa huipulla: halumme suosia läheltä tulevaa on korkeampi kuin keskimäärin muualla maailmassa. K-ruoka- ja rautakauppojen korkean kotimaisuusasteen eteen tehdään töitä monin tavoin ja se näkyy myös K-ryhmän myyntidatassa. Alueellisesti kotimaisten tuotteiden suosio on ruokakaupassa korkeimmillaan pohjoisessa ja idässä. Vuoden 2020 aikana kotimaisten tuotteiden ja erityisesti alkuperämerkittyjen tuotteiden myynti on ollut selvästi markkinakehitystä korkeammalla tasolla. 

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

29.04.2021 08.30

Tampereen keskusta-alueen paras olutosasto sijaitsee K-Market Vellamonkadulla

K-Market Vellamonkatu sai kunnian vastaanottaa Suomen ensimmäisenä K-Marketina Suomen Olutseuran ja Olutpostin myöntämän diplomin. Diplomi luovutetaan tunnustuksena laadukkaasta olutosastosta ja esimerkillisestä työstä olutkulttuurin parissa.

Asiakas, Media

22.04.2021 15.56

Aasialainen ruoka innostaa suomalaisia – Tomi Björck ennustaa dumplingseista seuraavaa isoa hittiä suomalaisten ruokalautasille

Eri maailman keittiöistä tuttujen makujen suosio K-ruokakaupoissa on viimeisen vuoden aikana kasvanut vauhdikkaasti. Koko tuotekategorian myynti kehittyi 30 % vuosivauhtia. K-ryhmän myyntidatan perusteella suomalaisia kiinnostavat nyt erityisesti aasialaiseen, thaimaalaiseen ja japanilaiseen ruoanlaittoon sopivat tuotteet.

Asiakas, Media

22.04.2021 12.00

Intersport-kauppias Sanna tarjosi Tonille mahdollisuuden uuteen alkuun

Kun lupaavan jääkiekkoilijan Toni Toivosen ura katkesi silmänräpäyksessä, hän ei jäänyt tuleen makaamaan. Nyt paria vuotta myöhemmin tulevaisuus näyttää taas valoisalta, ja paluu työelämäänkin lähestyy työkokeilussa Sanna ja Timo Tiitisen Intersport Lielahdessa.

Vastuullisuus, Asiakas, Työpaikat, Media, Länsi-Suomi, Keski-Suomi

17.04.2021 12.09

Eskarilaisten Kierrätyskaverit-kirja otettiin vastaan innolla - ensimmäinen painos tilattiin loppuun neljässä päivässä

Eskarilaiset kautta Suomen saavat ensimmäistä kertaa oman tehtäväkirjansa, joka tutustuttaa lapsia kierrätyksen ja kiertotalouden saloihin. Opetusmateriaali on otettu vastaan innolla päiväkodeissa - ensimmäinen painos tilattiin loppuun jo neljässä päivässä. Materiaalin on tuottanut Oppi&ilo, ja sen taustalla ovat Arla, UPM ja K-ryhmä.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

16.04.2021 10.21

Muista nämä tärkeät ohjeet kaupassa käydessäsi

Vielä on matkaa siihen, että voimme käydä kaupassa täysin niin kuin on totuttu. Tämän muistilistan avulla pidät huolta itsestäsi, muista asiakkaista ja henkilökunnasta kaupassa käydessäsi. Tervetuloa kauppaan!

Vastuullisuus, Asiakas, Media

09.04.2021 10.21

Ympäristön kannalta on merkitystä mitä ostoskoriisi valitset – oletko jo kokeillut näitä Pirkka-tuotteita?

Jokapäiväiset valinnat kaupan hyllyjen välissä voivat tuntua arkisilta ja pieniltä. Päivittäisillä ostopäätöksillä on kuitenkin suuri vaikutus ympäristöön, eikä ole yhdentekevää mitä ostoskoriisi valitset. Pirkka-sarjan tavoitteena on tehdä vastuulliset valinnat helpoksi ja tuoda ne mahdollisimman monen kuluttajan ulottuville.

Vastuullisuus, Asiakas, Media

09.04.2021 09.15

Takaisin ylös