Uutiset

Tarkenna aihe

78 uutista ja tiedotetta

Helmikuu 2021

K-ryhmä vahvistaa biodiversiteettityötään - uusi sivusto julkaistu

Kaakaota Afrikasta, soijaa Etelä-Amerikasta ja palmuöljyä Indonesiasta – miten K-ryhmä varmistaa, ettei sen myymien tuotteiden tuotanto aiheuta haittaa ympäristölle? K-ryhmä näkee luontokadon merkittävänä uhkana ja vahvistaa tänä vuonna biodiversiteettityötään entisestään. Asiakkaille tarjotaan lisää kestäviä vaihtoehtoja, kuten vastuullisuussertifioituja tuotteita, hävikkimehuja ja kierrätettäviä pakkauksia.

Vastuullisuus, Sijoittaja, Yritys, Media

26.02.2021 11:49

Hävikkituotteet ja -hyllyt sekä punalaputetut tuotteet kasvattavat suosiotaan – K-ruokakauppojen hävikki väheni ennätykselliset 9 prosenttia viime vuonna

K-ruokakaupoissa syntyvän hävikin vähentyminen on ollut monen tekijän summa. Koronavuoden kysynnän kasvun ohella laskua ovat kiihdyttäneet K-ryhmän aktiiviset toimet ruokahävikin pienentämiseksi, kauppiaiden kekseliäät ratkaisut, alati lisääntyvät hävikkiä hyödyntävät tuotteet sekä kuluttajien kiinnostus lähellä viimeistä käyttöpäivää oleviin alennettuihin tuotteisiin.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

22.02.2021 10:45

Suomen parhaat K-Supermarketit palkittu – Valtakunnan paras Kauklahdessa

Vuoden 2020 parhaat K-Supermarketit on valittu. Suomen parhaaksi K-Supermarketiksi on valittu Espoon Kauklahdessa toimiva K-Supermarket Lasihytti. Alueellisesti parhaina palkittiin yhdeksän kauppaa. Lisäksi erikoismaininnan saivat vuoden verkkokauppa, vuoden tulokas, vuoden myynninkehittäjä ja sosiaalisen median tekijä sekä paikallinen vaikuttaja.

Asiakas, Yritys, Media, Etelä-Suomi

12.02.2021 11:00

Tulppaani päihittää ruusun ystävänpäiväkukkana – vaaleanpunaisen rinnalle nousemassa muut punaisen sävyt

Ystävänpäivänä kukkamyynti K-ruokakaupoissa lähes kaksinkertaistuu ja parhaillaan sesongissa olevia kotimaisia tulppaaneja myydään lähes kolme kertaa enemmän kuin K-kauppojen suosituinta Reilun kaupan ruusua. Tulppaanien suosio on kasvattanut nippujen kokoa. Myös muut kukkakimput ovat päätyneet korona-aikana yhä useampaan ostokoriin: esimerkiksi leikkokukkakimppujen myynti on kehittynyt viime vuodesta 27 %. K:n myyntidata osoittaa mielenkiintoisia alueellisia eroja kukkamieltymyksissä. 

Asiakas, Yritys, Media

12.02.2021 09:30

Tuomas ja Tia Pajala K-Rauta Äimäraution kauppiaiksi

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 5.2.2021 KLO 9.00 Kauppiaspari Tuomas ja Tia Pajala ottaa heille tutun K-Rauta Äimäraution Oulussa yrittäjävastuulleen 6. helmikuuta. He lupaavat kehittää kaupan valikoimaa ja palveluja asiakkaiden toiveiden mukaan.

Asiakas, Yritys, Pohjois-Suomi, Media

05.02.2021 10:00

Koronavuosi 2020 oli pullonpalautusten huippuvuosi – asiakkaat palauttivat 614 miljoonaa tölkkiä ja pulloa kiertoon K-kaupoissa

Ihmisten kotona viettämä aika, ruokailu ja etätyöskentely näkyvät pullonpalautuksissa. Koronavuonna 2020 K-ruokakauppojen yhteydessä oleviin pullonpalautusautomaatteihin palautettiin ennätykselliset noin 614 miljoonaa pantillista tölkkiä ja pulloa.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

04.02.2021 10:03

Tammikuu 2021

Uusi kauppias Kai Niemi tuo energiaa uudistuvaan K-Rauta Kaukajärveen

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 29.1.2021 KLO 9.00 K-Rauta Kaukajärven uutena kauppiaana aloittaa 30. tammikuuta Kai Niemi, joka tunnetaan vauhdikkaasta menosta sekä iloisesta, pirteästä luonteesta. Kauppa ja sen asiakkaat ovat tuttuja myymäläpäällikön tehtävästä kauppiaaksi siirtyvälle Niemelle.

Asiakas, Yritys, Media, Länsi-Suomi

29.01.2021 09:00

Maailman 100 vastuullisinta yritystä listattu: Kesko on jälleen maailman vastuullisin ruokakauppa

Kesko on valittu seitsemättä kertaa maailman vastuullisimmaksi ruokakaupaksi. Tänään julkaistulle yritysten vastuullisuutta mittaavalle Global 100 -listalle nostetaan tarkan vastuullisuusarvioinnin pohjalta maailman yhden prosentin parhaimmisto yrityksiä.

Vastuullisuus, Sijoittaja, Yritys, Media

25.01.2021 11:45

K-ryhmä Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppaniksi

K-ryhmä on seuraavat neljä vuotta Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppani. Yhteistyön aikana tiedossa on Suomen miesten maajoukkueen ensiesiintyminen jalkapallon EM-areenalla sekä Huuhkaja- ja Helmari -huuman myötä odotettu harrastaja- ja kannustajamäärien kasvu entisestään. K-ryhmä on yhteistyössä mukana sekä maajoukkuetasolla että juniorityössä ja haluaa olla osaltaan välittämässä jalkapalloon kuuluvia yhdessä onnistumisen tunteita koko kansalle.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

13.01.2021 09:58

Takaisin ylös