Uutiset

Tarkenna aihe

82 uutista ja tiedotetta

Huhtikuu 2021

Kotimaisuus on Suomessa jo globaalissakin mittakaavassa huipputasoa oleva ilmiö, eikä suosiolle näy loppua

Kotimaisten tuotteiden ja yritysten suosiminen on globaali ilmiö, Suomi on tässä kansainvälisessä vertailussa huipulla: halumme suosia läheltä tulevaa on korkeampi kuin keskimäärin muualla maailmassa. K-ruoka- ja rautakauppojen korkean kotimaisuusasteen eteen tehdään töitä monin tavoin ja se näkyy myös K-ryhmän myyntidatassa. Alueellisesti kotimaisten tuotteiden suosio on ruokakaupassa korkeimmillaan pohjoisessa ja idässä. Vuoden 2020 aikana kotimaisten tuotteiden ja erityisesti alkuperämerkittyjen tuotteiden myynti on ollut selvästi markkinakehitystä korkeammalla tasolla. 

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

29.04.2021 08:30

K-Lataus kasvaa vuoden 2021 aikana kahdellakymmenellä uudella latausasemalla – pikalatausmäärät kasvaneet yli 130 %

Investoinnit K-Lataukseen jatkuvat voimakkaasti vuoden 2021 aikana painottuen suurteholatausasemiin. Suomeen tullaan rakentamaan vuoden aikana kaksikymmentä uutta K-Lataus-asemaa. K-Lataus on Suomen suurin pikalatausverkosto.

Vastuullisuus, Media

20.04.2021 07:30

Intersport-kauppias Sanna tarjosi Tonille mahdollisuuden uuteen alkuun

Kun lupaavan jääkiekkoilijan Toni Toivosen ura katkesi silmänräpäyksessä, hän ei jäänyt tuleen makaamaan. Nyt paria vuotta myöhemmin tulevaisuus näyttää taas valoisalta, ja paluu työelämäänkin lähestyy työkokeilussa Sanna ja Timo Tiitisen Intersport Lielahdessa.

Vastuullisuus, Asiakas, Työpaikat, Media, Länsi-Suomi, Keski-Suomi

17.04.2021 12:09

Eskarilaisten Kierrätyskaverit-kirja otettiin vastaan innolla - ensimmäinen painos tilattiin loppuun neljässä päivässä

Eskarilaiset kautta Suomen saavat ensimmäistä kertaa oman tehtäväkirjansa, joka tutustuttaa lapsia kierrätyksen ja kiertotalouden saloihin. Opetusmateriaali on otettu vastaan innolla päiväkodeissa - ensimmäinen painos tilattiin loppuun jo neljässä päivässä. Materiaalin on tuottanut Oppi&ilo, ja sen taustalla ovat Arla, UPM ja K-ryhmä.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

16.04.2021 10:21

Muista nämä tärkeät ohjeet kaupassa käydessäsi

Vielä on matkaa siihen, että voimme käydä kaupassa täysin niin kuin on totuttu. Tämän muistilistan avulla pidät huolta itsestäsi, muista asiakkaista ja henkilökunnasta kaupassa käydessäsi. Tervetuloa kauppaan!

Vastuullisuus, Asiakas, Media

09.04.2021 10:21

Ympäristön kannalta on merkitystä mitä ostoskoriisi valitset – oletko jo kokeillut näitä Pirkka-tuotteita?

Jokapäiväiset valinnat kaupan hyllyjen välissä voivat tuntua arkisilta ja pieniltä. Päivittäisillä ostopäätöksillä on kuitenkin suuri vaikutus ympäristöön, eikä ole yhdentekevää mitä ostoskoriisi valitset. Pirkka-sarjan tavoitteena on tehdä vastuulliset valinnat helpoksi ja tuoda ne mahdollisimman monen kuluttajan ulottuville.

Vastuullisuus, Asiakas, Media

09.04.2021 09:15

Maaliskuu 2021

4H ja K-ryhmä auttavat tuhansia yhdeksäsluokkalaisia työllistymään – viime vuonna mukana olleista 45 % löysi kesätöitä

Ensimmäinen askel kohti työelämää otetaan usein kesätöissä. K-ryhmä ja 4H tukevat yhteistyössä yhdeksäsluokkalaisten työelämätaitoja ja kesätyöllistymistä Ysit töihin -toiminnan kautta. Yhteistyön piirissä on 16 000 peruskoulun päättävää nuorta vuonna 2021, mikä on kolmasosa koko ikäluokasta. Kaupan alalla on merkittävä rooli työkokemusten tarjoajina nuorille.

Vastuullisuus, Työpaikat, Media

30.03.2021 09:12

Säästöä 95 000 pahvilaatikkoa vuodessa – Kespro siirtyy kuljetuksissaan pantillisiin kestomuovilaatikoihin

Uudistuksen ansiosta pahvia säästetään noin 50 tonnia vuodessa. Foodservice-alan kuljetuksista koituva pahvijätteen kierrätysvastuu on ravintoloilla ja kahviloilla, joten uudistus vähentää ravintolatoimijoiden jätekustannuksia.

Vastuullisuus, Media

25.03.2021 08:03

K-Citymarket Vihti Nummelan kauppias keksi uudenlaisen keinon paikallisseurojen harrastajahankintaan

Kun Vihdin Nummelasta ei tahtonut löytyä paikkaa, jossa paikalliset urheiluseurat olisivat voineet tiedottaa toiminnastaan, K-Citymarket-kauppias Antti-Jussi Kivi päätti pistää pyörät pyörimään. Kauppaan asennetut digitaaliset seuranäytöt tavoittavat nyt tuhansia ihmisiä päivittäin ja kannustavat mukaan urheiluseurojen toimintaan.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media, Etelä-Suomi

19.03.2021 13:27

Keskon vuoden 2020 luvut julki - vuosiraportti on kattava tietopaketti erityisesti sijoittajille

Keskon vuosi 2020 oli ennätyksellinen: myynti kasvoi ja kannattavuus parani merkittävästi. Kestävän kehityksen saralla merkittävimpiä tekoja olivat tiukennetut ilmastotavoitteet, toimitusketjun läpinäkyvyyttä lisäävä Tuotteiden jäljillä -sivusto ja asiakkaiden ravintovalinnoista kertova mittari K-Ostokset-palvelussa.

Vastuullisuus, Yritys, Media

19.03.2021 09:20

Takaisin ylös