Uutiset

Tarkenna aihe

78 uutista ja tiedotetta

Toukokuu 2021

K-kauppojen hävikkileivästä olutta ja uutta leipää paikallisin voimin

Lahtelaiset K-kauppiaat, Teerenpelin panimo ja leipomo Pulla-Pojat lähtevät yhdessä uuteen kiertotaloushankkeeseen, jossa K-kauppojen hävikkileivästä valmistetaan olutta ja uutta leipää.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

12.05.2021 08:24

K-ryhmä kerryttänyt Reilun kaupan lisää yli 6 miljoonaa - Pirkka Reilun kaupan ruusu edelleen K-kauppojen suosituin Reilun kaupan tuote

K-ruokakauppojen myymistä Reilun kaupan tuotteista on kertynyt Reilun kaupan lisää paikallisyhteisöjen hyväksi jo yli 6 miljoonaa euroa vuosina 2009-2021. Trendituotteiden suosion kasvusta huolimatta Pirkka Reilun kaupan ruusu on edelleen K-kauppojen myydyin Reilun kaupan tuote - niitä myydään 1,7 miljoonaa vuosittain.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

07.05.2021 11:42

Keskon uusi vastuullisuus- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Riikka Joukio ratkoo työssään ilmastohaasteita

Keskon konsernijohtoryhmän tuoreen vahvistuksen, 12.4. aloittaneen Riikka Joukion, vastuualueena on vastuullisuus ja yhteiskuntasuhteet. Joukio siirtyi Keskoon Metsä Groupista, jossa hän toimi viimeisimmäksi ilmasto- ja kiertotalousjohtajana.

Vastuullisuus, Työpaikat, Yritys, Media

07.05.2021 10:01

Huhtikuu 2021

Kotimaisuus on Suomessa jo globaalissakin mittakaavassa huipputasoa oleva ilmiö, eikä suosiolle näy loppua

Kotimaisten tuotteiden ja yritysten suosiminen on globaali ilmiö, Suomi on tässä kansainvälisessä vertailussa huipulla: halumme suosia läheltä tulevaa on korkeampi kuin keskimäärin muualla maailmassa. K-ruoka- ja rautakauppojen korkean kotimaisuusasteen eteen tehdään töitä monin tavoin ja se näkyy myös K-ryhmän myyntidatassa. Alueellisesti kotimaisten tuotteiden suosio on ruokakaupassa korkeimmillaan pohjoisessa ja idässä. Vuoden 2020 aikana kotimaisten tuotteiden ja erityisesti alkuperämerkittyjen tuotteiden myynti on ollut selvästi markkinakehitystä korkeammalla tasolla. 

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

29.04.2021 08:30

Eskarilaisten Kierrätyskaverit-kirja otettiin vastaan innolla - ensimmäinen painos tilattiin loppuun neljässä päivässä

Eskarilaiset kautta Suomen saavat ensimmäistä kertaa oman tehtäväkirjansa, joka tutustuttaa lapsia kierrätyksen ja kiertotalouden saloihin. Opetusmateriaali on otettu vastaan innolla päiväkodeissa - ensimmäinen painos tilattiin loppuun jo neljässä päivässä. Materiaalin on tuottanut Oppi&ilo, ja sen taustalla ovat Arla, UPM ja K-ryhmä.

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

16.04.2021 10:21

Suomen ensimmäiset foodservice-alan virtuaalimessut esittelevät keinoja koronasta toipumiseen

Kespron Food & Inspirations -virtuaalimessut ovat yli vuoden kestäneen koronapandemian aikana ensimmäiset foodservice-alan suuren mittaluokan messut Suomessa. Messujen tarjonta koostuu erityisesti ratkaisujen esittelystä, joilla ravintolat pystyvät vahvistamaan nopeasti kassavirtaansa markkinoiden avautuessa.

Yritys, Media

13.04.2021 09:00

Kesko suunnittelee tontin hankintaa Nurmijärveltä uuden logistiikkakeskuksen tarpeisiin

K-ryhmän ja Keskon päivittäistavaratoimialan myynti ja markkinaosuus ovat kasvaneet merkittävästi. Tontin hankinnalla varaudutaan kasvun jatkumiseen myös tulevaisuudessa.

Yritys, Media, Etelä-Suomi

09.04.2021 10:05

Maaliskuu 2021

Suomalaiset löysivät Pirkka-viinit – nyt sarjaan tulee uusi klassikkoviini Ripasso

Pirkka-viinien lanseeraus vuonna 2019 kohahdutti viinipiirejä – ja yllätti positiivisesti laadullaan. Nyt Pirkka-viineistä on tullut varteenotettava vaihtoehto viinien ystäville ja vuonna 2020 Pirkka-viinien myynti kasvoi lähes kuusi ja puoli prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Yhteensä Pirkka-viinejä ostettiin viime vuonna yli 18 000 pulloa. Uutuutena sarjaan lanseerataan Pirkka Ripasso.

Asiakas, Yritys, Media

29.03.2021 10:00

Takaisin ylös