Poikkeusaika on vauhdittanut lähikontaktittomien kuljetus -ja noutopalvelujen kehittämistä K-Raudoissa

Myös korona-aikaan työmailla ja kotona tarvitaan arkipäivän tuotteita kuten varaosia, työvälineitä sekä erilaisia suojavarusteita. Puolet K-Raudan asiakkaista on yritysasiakkaita: rakennus- ja saneerausliikkeitä ja kiinteistönhuollon ammattilaisia. K-Raudoissa arjen työt pyritään pitämään käynnissä turvaamalla tuotteiden saatavuus niin ammattirakentajille kuin kuluttaja-asiakkaillekin.

K-Raudan asiakkaita on mahdollisuuksien mukaan suositeltu hankkimaan tarvitsemansa tuotteet joko verkkokaupan välityksellä tai sopimalla kuljetuksesta työmaalle suoraan paikallisen kauppiaan kanssa. Vaihtoehtona on myös tuotteiden keräily asiakkaan puolesta, jolloin asiakkaan tarvitsee vain noutaa tuotteet myymälästä.  

K-Rauta Kajaanin kauppias Antton Rossi kertoo, että yllättävä poikkeustilanne on saanut aikaan sen, että pitkään vireillä olleita kehityshankkeita on vauhditettu. Tässä tilanteessa asiakkaat ovat Rossin mukaan toivoneet erityisesti kuljetus- ja noutopalveluita, joten palvelut on sopeutettu asiakkaiden tarpeita vastaaviksi.  

"Meillä on täällä seudulla pitkät välimatkat, joten asiakkailla on ollut suuri huoli, että miten tavarat saadaan perille. Yhdistimme voimamme paikallisen kuriiriyrityksen kanssa ja laitoimme pystyyn lähikontaktittoman kuljetuspalvelun, joka palvelee niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaitakin. Kuljetuspalvelun avulla voimme toimittaa tarvittavat tavarat sovittuna aikana kohteeseen ilman, että myyjä, kuljettaja ja vastaanottaja ovat lähikontaktissa keskenään. Asiointi hoituu pelkästään puhelimen tai sähköisten kanavien avulla.", Rossi kertoo. 

Lisäksi K-Rauta Kajaani on lanseerannut työmaakuljetusringin, jonka avulla rakentajat saavat tarvikkeet kolme kertaa viikossa suoraan työmaalle.  

"Haluamme kantaa oman vastuumme siitä, että yritysasiakkaidemme oma liiketoiminta voi jatkua. Toki tällaisena aikana ihmisillä on enemmän aikaa puuhailla ja remontoida, mikä on monelle mielekästä tekemistä ja sitä kautta ilahduttaa korona-arjessa myös kotona. Haluamme palvella näissä vaikeissakin oloissa asiakkaita mahdollisimman hyvin ja mahdollistaa sen, että talouden pyörät pysyvät pyörimässä."

Kauppias Rossi kertoo, että myös myymälässä on tehty monia toimia koronaviruksen leviämisen estämiseksi.  

"Meille on tulossa kassoille pleksisuojat pisaratartuntoja ehkäisemään. Hygieniasta ja siisteydestä huolehditaan entistä enemmän ja turvalliseen asiointiin ohjeistava asiakasviestintä alkaa heti ovelta sisään tullessa, Rossi kertoo toimista asiakkaiden ja henkilöstön suojaamiseksi." 

Rautakaupasta ostetaan yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittisiä tuotteita

K-Raudan ketjujohtaja Olli Pere kertoo, että tuotteiden saatavuus on isossa kuvassa edelleen normaalilla tasolla ja asiaa tarkkaillaan aktiivisesti ja yhteistyössä tavarantoimittajien kanssa. K-Raudat palvelevat asiakkaitaan myös silloin, kun tarvitaan kiireellisesti uusi varaosa työmaalle tai koteihin. 

"K-Rauta on monena vuonna arvioitu Suomen luotettavimmaksi rautakaupaksi. Teemme tavarantoimittajiemme kanssa kaikkemme, jotta voimme mahdollisimman kattavasti tarjota valikoimistamme koko yhteiskunnan kannalta kriittisiä tuotteita kuten erilaisia varaosia, työkaluja, sekä erilaisia suojaimia ja suojavarusteita.", Pere painottaa. 

K-Raudalla on koko Suomen kattava 132 kaupan verkosto, jonka avulla palvellaan rakentamisen ja kunnossapidon asiakkaita sekä kodinomistajia myös äkillisten tuoterikkoutumisien varalta nopeasti. Näin varmistetaan työmaakohteiden ja asumisen turvallisuus ja vältetään isommat taloudelliset vahingot. 


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös