Kauppalista 2.0 - K muistuttaa uusista kaupassakäynnin rutiineista ilon ja toiveikkuuden kautta

K reagoi nopeasti poikkeustilaviesteillä ja turvallisuusohjeilla heti koronan aiheuttaman poikkeustilanteen alettua. Visuaalisesti yhtenäinen ja tunnistettava linja on näkynyt hyvin myös K:n omissa kanavissa, kaupoissa ja mediassa viime kuukausina. Uudet kaupassakäynnin rutiinit ovat tärkeässä roolissa yhteiskunnan avaamisessa ja kuluttajien luottamuksen palauttamisessa. Jatkossa kaikkien suomalaisten yhteistä kauppalistaa siivittää tarttuva kappale.

Nyt käynnistyvä Kauppalista 2.0 on koko K-ryhmän yhteinen kampanja, jonka materiaalit pyörivät niin K-ruoka- kuin rautakaupoissa, TV:ssä, radiossa kuin somessakin. Kauppalista 2.0 nostaa kauppiaat kampanjan keskiöön. Kampanjan tarkoituksena on paitsi muistuttaa uusista kaupassakäynnin rutiineista ja toivottaa asiakkaat tervetulleiksi kauppaan, myös luoda toivoa tulevaan.

"Uudet kaupassakäynnin rutiinit ovat tulleet ainakin toistaiseksi pysyväksi osaksi kauppojemme arkea. Me kaupan alalla olemme olleet keskeisessä roolissa tässä poikkeustilanteessa ja haluamme edelleen kantaa vastuumme turvallisen asioinnin rakentamisessa. Vaikka ensimmäinen akuutti koronavaihe on takana, emme voi laittaa turvallisuusteemaa taka-alalle. Turvallisuudesta voi kuitenkin viestiä hyvin monella tavalla - nyt lähestymme aihetta ilon ja toiveikkuuden kautta", kertoo viestintäjohtaja Karoliina Partanen.

Kampanjaa siivittää tarttuva musiikkikappale, joka muistuttaa turvallisen kaupassakäynnin ohjeista ja luo toivoa poikkeukselliseen tilanteeseen. Kappaleen sävellyksen ja sanoituksen takana on tunnettu suomalaisartisti, joka esittää kappaleen yhdessä lapsikuoron kanssa. Artistin nimeä emme kommentoi julkisuuteen. 

 

Takaisin ylös