K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 29.4.2025 Tammi-maaliskuun luvut paljastavat, että Etelä-Karjalassa on herätty kunnostamaan niin koteja kuin pihoja. K-Rauta-ketjun kaupoilla myynti on kasvanut 3,3 %.
Enter 2020 -kampanjan tarkoituksena on auttaa Suomea saamaan uusi arki ja talouden pyörät pyörimään mahdollisimman nopeasti ja turvallisesti. Kampanjassa mukana olevat organisaatiot jakavat avoimesti toimintatapojaan, toimialakohtaisia parhaita käytäntöjä ja exit-suunnitelmansa muiden hyödynnettäväksi.
Organisaatioiden parhaat käytännöt jaetaan kaikkien saataville www.enter2020.fi -sivustolle, jonne myös muut organisaatiot voivat jakaa omat toimintatapansa kampanjan seuraavassa vaiheessa. Tiedon avoimella jakamisella halutaan luoda uusia ideoita, käytäntöjä ja innovaatioita arkeen, asiointiin ja työntekoon. K-ryhmän osalta alkuvaiheessa on jaettu turvalliseen kaupassakäyntiin liittyvää ohjeistusta.
Mukana hankkeessa ovat K-ryhmän lisäksi Elisa, Fortum, KONE, OP Ryhmä, Valio, VR ja VTT. Hankkeen alullepanija on Elinkeinoelämän keskusliitto. Mehiläinen ja Terveystalo ovat kampanjassa mukana työterveyshuollon asiantuntijoina.
Enter 2020-kampanja haluaa kannustaa organisaatioita auttamaan työntekijöitä, asiakkaita, yhteistyökumppaneita ja tärkeitä sidosryhmiä lisäämään toimeliaisuuttaan, edistämään innovaatioiden syntyä ja luomaan kilpailukykyä jatkossakin sekä mahdollistamaan yhteiskunnan valmiutta palata uuteen arkeen turvallisuus edellä.
Ohjelma ja organisaatioiden avoimet käytännöt löytyvät osoitteesta: enter2020.fi ja aihetunnisteella #enter2020fi
Uuteen arkeen palataan myös K-Kampuksella
Uuteen arkeen ja lähityöhön palaaminen alkaa kesäkuun alussa asteittain ja hallitusti myös K-ryhmän päätoimitalossa K-Kampuksella. Henkilökunta on jaettu kahteen eri ryhmään, joista vain toisella kerrallaan on pääsy Kampukselle. Lisäksi turvatoimiin kuuluu mm. turvaväleistä huolehtiminen, hissien henkilömäärän rajoittaminen, käsihygienia ja määrätyt ruokailuvuorot.
- K:lla on ollut keskeinen rooli suomalaisen yhteiskunnan toimintakyvyn ylläpitämisessä koko poikkeustilanteen ajan. Epidemian aikana on kerrytetty vankkaa kokemusta turvallista asiointia ja työskentelyä edistävistä toimenpiteistä, kun valtaosa K-ryhmän työntekijöistä on jatkanut töitään paikan päällä kaupoissa ja logistiikassa. Näitä kokemuksia hyödynnetään myös uudenlaisen toimistotyön suunnittelussa, Keskon henkilöstöjohtaja Matti Mettälä kertoo.