118 uutista ja tiedotetta
Jäätelö maistuu suomalaisille tunnetusti vuodenajasta riippumatta, mutta kesällä sillä korvataan jopa aterioita. Näin kertoo K-ryhmän kyselytutkimus*, jonka mukaan 40 prosenttia suomalaisista syö kesällä jäätelöä myös välipalana. Myyntiluvut kertovat, että maan suurimmat jäätelönystävät asuvat Pirkanmaalla, Satakunnassa ja Keski-Pohjanmaalla.
Asiakas, Media27.06.2023 08.03
Liikenneasemien asiakasmäärät kasvavat huippuunsa kesä-heinäkuussa, kun suomalaiset suuntaavat viettämään kesälomaa ympäri maata. Vuoden suurimman sesongin aikana ravintolamyynti kasvaa lomalaisten täydentäessä perinteistä työmiehien asiakaskuntaa, jäätelöiden myynti jopa viisinkertaistuu ja nestekaasujen myynnin kolminkertaistumisessa näkyy grillauksen ja asuntoautoilun suosio.
Asiakas, Yritys, Media21.06.2023 13.05
K-ruokakaupoissa myynnissä olevien Ukraina-rusettien turvin tehtävä auttamistyö Suomeen saapuneiden ukrainalaisten hyväksi on hyvässä vauhdissa. Ukrainalaisille lapsiperheille on jaettu 50 000 euron arvosta ruokalahjakortteja ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton toiminnalla heille tarjotaan mielekästä tekemistä, joka tuo suomalaisia ja ukrainalaisia yhteen. Kesäkuun loppuun asti jatkuvaan keräykseen on osallistuttu keskimääräistä ahkerammin Etelä-Karjalassa.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media20.06.2023 10.30
K-RAUDAN LEHDISTÖTIEDOTE 19.6.2023 K-Raudan tutkimuksen mukaan peräti 39 % suomalaisista viettää kesällä aikaa omalla tai käytössään olevalla mökillä. Kun suomalaisilta kysyy toiveita mökin varustelutasosta, yksi on yli muiden: 92 % suomalaisista haluaa, että mökiltä löytyy sauna. Tulevaisuuden mökkiunelmissa siintävät puolestaan uusi laituri sekä palju tai poreamme. Viime vuonna mökkihaaveiden ykkösenä ollut aurinkopaneeli on pudonnut haavelistalla kolmanneksi.
Asiakas, Media19.06.2023 07.15
K-ryhmän kyselytutkimuksen* mukaan jopa 92 % suomalaisista syö kesäisin makkaraa. Suosituin tapa grillimakkaran nauttimiseen on hyvinkin perinteinen: maustamaton versio miedolla sinapilla. Kesäkuukausien myynti kattaa vuoden grillimakkaramyynnistä tavanomaisesti lähes puolet, ja vaikka tänäkin vuonna myynti on sujunut hyvin, on siirtymää erikoismakkaroista edullisempiin vaihtoehtoihin nähtävissä.
Asiakas, Media16.06.2023 08.03
Autoilu on nuorille yhä tärkeä sosiaalinen ajanviettotapa, selviää 18–25 -vuotiaiden nuorten ajokäyttäytymistä kartoittaneesta kyselytutkimuksesta. Autoiluseura ja tunnetilat vaikuttavat ajoon monin tavoin. Autokoululiiton mukaan nuorten kuskien tunnetaidot vaativat nykyistä enemmän huomiota.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media13.06.2023 08.15
K-RAUDAN LEHDISTÖTIEDOTE 12.6.2023 Suomalaisten käytettävissä olevat tulot ovat laskeneet, mutta K-Raudan tutkimuksen* mukaan 55 % suomalaisista on silti suunnitellut sisustusta tai remontointia kotiin tai mökille täksi kesäksi. Terassin rakentaminen on suunnitelmissa noin 220 000 suomalaisella, ulkomaalausta suunnittelee yli puoli miljoonaa – ja terassin huoltoon ryhtyy tänä kesänä lähes miljoona suomalaista.
Asiakas, Media12.06.2023 08.15
Uutta kauppaa on rakennettu suurin sydämin ja asiakastoiveet mielessä pitäen. Kauppiaina jatkavat Laihialla aiemmin K-Marketia pitäneet Tony ja Elina Bengs.
Asiakas, Media, Länsi-Suomi09.06.2023 14.42
Nykyinen maailmantilanne on saanut kuluttajat muuttamaan käyttäytymistään monessakin asiassa, mutta K-ryhmän toteuttaman kyselytutkimuksen mukaan valtaosa heistä aikoo viettää kesää kuten ennenkin. Myös ruokaan suurin osa uskoo käyttävänsä rahaa kesällä saman verran kuin aiemmin. Tulokset ovat alkuvuoden vastaavien kuluttajakyselyjen kertomaan verrattuna yllättäviä. Säästämisen halu näkyy kuitenkin edelleen kaupassa tehdyissä valinnoissa.
Asiakas, Media07.06.2023 13.05
K-RAUDAN LEHDISTÖTIEDOTE 2.6.2023 Uudet terassimateriaalit kiinnostavat suomalaisia yhä enemmän. Kun terassi rakennetaan, siitä tehdään saman tien myös entistä suurempi ja käytössä ovat aiempaa leveämmät laudat. Isommat terassit voivat olla hintavampia, mutta tänä keväänä myös puutavaran laskenut hinta helpottaa terassitoiveiden toteuttamista: terassin saa rakennettua halvemmalla kuin parina viime kesänä.
Asiakas, Media02.06.2023 09.15