K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 29.4.2025 Tammi-maaliskuun luvut paljastavat, että Etelä-Karjalassa on herätty kunnostamaan niin koteja kuin pihoja. K-Rauta-ketjun kaupoilla myynti on kasvanut 3,3 %.
Foodservice-tukkuri Kespro on tänä vuonna yhteistyössä tekemässä MasterChef Suomi -ohjelmaa MTV:n kanssa. K-ryhmän yhteistyö MasterChef Suomen kanssa kantaa jo lähes kymmenen vuoden ajalle ja aikaisempina vuosina K-ryhmä on osallistunut ohjelmaan esimerkiksi Pirkka-brändillä. Tänä vuonna tuotenäkyvyyttä ohjelmassa saavat Kespron ammattikeittiöihin suunnatut Menu-tuotteet sekä Kespron erikoistukku Kalatukku E. Eriksson Oy.
Ohjelmayhteistyö ja sitä kautta saavutettava valtakunnallinen näkyvyys koetaan tärkeäksi erityisesti brändiuudistusta läpikäyvässä Kespron erikoistukku Kalatukku E. Erikssonilla, jolla näkyvä rooli ohjelmassa:
”Brändimme tunnettavuus on ollut aina vahva pääkaupunkiseudulla sekä foodservice-alan keskuudessa, mutta nyt pääsemme suositun ohjelmaformaatin avulla entistä lähemmäs kuluttajia ja alan ammattilaisia myös muualla Suomessa”, kertoo Kalatukku E. Erikssonin toimitusjohtaja Mikko Poikolainen.
”Haluamme tuoda suomalaisille paremmin esille kalan käsittelyyn liittyvän käsityön ja vastuullisen laadun merkitystä sekä avartaa näkemyksiä, miten hyödyntää monipuolisemmin erilaisia seafood-tuotteita”, jatkaa Poikolainen.
Tuomaristossa ravintola-alan veteraanit
Huipputaitavat amatöörikokit ottavat toisistaan mittaa 20 jaksoa kattavalla kaudella. Kausi korkataan tuplajaksoin: MTV3-kanavalla nähdään 15. ja 22.2. kaksi jaksoa putkeen. Maksuttomassa mtv-palvelussa jaksoja julkaistaan viikon ennakolla. Kauden huipentavaa jännittävää finaalia ei nähdä viikon ennakolla.
MasterChef Suomen tuomarina jatkaa Kari Aihinen ja tuomariston täydentää keittiömestari ja ravintoloitsija Henri Alén sekä yksi Suomen arvostetuimmista keittiömestareista, pitkän kansainvälisen uran luonut, ravintola Savoyn Chef Patron Helena Puolakka. Ohjelmassa vierailee myös kotimaisia ravintola-alan huippukokkeja.
Ammattilaistason vinkit kotikeittiöön
Tunnetuista MasterChef-tehtävistä kaudella nähdään muun muassa mysteeriboksi-tehtäviä, annosten toisintamista, raaka-aineiden tunnistusta ja tietysti yksi kakkutehtävä. Kilpailutehtänä nähdään myös millaisia lounasannoksia syntyy suomalaisten eniten ostamista raaka-aineista.
Kilpailijoiden ja katsojien ruuanlaittotaitoja syventävät tuomareiden masterclassit, joissa käydään läpi muun muassa pastan perusasioita, lihan ja kalan käsittelyä sekä maustamista. Kilpailijat pääsevät työskentelemään myös ammattikeittiössä.
MasterChef Suomi alkaa 15.2. klo 20 MTV3-kanavalla ja mtv-palvelussa.
Lisätietoja tulevasta MasterChef Suomen -kaudesta ja kilpailijoista MTV:n sivuilta:
https://www.mtvpressi.fi/tiedoti/194433