
MIELI ry:n vuosittaisella Mielinauha-kampanjalla kerätään varoja kotimaiselle mielenterveystyölle ja kriisiauttamiselle. K-ryhmä on mukana 1.4. alkaneessa kampanjassa ensimmäistä kertaa myymällä Mielinauhoja kaikissa K-ruokakaupoissa.
K-ryhmän, Pauligin ja Globe Hopen yhteinen, kesäkuussa 2019 käynnistynyt kiertotalouspilotti on saatu päätökseen. Pilotti kannusti kuluttajia palauttamaan tyhjät kahvipakkaukset uusien tuotteiden, kierrätysmateriaaleista valmistettujen asusteiden raaka-aineiksi. Kahvipakkauksia kerättiin syksyn ajan Nummelan, Lohja Lempolan, Karkkilan, Vihdin ja Veikkolan K-Supermarketeissa, joista tyhjät pakkaukset toimitettiin Globe Hopelle. Kahvipakkauksia kertyi puolen vuoden aikana yhteensä huimat 25 000 kappaletta.
Vaikka käytettyjen kahvipakkausten keräys K-Supermarketeissa on päättynyt, tyhjät kahvipakkaukset kannattaa edelleen kierrättää lajittelemalla ne muovinkeräyspisteisiin.
Kahvipakkaukset taipuivat uniikeiksi asusteiksi
Käytetyistä kahvipakkauksista valmistettiin syksyn aikana kahdeksan erilaista Globe Hope -kierrätysdesigntuotetta, jotka saatiin myyntiin loppuvuoden aikana. Tuotevalikoima sisältää muun muassa kainalo- ja pikkulaukun, kestävän kauppakassin, kynäpenaalin ja lompakon. Tuotteita on valikoidusti saatavilla pilotissa mukana olevissa K-Supermarketeissa niin kauan kuin tuotteita riittää. Kierrätysdesigntuotteita voi ostaa valtakunnallisesti myös Pauligin verkkokaupasta viikosta 4 alkaen.