K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 29.4.2025 Tammi-maaliskuun luvut paljastavat, että Etelä-Karjalassa on herätty kunnostamaan niin koteja kuin pihoja. K-Rauta-ketjun kaupoilla myynti on kasvanut 3,3 %.
”Reinin Lihalla on pitkä ja maineikas historia, mutta brändi-ilmeeltään yritys oli myös hyvin perinteinen. Halusimme uudistaa ilmeemme sellaiseksi, että se jo ensisilmäyksellä kertoo näkijälleen mistä toiminnassa on todella kyse – erinomaisesta laadusta”, kertoo Reinin Lihan toimitusjohtaja Arto Pajukko.
”Olemme pieni liha-alan yritys, joka on aina kohdellut tuotantoeläimiä kunnioittavasti ja pyrkinyt varmistumaan näiden hyvinvoinnista. Nyt haluamme kertoa asiakkaillemme myös tämän puolen itsestämme. Hyvän lihan kriteeri on lopulta se, että myös eläin on elänyt hyvän elämän – myös elinkaarensa lopussa”, sanoo Pajukko.
Parhaaksi kehuttu
Brändi-ilmeen uudistuksessa uudistettiin Reinin Lihan logo, tone of voice, graafinen ilme sekä verkkosivut. Uudistuksia on toteutettu pitkin kevättä ja ne jatkuvat vuoden loppuun asti. Uusi slogan on ”Parhaaksi kehuttu”.
”Uusi modernimpi Reinin Liha on otettu hyvin vastaan sekä asiakkaidemme että kumppaniemme parissa. Tietyssä mielessä tämän tyyppistä ilmeen kirkastusta oltiin jo odotettu markkinoilla”, kertoo Pajukko.
Reinin Lihan brändi-ilmeen suunnitteli ja toteutti desing-toimisto Porkka & Kuutsa.
Reinin Liha siirtyi osaksi Kesproa ja K-ryhmää vuonna 2018, mutta jatkoi myös tämän jälkeen itsenäisenä toimijana.