Turun kauppakorkeakoulu sai uuden upean K Loungen

Opiskelijoiden kanssa yhteistyössä suunniteltu K Lounge on K-ryhmän sponsoroima, joten sen värimaailmassa näkyy K-brändin mukaisesti ripaus piristävää oranssia. Tilan avajaisia vietettiin 23.9.2019, jolloin myös julkistettiin Turun kauppakorkeakoulun ja K-ryhmän välinen yhteistyösopimus.
– Monimuotoinen K Lounge on paikka yhteistyölle ja kumppanuuksille – toisilta oppimiselle ja jakamiselle, iloitsevat Matti Mettälä ja Markus Granlund. Kuvaaja: Antti Tarponen

Turun kauppakorkeakoulun kanssa solmittu sopimus on osa valtakunnallista oppilaitosyhteistyötä, jolla K-ryhmä pyrkii vahvistamaan kaupan alan ja autoalan houkuttelevuutta työmarkkinoilla.

Turun kauppakorkeakoulu on K-ryhmälle erittäin sopiva yhteistyökumppani tutkimusyhteistyöhön, innovaatiotoimintaan ja opiskelijayhteistyöhön

– Kauppakorkeakoulun teemat vastuullisuus, yrittäjyys ja tulevaisuus sopivat oikein hyvin yhteen K-ryhmän painotusten kanssa, ja K-ryhmästä löytyy kaikkiin kauppakorkeakoulun opintosuuntiin liittyviä töitä, kertoo Matti Mettälä.

Dekaani Markus Granlund uskoo, että tiivistyvässä yhteistyössä tullaan saamaan aikaan uusia avauksia.

– Meille K on nyt yhtä kuin kumppani. Uskon, että voimme tehdä hyvää yhteistyötä esimerkiksi kaupan alan tutkimuksessa ja koulutuksessa. Olemme erittäin kiitollisia siitä, että K-ryhmän lahjoitus mahdollisti meille tämän uuden ryhmätyötilan.  

K-brändi näkyy tilassa piristävänä oranssina

Yksi K-brändin tavoitteista on helpottaa ihmisten arkea joka päivä, liittyipä se kaupassa käyntiin, liikkumiseen tai rakentamiseen. Turun kauppakorkeakoulun K Lounge on tehty helpottamaan opiskelijoiden arkea tarjoamalla tilan, jossa opiskelu ja tiimityöskentely on mukavaa.

Päävastuu tilan suunnittelusta oli Turun yliopiston kirjastolla, jonka tiloissa K-Lounge kauppakorkeakoululla sijaitsee.
 
–K-Lounge on tilankäytöllisesti ja toiminnallisesti osa kirjaston palvelukonseptia ja vastaavia tiloja on jo lähes kaikissa kirjastoyksiköissämme, sanoo Turun yliopiston kirjaston johtaja Ulla Nygrén.

- Halusimme olla mukana mahdollistamassa opiskelijoille tilaa, jossa on mukava olla, ja jossa toisten kohtaaminen sekä ideoiden jakaminen on helppoa. Vastuullisuus näkyy kestävissä ja luontoystävällisissä materiaalivalinnoissa ja värimaailma on mietitty K-brändin mukaisesti, kertoo K-ryhmän Brand and Partnership Manager Miia Kaisanlahti.


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös