K-ryhmä kokosi asiakkaidensa kanssa ennätyspotin vuoden 2019 Roosa nauha -kampanjalle: reilu 770 000 euroa suomalaiselle syöpätutkimukselle

K-ryhmän lahjoitussumma vuoden 2019 Roosa nauha -kampanjalle kipusi 12-vuotisen kampanjayhteistyön tähän saakka korkeimmaksi. Syksyn aikana kerätty reilu 770 00 euroa on noin 25 prosenttia enemmän kuin viime vuonna. Kampanjan tuotolla tuetaan rintasyövän ja gynekologisten syöpien tutkimusta sekä syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään.

Roosa nauhoja myytiin K-ruokakaupoissa 24.9.–3.11.2019 välisenä kampanja-aikana noin 157 500 kappaletta. Vuoden 2019 pisara-aiheisen Roosa nauhan on suunnitellut näyttelijä Seela Sella.

K-ruokakauppojen myydyimpänä Roosa nauha tuotteena porskuttaa vuosi toisensa perään Pirkka miniluumutomaatti, jota vuoden 2019 Roosa nauha -kampanjassa myytiin reilu 1,1 miljoonalla rasiaa. Muita erityisen suosittuja kampanjatuotteita olivat tänä vuonna Reilun kaupan Roosa nauha ruusu, jota myytiin noin 124 600 kimppua sekä Pirkka vadelma, jota myytiin noin 121 900 rasiaa.

”Valikoimme Roosa nauha -kampanjaan aina sellaisia tuotteita, joita asiakkaamme muutenkin runsaasti ostavat. Näin asiakkaamme pystyvät arkiostoksiensa yhteydessä tekemään tukemaan vaivattomasti myös tärkeää syöpätutkimusta. On valtavan hienoa, että onnistuimme jälleen rikkomaan tavoitteemme ja kasvattamaan lahjoituspotin reiluun 700 000 euroon. Lämmin kiitos niin asiakkaillemme kuin myös kauppiaillemme,” summaa päivittäistavarakaupan vastuullisuuspäällikkö Timo Jäske K-ryhmästä.

Tärkeä tuki kotimaiselle syöpätutkimukselle

”K-ryhmän henkilökunta, kauppiaat ja asiakkaat osallistuivat Roosa nauha -keräykseen innolla ja keräsivät yhdessä ennennäkemättömän hienon summan tukea suomalaiselle syöpätutkimukselle. Kertyneillä lahjoituksilla voimme turvata lupaavimpien tutkimushankkeiden jatkumista esimerkiksi uusien syöpähoitojen kehittämiseksi”, kiittelee Syöpäsäätiön pääsihteeri Sakari Karjalainen.

Syöpäsäätiö on tukenut Roosa nauha -keräysvaroista syöpätutkimusta kuluvana vuonna 1,6 miljoonalla eurolla. Merkittävä osa varoista on suunnattu tutkimuksiin, joissa etsitään tehokkaampaa hoitoa huonoennusteiseen rintasyöpään ja munasarjasyöpään. Lahjoitusvaroja tarvitaan jatkuvasti, jotta Suomessa tehtävä syöpätutkimus saa jatkua ja tulokset saadaan siirtymään viiveettä sairastuneiden hyväksi.

Rintasyöpään ja gynekologisiin syöpiin sairastuu vuosittain noin 6 700 suomalaista naista. Kaikkiin naisten syöpiin ei ole vielä parantavaa hoitoa. Levinneen rintasyövän ja munasarjasyövän ennusteet ovat edelleen huonoja.

Roosa nauha 2019

Takaisin ylös