RUOKAKESKO OY JA KESWELL OY ALOITTAVAT TOIMINTANSA 1.4.2001

Kesko Oyj:n päivittäistavara- ja käyttötavaraliiketoiminnot siirtyvät elokuussa 2000 päätetyn suunnitelman mukaisesti 1.4.2001 alkaen Kesko Oyj:n täysin omistamille tytäryhtiöille, Ruokakesko Oy:lle ja Keswell Oy:lle. Asiaa koskevat luovutuskirjat allekirjoitettiin tänään 30.3.2001. Suunnitelman mukaan rautakaupasta sekä maatalous- ja konekaupasta vastaavat Kesko Oyj:n tytäryhtiöt aloittavat toimintansa 1.10.2001.

Päivittäistavarakaupasta vastaavan Ruokakesko Oy:n toimitusjohtaja on Kalervo Haapaniemi ja käyttötavarakaupasta vastaavan Keswell Oy:n toimitusjohtaja Matti Laamanen. Vuonna 2000 Keskon päivittäistavararyhmän liikevaihto oli 3 453 miljoonaa euroa ja liikevoitto 65,4 miljoonaa euroa. Käyttötavararyhmän liikevaihto oli 726 miljoonaa euroa ja liikevoitto 0,4 miljoonaa euroa.

Liiketoimintojen yhtiöittäminen toimialoittain lisää Keskon joustavuutta vastata markkinoiden ja kansainvälistymisen haasteisiin.

Lisätietoja antavat Ruokakesko Oy:n toimitusjohtaja Kalervo Haapaniemi, puhelin 010 5311 ja Keswell Oy:n toimitusjohtaja Matti Laamanen, puhelin 010 5311.

Kesko Oyj

Erkki Heikkinen