K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan myynti kehittyi alkuvuonna Satakunnassa 33 %

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 29.4.2022 K-ryhmän vähittäismyynti oli maakunnassa alkuvuonna yhteensä 92,2 miljoonaa euroa ja se kehittyi 5,1 %. Päivittäistavarakaupan myynti oli 64,4 miljoonaa euroa ja rakentamisen ja talotekniikan kauppa kävi 25,4 miljoonaa eurolla ja se kehittyi huimat 32,9 %. Autokaupan myynnin arvo oli 2,4 miljoonaa euroa.

”Olemme erittäin ylpeitä rakentamisen ja talotekniikan kaupan myyntien kehityksestä Satakunnassa. Se kertoo asiakkaiden luottamuksesta osaaviin kauppiaisiimme ja heidän henkilökuntiinsa sekä K-ryhmän poikkeuksellisen hyviin tavaravirtojen hallintaan”, kertoo Keskon Lounais-Suomen aluejohtaja Lauri Inna hyvillään. ”Päivittäistavarakaupan myynteihin voi olla myös tyytyväinen, sillä taustalla ovat viime vuoden kovat vastaluvut sekä pääsiäisostojen ajoittuminen silloin maaliskuulle.”

”Autokauppa on kärsinyt maailmanlaajuisesta komponenttipulasta ja saatavuusongelmista. Asiakkaat luottavat edustamiimme merkkeihin ja uusien autojen tilauskanta on ennätyskorkea”, jatkaa Inna.

”Huolimatta maailmantilanteesta ja muun muassa rakennusmateriaalien kustannusten noususta on käynnistettyjä hankkeita ja investointeja jatkettu suunnitelmien mukaan”, Lauri Inna kertoo.

Satakunnassa on meneillään useita kauppahankkeita. Porin Pormestarinluodon K-Market-hanke on käynnistynyt ja K-Supermarket Karjarannan suunnittelutyöt ovat loppusuoralla. Porin Pihlavan kauppahankkeen valmistelu etenee, kun alueelta puretaan alkukesän aikana vanha kaupparakennus uuden tieltä.