”Juuri nyt ravintola- ja kahvilayrittäjät sekä monet muut foodservice-alan toimijat etsivät kuumeisesti ratkaisuja liiketoimintansa kehittämiseen. Ala kaipaa kipeästi sparraustukea, mutta erityisesti konkreettisia ratkaisuja koronan jälkeiseen aikaan”, kertoo Kespron markkinointijohtaja Hannu Korhonen.
”Virtuaalimessuilla autamme markkinaa palautumaan mahdollisimman nopeasti ja toisaalta isona toimijana pystymme koeajamaan tämän tyyppisten virtuaalimessujen toimivuutta foodservice-markkinassa”, kertoo Korhonen.
Virtuaalimessuilla esitellään sesongin ajankohtaisia tuotteita, tarjouksia ja se tarjoaa keskustelufoorumin ravintola-alan toimijoiden välillä. Virtuaalimessujen keskiössä on erityisesti tuote- ja palveluratkaisujen esittely, jolla ravintolat pystyvät nopeasti vahvistamaan kassavirtaansa ravintolasulun jälkeen.
Messuille osallistuu 30 tavarantoimittajaa, jotka ovat rakentaneet oman virtuaalisen messuosastonsa. Messuille osallistujat pystyvät keskustelemaan näytteilleasettajan kanssa joko videopuhelun tai chatin avulla. Liikkuminen messuilla tapahtuu virtuaalisten näytteilleasettajahuoneiden ja yleisten tilojen välillä. Foodservice-alan ammattilaisia virtuaalimessuille odotetaan yli 500. Messut juontaa Vuoden Puhuja 2019 ja 2020 Marjo Rantanen.
Normaalitilanteessa Kespro järjestää keväisin Taste & Inspirations ‑messut seitsemällä paikkakunnalla ja syksyisin suuremmat Kespron Messut niin ikään seitsemällä paikkakunnalla. Messukaupungit vaihtelevat ympäri Suomea. Pandemiatilanteesta johtuen foodservice-alan messuja ei ole järjestetty Suomessa yli vuoteen.
Lisätietoja messuista oheisen linkin kautta. Messuille ilmoittautuminen on alkanut.
https://www.kespro.com/ideat-ja-inspiraatiot/artikkelit/food-and-inspirations-2021