Nyt hemmotellaan Muumi-faneja: K-Citymarket juhlistaa 50-vuotista taivaltaan uutuuskokoisilla Muumi-mukeilla

K-Citymarket ja Arabia juhlistavat K-Citymarketin syntymäpäivää tuomalla syyskuun puolivälissä myyntiin kaksi Muumi-mukia, mukit Sininen ja Keltainen. Mukeissa 90-luvulta tutut kuvitukset on sommiteltu uudelleen 0,4 litran erikoiskokoon. Uudenlaiset mukit ovat saatavilla kaikista K-Citymarketeista kautta maan.

Muumi-mukit Keltainen ja Sininen uudessa 0,4 litran mukikoossa tulevat yksinoikeudella myyntiin K-Citymarketeihin 15. syyskuuta. 1. joulukuuta alkaen ne ovat saatavilla myös Iittalan verkkokaupasta ja omista myymälöistä sekä Moomin Shopeista ja Moomin.com-verkkokaupasta.

”Muumi-faneilla on erityisen hieno syksy, mitä uutuusmukeihin tulee. Muumin päivän huuma jatkuu syyskuun puolivälissä K-Citymarketeissa. Uutuus kiinnostaa varmasti etenkin Muumi-keräilijöitä, mutta kattavan K-Citymarket-verkoston kautta Muumien ystävät pääsevät laajemminkin nauttimaan Muumi-huumasta. Hypermarketit ovat Suomen suurimpien astiakauppojen joukossa, ja on erityisen hienoa, että pääsemme juhlistamaan syntymäpäiväämme yhdessä asiakkaidemme kanssa: 50-vuotisjuhlakahvia kelpaa juoda suomalaisesta ikonista. Uutuusmukit ovat juhlakautemme ajan myynnissä vain meillä K-Citymarketeissa”, K-Citymarketin käyttötavaran osto- ja myyntijohtaja Hannele Åberg sanoo.  

Keltainen ja Sininen ilmestyivät alun perin Arabian valikoimiin vuonna 1990. Mukien kuvitukset perustuvat Tove Janssonin sarjakuviin sekä romaaneihin, joiden pohjalta Muumi-mukien kuvittamisesta vastaava kuvittaja-keraamikko Tove Slotte on suunnitellut kuvituksen astioihin. Nyt Slotte on sommitellut vuoden kyseiset kuvitukset uudelleen ja sovittanut ne suurempaan mukikokoon. Tuttujen kuvioiden sovittaminen Muumi-mukeille uuteen mukikokoon on asiakastoiveiden pohjalta tehty päätös.  

”Kaikki on vuonna 2021 suurempaa: niin myös mukit. Olemme jo pitkään tunnistaneet kehityksen, jonka mukaisesti asiakkaamme valitsevat koteihinsa yhä suurempia mukeja – toiveita suuremmista mukeista on esitetty myös Arabialle. Yhteistyön myötä pystyimme yhdessä Arabian kanssa vastaamaan asiakastoiveisiin ja nyt voimme tuoda asiakkaillemme iloa alkuperäisistä malleista aiempaa suuremmassa koossa. Uskomme, että suurempi koko tavoittaa keräilijöiden ohella myös uudemman sukupolven Muumi-fanit”, Åberg kertoo. 

Keltainen-muki kertoo Muumimammasta, joka puuhailee erilaisten askareiden parissa. Hän sahaa polttopuita, tarjoilee kahvia ja veistää kaarnalaivaa. Muumimamma on ahkera, toimelias, huolehtivainen ja luova. Sininen-kuvitus puolestaan on kokoelma kuvia useista Muumi-romaaneista ja sarjakuvista. Kuvituksessa nähdään koko Muumiperhe puuhastelemassa taiteen parissa.  

”Meille on hyvin tärkeää tarjota asiakkaillemme heidän toivomiaan, heille sopivia ja erityisiäkin tuotteita. Valikoimassamme on runsaasti sekä suomalaisia kulmakiviä että trendikkäämpiä vaihtoehtoja kattauksen piristämiseen. Muumi-muki täyttää ikonisuudellaan molempia tarpeita. Muumit ovat kaikkien rakastamia ja tunnistamia hahmoja ympäri maailman”, Åberg kuvailee.  

Takaisin ylös