K-citymarket on palkittu vuoden 2007 pelikauppaketjuna. K-citymarket sai tunnustuksen ensimmäistä kertaa. Palkinnon myönsi Suomen peliohjelmisto- ja multimediayhdistys FIGMA ry keskiviikkona 13.2.
Figman mukaan palkinto on osoitus ansiokkaasta työstä suomalaisen pelikaupan ja oman toiminnan kehittämiseksi. "Valinta parhaaksi pelikauppaketjuksi on merkittävä tunnustus pitkästä uurastuksesta pelikaupan kehittämiseksi sekä hyvästä menestyksestä viime vuonna. Meille palkinnon arvoa lisää se, että valinnan tekivät kaikki merkittävät tavarantoimittajamme: EA, Microsoft, Sony Playstation, Pan-Vision, Atari, KE-Media, Vivendi Universal, Amo Oy ja Plan1", sanoo tuoteryhmäpäällikkö Matti Mäkinen.
K-citymarketeissa on panostettu erityisesti uutuustuotteiden tarjontaan. "Pelikaupassa on kaksi johtoajatusta: uutuudet ja ns. TOP-tuotteet eli eniten myyvät tuotteet. Asiakkaat tulevat hakemaan meiltä nimenomaan niitä ja siksi tavoitteemme on tarjota heille jokaisella asiointikerralla jotakin uutta", Matti Mäkinen toteaa.
Pelimyynnistä puhuttaessa esiin nousee valvonnan merkitys, sillä peleillä on suositusikäraja. Mikäli pelille on asetettu 18 vuoden ikäraja, sitä on lain mukaan noudatettava. Vastuullisuus on K-citymarketin ja koko K-ryhmän toiminnassa keskeisessä asemassa. "Kannamme vastuumme myös kassalla. Valvonta on meille äärimmäisen tärkeä asia ja otamme sen vakavasti. Koulutamme kauppoja tarkistamaan pelinostajien iän ja muistutamme kauppoja asian tärkeydestä säännöllisesti. Meillä on puolitoista vuotta ollut käytössä järjestelmä, jonka avulla kassamyyjän näyttöön ilmestyy tieto, kun asiakas on ostamassa K18-peliä. Tämä on tehostanut valvontaa entisestään", Mäkinen kertoo.
Lisätietoja:
Matti Mäkinen, tuoteryhmäpäällikkö, K-citymarket-ketju, p. 01053 22247
Riku Olkkonen, toiminnanjohtaja, FIGMA ry, p. 050 505 1966
Kesko (www.kesko.fi) on suomalainen vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään tarjoamalla arvostettuja tuotteita ja palveluita kilpailukykyiseen hintaan. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä.
K-citymarket tarjoaa asiakkailleen parhaat merkit ja käyttötavarat, monipuoliset ja laajat valikoimat päivittäistavaroita ja tuoretuotteita sekä luotettavat merkkituotteet. K-citymarketin edullinen hintataso ja elämykselliset tarjoukset vahvistavat uutta asiakaslupausta, joka on "Kaupan päälle hyvä mieli."Suomessa on 56 K-citymarketia 43 paikkakunnalla.