MARK Suomen Markkinointiliiton iskulauserekisteritoimikunta valitsi vuoden 2007 hyväksytyistä iskulauseista parhaimmaksi K-citymarketin iskulauseen ”Kaupan päälle hyvä mieli”. "Vuoden Iskulause" -tunnustus luovutettiin MARK Suomen Markkinointiliiton 80-vuotisjuhlassa torstaina 31.1.
MARK Suomen Markkinointiliitto ylläpitää Iskulauserekisteriä, joka rekisteröi ja julkaisee käytössä olevia ja käyttöön tulevia iskulauseita. K-citymarketin iskulauseesta toimikunta totesi yksinkertaisesti, että "tämä lause täyttää kaikki hyvälle ja erottuvalle iskulauseelle vaadittavat perusteet ja lisäksi – siitä jää hyvä mieli".
Jokaisesta päivästä hieman parempi
Iskulauseella viestitään K-citymarketin uudesta, emotionaalisesta linjasta. Kauppias Toni Pokela pitää iskulauseen vahvuutena sen konkreettisuutta.
– Kyseessä on aito asiakaslupaus, ei vain iskulause. Me haluamme auttaa asiakkaitamme tekemään jokaisesta päivästä hieman paremman – se on kirkastunut kaikkea toimintaamme ohjaavaksi johtoajatukseksi. Kun tämä ajatus ohjaa tekemistämme, tulee asiakkaillemme varmasti kaupan päälle hyvä mieli, Pokela korostaa.
Asiakaslupausta tutkittiin moneen eri otteeseen sekä asiakkailla että sisäisesti. Sitä pidettiin miellyttävänä ja uskottavana.
– Asiakkaat ovat tyytyväisiä, kun perusasiat eli kilpailukykyiset hinnat, hyvät valikoimat ja siisteys ovat kunnossa. Näistä me luonnollisesti huolehdimme. Uskomme kuitenkin, että asiakas saa kaupan päälle hyvän mielen, kun hän kohtaa perusasioiden lisäksi ostokäynnillään elämyksiä, ideoita ja paikallisia tuotteita, jotka kauppiasyrittäjyys mahdollistaa, toteaa myyntijohtaja Markku Tamminen.
Henkilökunta avainasemassa
Asiakaslupausta lähdetään viemään eteenpäin ensin henkilöstön kautta, jonka rooli lupauksen toteuttajana on ensiarvoisen tärkeä.
– Kun henkilökunta voi hyvin ja tietää tarkkaan tavoitteensa, näkyy se välittömästi myös asiakkaille, Pokela toteaa.
Asiakkaille lupaus tulee näkymään loppukeväästä.
Lisätietoja:
Myyntijohtaja Markku Tamminen, K-citymarket, puh. 01053 22704
Kauppias Toni Pokela, K-citymarket Iso Omena, puh. 040 547 8346
Kuvia K-citymarketeista voit ladata osoitteesta http://aineistopankki.kesko.fi.
Kesko (www.kesko.fi) on suomalainen vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään tarjoamalla arvostettuja tuotteita ja palveluita kilpailukykyiseen hintaan. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä.
K-citymarket tarjoaa asiakkailleen parhaat merkit ja käyttötavarat, monipuoliset ja laajat valikoimat päivittäistavaroita ja tuoretuotteita sekä luotettavat merkkituotteet. K-citymarketin edullinen hintataso ja elämykselliset tarjoukset vahvistavat uutta asiakaslupausta, joka on "Kaupan päälle hyvä mieli." Suomessa on 56 K-citymarketia 43 paikkakunnalla.
Iskulause on tuotteiden, palvelujen tai liiketoiminnan yhteydessä käytettävä lyhyt sanonta, joka sisältämänsä omaperäisyyden takia on omiaan erottamaan haltijan tuotteet, palvelut ja liiketoiminnan muista. Iskulauseiden rekisteröinnillä pyritään mm. antamaan iskulauseenkäyttäjän tietoon käytössä olevia iskulauseita ja ennalta ehkäisemään toisiinsa sekoitettavissa olevien iskulauseiden käyttöä sekä kohdistamaan mainostajien ja suunnittelijoiden huomio hyvään iskulauseeseen.
Iskulausehakemusten käsittelystä vastaa Iskulauserekisteritoimikunta, jonka kokemus mainonnasta on vankka ja monipuolinen. Iskulauserekisteritoimikunta on valinnut vuodesta 1999 lähtien vuoden iskulauseen uusien hyväksyttyjen iskulauseiden joukosta. Toimikunnan puheenjohtajana on johtava lakimies Tuula Sario Suomen Kuluttajaliitosta.
Lisätietoja Iskulauserekisterin toiminnasta www.iskulauserekisteri.fi