Kesko ja K-kauppiaat käynnistävät perusteellisen K-Plussa kanta-asiakasjärjestelmän kehittämisohjelman – "K-Plussa -superkortti". Uudistus koskee kaikkia 3,5 miljoonaa K-Plussa-asiakasta. Samalla asiakkaan korttivalikoima ja edut kasvavat ja monipuolistuvat niin, että useimmille asiakkaille riittää yksi kortti maksamiseen niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Kehittämisohjelman ensimmäinen vaihe käynnistyy toukokuussa. Samalla alkaa merkittävä yhteistyö OP-ryhmän kanssa.
Vuorovaikutus lisääntyy K-kaupan ja asiakkaan välillä
K-Plussa-asiakas saa omasta K-kaupastaan ja muilta Plussa-kumppaneilta lisääntyviä keskittämis- ja kanta-asiakasetuja. K-ryhmän kaupoista kerätään tietoja valikoimien ja palvelujen kehittämiseksi sekä vuorovaikutuksen lisäämiseksi K-kaupan ja asiakkaan välillä. Mitä enemmän asiakas käyttää K-Plussa -toimipaikkojen palveluja, sitä enemmän hän saa etuja. K-Plussan toimipisteitä on lähes 3 000 ja parhaiden yhteistyökumppaneiden määrää halutaan edelleen aktiivisesti kasvattaa.
K-ketjujen Plussa-tarjousten etu nousee 100:sta yli 200 miljoonaan euroon
K-Plussaan kuuluvat ketjut, esimerkiksi K-market, K-supermarket, K-citymarket, Anttila, Kodin Ykkönen, Intersport, Asko, Sotka ja K-rauta tulevat antamaan merkittäviä etuja K-Plussa-asiakkaille omissa ja yhteisissä kanta-asiakasohjelmissaan. Esimerkiksi K-raudan ja Rautian rakentaja- ja remontoijapalvelut sekä Kodin Ykkösen ja Anttila-tavaratalojen asiakasohjelmat lisäävät K-Plussa-asiakkaiden etuja. Tavoitteena on nostaa Plussa-tarjousten etu aikaisemmasta noin 100 miljoonasta eurosta yli 200 miljoonaan euroon vuositasolla.
K-Plussan yhteiset edut kasvavat, kuten OP-Visa Plussa-ominaisuudella
Toukokuun alusta käynnistyy monipuolinen kumppanuus OP-ryhmän kanssa mukaanlukien vakuutusyhtiö Pohjola yhteistyö. Kumppanuuden myötä asiakkaiden saataville tulevat Plussa-ominaisuudella varustetut OP-Visa- ja OP-Visa-Electron-kortit, joita voi käyttää normaalisti pankki- tai maksuaikakorttina sekä uusi vuosimaksuton K-Plussa MasterCard. K-Plussan kanta-asiakkaille tarjotaan myös mahdollisuutta tallettaa Plussa-piste-etunsa omalle pankkitililleen. Näiden uudistusten tavoitteena on tehdä Plussa-etujen keräämisestä entistä helpompaa.
Plussa-pisteiden palkitsevuus säilyy toistaiseksi ennallaan ja on jopa 5 %. Asiakas saa lisäksi 0,5 %:n lisäedun K-ruokakaupoista vuoden loppuun saakka maksaessaan Plussa-ominaisuudella varustetulla OP-ryhmän kortilla. Asiakkaan ottaessa Plussa-ominaisuuden OP-ryhmän korttiin hän saa lisäksi 30 euron arvosta etuseteleitä käytettäväksi K-erikoiskaupoissa. K-Plussan kanta-asiakasetuna jaettavalla Pirkka-lehdellä on Suomen laajin lukijakunta. Sen lukijamäärä oli viimeisimmän lukijatutkimuksen mukaan 2,5 miljoonaa. Syksyllä Plussa-asiakkaille tarjotaan maksukorttivaihtoehto myös muiden pankkien kanssa.
Lisätietoja antavat:
Pääjohtaja Matti Halmesmäki, Kesko Oyj, puh. 01053 22201
Varatoimitusjohtaja Juhani Järvi, Kesko Oyj, puh. 01053 22209
Toimitusjohtaja Terho Kalliokoski, Ruokakesko Oy, puh. 01053 22204
Toimitusjohtaja Pasi Mäkinen, K-Plus Oy, puh. 01053 37100
Kuvamateriaalia on ladattavissa osoitteessa www.kesko.fi/Aineistot > Kuva-arkisto > Ajankohtaista.
K-Plussa-kortti on jo noin 3,5 miljoonalla suomalaisella melkein 1,8 miljoonassa taloudessa, ja kortin käyttöpaikkoja on lähes 3 000. Viime vuonna K-Plussan kanta-asiakasohjelmaan tuli 185 000 uutta asiakasta ja tänä vuonna K-Plussa-asiakkaiden määrä on edelleen kasvanut lähes 50 000:lla. K-ryhmän kauppojen lisäksi monipuoliseen Plussa-verkostoon kuuluvat mm. Neste, Sonera, A-lehdet, Helsingin Energia, Scandic Hotels, Finnkino ja Europcar.
Kesko (www.kesko.fi) on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään tarjoamalla arvostettuja tuotteita ja palveluita kilpailukykyiseen hintaan. Kesko toimii Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä.