Ruokakeskon K-market Cassa -kaupat yhdistetään uudistuvaan K-market -ketjuun ja muutetaan normaaleiksi K-kauppiaiden vetämiksi K-marketeiksi. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että valikoimassa oleva tuotelukumäärä kaksinkertaistuu ja kasvaa yli 4 000 tuotteeseen. Pirkka-tuotteet tulevat kuulumaan laajasti uudistuvien K-marketien valikoimiin. K-market Cassa -kauppoja on 25.
"Cassa-halpahintakonseptin testauksesta saatiin runsaasti arvokasta kokemusta lähimarkkinoiden kilpailusta ja kokemuksia on hyödynnetty erityisesti K-market ketjussa. Suomalaiset asiakkaat arvostavat erityisesti laajaa valikoimaa ja hyvää laatua. Halpakauppakonseptien merkitys ruokakaupassa näyttää jäävän Suomessa odotettua vähäisemmäksi", Ruokakeskon johtaja Mika Rautiainen toteaa.
Ruokakeskon K-market -ketju menestyy hyvin lähimarkkinoilla. Vuoden 2006 myynnin kasvu oli +8,8% ja loka-joulukuussa +11,5 %. Vauhti on jatkunut samanlaisena vuoden 2007 alkupuolella. Rautiaisen mukaan asiakkaat ovat selvästi ilmaisseet, että laadukkaalle ja hintakilpailukykyiselle lähikaupalle on kysyntää.
K-market -ketjuun kuuluu noin 400 kauppaa. Vuonna 2007 ketjun vähittäismyynti on noin 1,3 miljardia euroa.
Lisätietoja antaa johtaja Mika Rautiainen, Ruokakesko Oy, puh. 01053 22080.
Kesko (www.kesko.fi) on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään tarjoamalla arvostettuja tuotteita ja palveluita kilpailukykyiseen hintaan. Kesko toimii Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä.