Ensimmäiset Pirkka-tuotteet ilmestyivät K-ruokakauppojen hyllyille vuonna 1986. Tänä vuonna 15-vuotista taivaltaan juhliva K-ruokakauppojen oma merkki on kasvanut lähes 800 tuotteen sarjaksi. Uuden ilmeen saanut Pirkka pitää edelleen kunnia-asianaan laatua ja edullisuutta. Pirkka-tuotteen ostaja voi siis luottaa siihen mitä saa. Pirkka-tuotteista noin 80 prosenttia valmistetaan kotimaassa.
Merkkipäiväänsä Pirkka-tuotesarja juhlii syyskuun ensimmäisenä päivänä eli Pirkan päivänä. Tuolloin kaikissa K-ruokakaupoissa tarjoillaan Pirkan päivän kahvit. Merkkipäivänä julkistetaan myös uusi logo, jossa on jotakin uutta, jotakin vanhaa, jotakin lainattua ja jotakin punaista. Vanha tuttu Pirkka-logo on saanut modernin ilmeen, jota vahvistaa pakkausuudistus. Hintamerkinnän poistuminen pakkauksen päältä on osa uudistusta. Se laajentaa myös Pirkka-tuotteiden kilpailumahdollisuutta. Pirkka-tuotteen hinta on kaupoissa esillä aivan samalla tavalla kuin muidenkin tuotteiden.
Pirkka-tuotesarjaa on kehitetty aktiivisesti sen perustamisesta lähtien. Vuosittain on sarjaan tullut noin 50 uutta tuotetta. Syksyn myötä Pirkka-tuoteperhe laajenee vihanneksiin. Kotimaisen sadon kypsyessä K-ruokakauppojen hyllyiltä löytyvät esimerkiksi Pirkka-perunat ja -porkkanat. Pirkka-sarjaan etsitään jatkuvasti uusia tuoteryhmiä. Luvassa onkin lisää tuoretta lihaa, lihajalosteita, leipää, hedelmiä ja vihanneksia. Pirkka-sarjan luomutuotteisiin etsitään uusia tuotteita ja myös erikoisruokavaliota noudattavat löytävät Pirkka-sarjasta sopivia tuotteita.
Uudistuksen myötä vanhaa hyvää jää Pirkkaan paljon jäljelle. Uusi Pirkka on edelleen suomalaisille tehty. Sen valtti on edullisuus, joka on alusta alkaen ollut Pirkka-tuotteiden kulmakivi. Pirkka-tuotteiden laadun takaavat Ruokakeskon tuotetutkimuksen laboratoriossa ja K-koekeittiössä tehtävät ennakkotestit ja jatkuva laadunvarmistus. Kiristyvässä kilpailutilanteessa edullisuus yhdistettynä luotettavuuteen ja turvallisuuteen tekee Pirkka-tuotteista asiakkaille varman valinnan.
Uusi painokelpoinen Pirkka-logo löytyy Keskon Internet-sivuilta osoitteesta www.kesko.fi/aineistopalvelu Painokelpoisia logoja-linkin takaa.
Lisätietoja: Ruokakesko Oy, tuoteryhmäpäällikkö Kaija Grommi, puh. 01053 22260 tai gsm 050-383 7831 ja varatoimitusjohtaja Harri Sivula puh. 01053 22213.