SUOMEN MONIPUOLISIN KANTA-ASIAKASJÄRJESTELMÄ KÄYNNISTYY 1.11.1997

PLUSSA PALKITSEE K-KAUPPOJEN KANTA-ASIAKKAITA

K-ryhmä haluaa palkita asiakkaitaan entistä monipuolisemmin ja aloittaa K-kaupoissa uuden pisteisiin perustuvan kanta-asiakasjärjestelmän marraskuun alussa. Plussa-järjestelmän piiriin kuuluvat kaikki K-ryhmän eri tavara-alat. Plussa-kauppoja on lähes 2.000 eri puolella Suomea ja ne tunnistaa kaupan ovessa olevasta Plussa-tarrasta.

Plussa-pisteitä kertyy pääsääntöisesti aina, kun asiakas tekee ostoksia K-ryhmän liikkeistä. Pisteet lasketaan yhteen kuukausittain ja kun pisteitä on koossa vähintään 1.000, asiakkaalle lähetetään postitse 50 markan etuseteli. Setelin voi käyttää missä tahansa Plussa-kaupassa 12 kuukauden aikana. Asiakkaiden pistetilejä ylläpitää K-ryhmän markkinointiyhtiö K-Plus Oy.

- Kyseessä on maamme laajin kanta-asiakasjärjestelmä, jonka avulla halutaan palkita K-kauppojen asiakkaita entistä monipuolisemmin. Tällä hetkellä K-ryhmällä on 550 000 kanta-asiakastaloutta. Tavoitteena on miljoonan kanta-asiakastalouden saavuttaminen ensi vuoden aikana, johtaja Jouko Tuunainen Keskosta sanoo.

Pistejärjestelmää on testattu keväästä lähtien Raahen ja Lahden talousalueilla. K-Plus Oy:n toimitusjohtaja Eija Jantusen mukaan kokemukset ovat olleet rohkaisevia ja asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä K-kauppojen pistejärjestelmään.

Plussa-kortteja on kahdenlaisia: käteiskortti ja maksukortti. Käteiskortissa on 50 markan liittymismaksu. Maksukortilla saa korotonta maksuaikaa jopa 50 vuorokautta. Plussa-kortteihin voi tilata ilmaiseksi rinnakkaiskortteja perheenjäsenille.

Plussa-pisteitä kertyy seuraavista Plussa-tarralla merkityistä K-ryhmän kaupoista eri puolilla Suomea: Rimi, K-extra, K-lähikauppa, K-market, K-supermarket, Citymarket, Anttila, Andiamo, K-kenkä, Kesport-Intersport, Vaatehuone, Musta Pörssi, Aleksi 13, Nicky&Nelly, Online Superstore, K-rauta, K-maatalous, Kotipiha ja Kesmotors.

Lisätiedot:
Kesko Oy/konsernihallituksen jäsen Jouko Tuunainen