
MIELI ry:n vuosittaisella Mielinauha-kampanjalla kerätään varoja kotimaiselle mielenterveystyölle ja kriisiauttamiselle. K-ryhmä on mukana 1.4. alkaneessa kampanjassa ensimmäistä kertaa myymällä Mielinauhoja kaikissa K-ruokakaupoissa.
Asiakkaiden tarpeiden huomioiminen on K-kauppiaille sydämen asia. K-Market Kalliossa K-kauppias Mikael Qvickström haluaa auttaa alueen näkövammaisia asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla. Asiakas Eija-Liisa Markkula saa kaupasta korvaamatonta apua ostosten tekoon ja iloitsee, kun voi käydä itsenäisesti kaupassa.
Hämeentie 16:ssa asioi lähes päivittäin näkövammaisia asiakkaita. Pienellä vaivalla kauppias henkilökuntineen varmistaa heille mukavan ja turvallisen ostokokemuksen. Palveluun kuuluu, että näkövammainen asiakas saa avukseen yhden työtekijöistä, jonka kanssa ostoslista käydään läpi, tuotteet etsitään hyllyistä, tarvittaessa luetaan tuoteselosteita ja hoidetaan maksu kassalla, kassien pakkaus ja saatellaan asiakas turvallisesti kotimatkalle.
Katso alta video K-Market Kallion toimintatavasta. Kuvailutulkattu versio videosta löytyy K-ryhmän YouTube-kanavalta.
Kaikki K-kauppiaiden pienistä suurista teoista kertovat videot löytyvät K-ryhmän YouTube-soittolistalta.