Ensimmäinen uudistunut Pirkka-lehti ilmestyy helmikuun alussa

Ensimmäinen uudistuneen Pirkka-lehden numero ilmestyy 2.2.2007. K-Plussan kanta-asiakaslehti on uudistettu niin sisällöltään kuin ulkoasultaankin. Uutuutena lehti tarjoaa talteen otettavat hyötysivut ruoka-, sisustus, muoti-, kauneus- ja liikunta-aiheista.

Lehden jokaisessa numerossa on monipuolisesti ruokaohjeita, sisustus- ja remontointivinkkejä, muotia, kauneutta, vapaa-ajanharrastuksia, liikuntaa ja kuntoilua. Vakiona löytyvät myös autoilu-, kodinelektroniikka- ja lemmikkisivut, niksejä unohtamatta. Uutta on lehden uudistunut näkökulma. Jokaisen käsiteltävän aiheen tavoitteena on tuottaa lukijalleen hyötyä. Hyöty voi olla esimerkiksi ohje, vinkki tai vaikka nautinnollinen lukuelämys. Konkreettisimmin hyötynäkökulma näkyy lehden talteen otettavissa hyötysivuissa.

Uudistuneen Pirkan tavoitteena on helpottaa suomalaisten elämää niin arjessa kuin juhlassakin. "Pirkka on merkittävä kanta-asiakasetu, ja uudistuksen myötä siitä on asiakkaille entistäkin enemmän hyötyä ja iloa. Haluamme jatkossakin kehittää lehteä, ja panostaa sen laadukkuuteen", K-Plus Oy:n toimitusjohtaja Pasi Mäkinen toteaa.

"Pirkasta haluttiin tehdä entistä kiinnostavampi ja kilpailukykyisempi mediataistelussa kuluttajien ajasta ja huomiosta. Tiedon määrää ei vähennetty, vaan sitä tiivistettiin nykylukijaa paremmin palvelevaan muotoon", Pirkka-lehden päätoimittaja Kari Silvola Markkinointiviestintä Dialogi Oy:stä kertoo.

Pirkka-julkaisuperheen kustannussopimus siirtyi vuoden vaihteesta A-lehdet-konserniin kuuluvalle Dialogille. Yhteistyöhön sisältyy Pirkka-lehden lisäksi ruotsinkielisen Birkan ja Pirkka.fi-verkkopalvelun kustannustoiminta. Lisäksi Dialogi tuottaa sisältöä K-ruokakaupoissa jaettavaan K-RuokaPirkka-lehteen. Vuonna 1933 perustettu Pirkka on Suomen laajalevikkisin ja luetuin aikakauslehti. Viimeisimmän Kansallisen mediatutkimuksen mukaan lehdellä on lähes 2,5 miljoonaa lukijaa.

Kuvia Pirkasta on saatavilla osoitteessa www.kesko.fi/aineistot > Kuva-arkisto.

Lisätietoja antavat:
Toimitusjohtaja Pasi Mäkinen, K-Plus Oy, puh. 01053 37100
Asiakkuusjohtaja Tuulikki Markkula, K-Plus Oy, puh. 01053 37170
Markkinointijohtaja Juha Andelin, Ruokakesko Oy, puh. 01053 37180
Toimitusjohtaja Antti Eränne, Markkinointiviestintä Dialogi Oy, puh. 040 724 2524
Pirkan päätoimittaja Kari Silvola, Markkinointiviestintä Dialogi Oy, puh. 0400 831 823

Plussa-kortti on jo noin 3,4 miljoonalla suomalaisella melkein 1,8 miljoonassa taloudessa, ja Plussa-kortin käyttöpaikkoja on lähes 3 000. K-ryhmän kauppojen lisäksi 40 Plussa-yhteistyökumppanin joukkoon kuuluvat mm. A-lehdet, Scandic Hotels, Neste, Sonera, Helsingin Energia, Europcar, Finnkino, sekä yli 50 ravintolaa ympäri Suomen. Vuosittain Plussa-korttia näytetään kassoilla noin 200 miljoonan oston yhteydessä.

A-lehdet-konserniin kuuluvat A-lehdet Oy ja Image Kustannus Oy, jotka julkaisevat yhteensä 20 kuluttajille suunnattua aikakauslehteä. Lisäksi konserniin kuuluu Markkinointiviestintä Dialogi Oy, joka kustantaa yli 20 asiakaslehteä.

Takaisin ylös