Uutiset ja tiedotteet

Tarkenna aihe


428 uutista ja tiedotetta

Maaliskuu 2020

Nuorten ideasta versoi kaupan parkkihallin vallannut skuuttitapahtuma

Kun Espoon Kauklahdessa sijaitsevan K-Supermarket Lasihytin parkkihallissa pyöri jatkuvasti luvattomasti skuuttailevia nuoria, päätti kauppias Erkki Zaiedman sormen heristelyn sijaan pysähtyä kuuntelemaan. Yhden nuoren heittämä idea versoi suosituksi skuuttitapahtumaksi, joka on vallannut kaupan parkkihallin sittemmin jo kahdesti.

Vastuullisuus, Yritys, Media

08.03.2020 09.00

Kyselytutkimus: Naiset luopuvat kuskin paikasta yhä miehiä useammin

Ajokortti on naisille täpärästi jopa tärkeämpi asia täysi-ikäisyydessä kuin miehille. Tästä huolimatta he jättävät rattiin tarttumisen useammin jännittämisen tai epävarmuuden vuoksi, selviää Neste K:n kyselytutkimuksesta. Neste K haluaa rohkaista naisia rattiin tämän vuoden Nainen ratissa -kampanjallaan.

Vastuullisuus, Media

06.03.2020 09.00

Kesko on julkaissut kestävän kehityksen raportin jo 20 vuoden ajan - vastuullisuudesta on tullut valtavirtaa

Lähes kaikki yritykset julistavat nykyisin toimivansa vastuullisesti ja tarjoavansa kestäviä tuotteita ja palveluita. Mutta mistä saisi luotettavaa ja vertailukelpoista tietoa yritysten vastuullisuudesta? Alkuvuodesta sitä on tarjolla runsain mitoin, kun yritykset julkaisevat kattavaa, läpinäkyvää ja varmennettua vastuullisuustietoa vuosiraporteissaan. Keskon 20:s kestävän kehityksen raportti julkaistiin 6.3. osana Keskon vuosiraporttia.

Vastuullisuus, Työpaikat, Sijoittaja, Yritys, Media

06.03.2020 09.00

Marketmuoti 2020 -tutkimus: suomalaisilla erityinen suhde marketmuotiin

K-ryhmän teettämän Marketmuoti 2020 -tutkimuksen* mukaan marketeista ostetaan vaatteita useammin kuin tavarataloista, erikoisliikkeistä tai jopa verkkokaupoista. Noin 80 prosenttia suomalaisista ostaa marketeista vaatteita ainakin joskus. Lisäksi tutkimus osoittaa, että marketmuodilla on potentiaalia vahvistaa asemaansa myös virallisemmissa tilaisuuksissa. Kansainvälisissä tavarataloissa myytävä yhdysvaltalaismerkki Ellen Tracy tulee Suomessa myyntiin K-Citymarketeihin.

Media

06.03.2020 08.30

Kesko ostaa teknisen tukkukaupan asiakkaita palvelevan Mark & Infra i Sverige AB:n Ruotsissa

Kesko on sopinut ostavansa ruotsalaisen vesi- ja viemärivesituotteiden myyntiin keskittyneen Mark & Infra i Sverige AB -yhtiön (MIAB). Ostettava yritys vahvistaa teknisen tukkukaupan Onnisen tarjontaa infra-alan asiakkaille Ruotsissa.

Sijoittaja, Media

06.03.2020 08.30

Näin suomalaiset haluavat asua – oma piha, sauna ja riittävästi tilaa

K-Rauta tutki, miten suomalaiset haluavat asua. Tutkimuksen mukaan omakotiasujien arvioissa tärkeimpinä nousevat esille oma piha, sauna ja riittävä tila. Rakentajana suomalainen haluaa tehdä helpoimmat työt itse. Omakotitalon rakennusprojektin mahdollisista kitkakohdista kysyttäessä puoliso nousi kiitosten kohteeksi.

Media

04.03.2020 09.00

Sammy ja Sanna-Maija Korpisen kauppiasura alkaa Tikkakoskelta

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 3.3.2020 Sammy ja Sanna-Maija Korpinen aloittavat kauppiasuransa 1.4. K-Market Tikkarissa Tikkakoskella.

Media, Länsi-Suomi

03.03.2020 12.01

K-ryhmä sitoutuu edistämään kestävämmän puuvillan tuotantoa

Vuoden 2024 loppuun mennessä K-ryhmän kaupoissa myytäviin mywear-vaatteisiin, myhome-kodintekstiileihin, Pirkka-sukkiin sekä K-Raudan PROF-työvaatteisiin ja Cello-sisustustekstiileihin hankitaan vain kestävämmin tuotettua puuvillaa K-ryhmän uuden puuvillalinjauksen mukaisesti.

Vastuullisuus, Sijoittaja, Yritys, Media

03.03.2020 09.10

Suosikkijuoman muovikorkkien poisto tuo messevän muovisäästön

K-ryhmä poistaa muovikorkit Pirkka laktoosittomista maitojuomista. Pakkausuudistuksillaan K-ryhmässä on kokonaisuudessaan syntynyt reilussa vuodessa lähes 240 tonnin muovisäästöt. Määrä vastaa lähes 11,3 miljoonaa muovikassia.

Vastuullisuus, Yritys, Media

02.03.2020 14.09

Helmikuu 2020

K-ryhmä kehittää maailman älykkäintä ostoslistaa – ostosten ärsyttävin vaihe poistettu

K-ryhmä kehittää asiakkailleen maailman älykkäintä ostoslistaa, jonka tehtävänä on vähentää merkittävästi ruokaostoksiin kuluvaa aikaa ja vaivaa – älykkään ostoslistan avulla ostokset hoituvat jopa minuutissa. K-Ruoka-verkkokaupan ominaisuus rakentaa tekoälyn avulla yksilöllisen ostoslistan, joka ennakoi ostettavia tuotteita ja niiden määriä asiakkaan aiempien ostojen pohjalta.

Media

28.02.2020 12.00

Takaisin ylös