428 uutista ja tiedotetta
”Kannatamme K-ryhmässä lähimaksurajan nostamista kaupoissamme väliaikaisesti, sillä tartuntariski kasvaa lähikontakteissa. Kortti- ja lähimaksamisen entistä laajemmalla mahdollistamisella suojelemme sekä asiakkaita että henkilöstöä”, sanoo K:n päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Ari Akseli.
Media03.04.2020 15.26
Pääjohtaja Mikko Helanderin mukaan koronaepidemian aiheuttama poikkeustila on K-ryhmän kaupoissa ja logistiikkaketjussa hallinnassa, osin kiitos kotimaisen ruuantuotannon. ”Kriisitilanteessa ei voida lähteä siitä, että elintarvikekuljetukset tulevat isossa mittakaavassa meille Itämeren yli. Tästäkin syystä olemme jo pitkään puhuneet kotimaisen ruuantuotannon ja omavaraisuuden merkityksestä.”
Vastuullisuus, Media03.04.2020 12.57
Koronakriisi vähentää ihmisten liikkumisen tarvetta, mutta silloin kun tarve liikkua iskee, se saattaa olla entistä merkityksellisempi. Siksi on tärkeää, että liikkumisen palvelut pystytään turvaamaan myös poikkeusajassa. Esimerkiksi kesärenkaat on nyt pystyttävä vaihtamaan mahdollisimman vähillä lähikontakteilla.
Media03.04.2020 12.34
Moni käy tänä aikana julkisista paikoista vain kaupassa. Siksi kauppa on merkittävässä roolissa viruksen leviämisen estämisessä. Viruksen leviämisen estämisessä tärkeintä on lähikontaktien välttäminen, ja siksi siihen on keskitytty niin kaupassa kuin verkkokaupan kapasiteettia kasvattamalla.
Media03.04.2020 12.24
Myös korona-aikaan työmailla ja kotona tarvitaan arkipäivän tuotteita kuten varaosia, työvälineitä sekä erilaisia suojavarusteita. Puolet K-Raudan asiakkaista on yritysasiakkaita: rakennus- ja saneerausliikkeitä ja kiinteistönhuollon ammattilaisia. K-Raudoissa arjen työt pyritään pitämään käynnissä turvaamalla tuotteiden saatavuus niin ammattirakentajille kuin kuluttaja-asiakkaillekin.
Media03.04.2020 12.13
Lomautusten arvioidaan koskevan noin 2 000 Keskon työntekijää Suomessa - lomautusten määrää on pystytty vähentämään merkittävästi henkilöstön siirroilla yksiköiden välillä.
Sijoittaja, Media03.04.2020 12.00
K-ryhmä on avannut uudet neuvonta- ja puhelintilauspalvelut, jotka auttavat ikäihmisiä tekemään ruokaostoksia K-ruokakaupoissa. Neuvontapuhelimessa seniorikansalaiset saavat apua ruokaostosten verkkokauppatilauksen omatoimiseen tekemiseen ja kaupoissa asiointiin. Puhelintilauspalvelussa K-ryhmän asiakaspalvelijat tekevät ruokatilauksen puhelimessa asiakkaan puolesta kotiovelle toimitettavaksi. Molemmat palvelut ovat maksullisia.
Vastuullisuus, Media03.04.2020 10.30
Poikkeusaika vaatii ketteryyttä ja nopeaa reagointia. K-ruokakauppiaat ympäri maan ovat luoneet erilaista kauppa-apua yli 70-vuotiaille – erillisiä riskiryhmien asiointitunteja, ruoan verkkokauppaa ja kotiinkuljetuspalveluja. Tämän lisäksi K-ryhmä on avannut uudet neuvonta- ja puhelintilauspalvelut, jotka auttavat yli 70-vuotiaita tekemään ruokaostoksia K-ruokakaupoissa. K-ryhmä haastaa myös asiakkaansa mukaan – jokainen meistä voi tässä poikkeusajassa olla kauppa-apulainen.
Vastuullisuus, Yritys, Media03.04.2020 09.00
Kesko on yhdessä kymmenen muun suomalaisen yrityksen kanssa käynnistänyt hankkeen, jonka tavoitteena on lähes tuplata koronavirustestien määrä Suomessa. Kapasiteettia lisätään rakentamalla näytteille kuljetusyhteys lentoteitse Mehiläisen yhteistyölaboratorioon Etelä-Koreaan.
Vastuullisuus, Työpaikat, Yritys, Media02.04.2020 17.57
K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 1.4.2020 K-Citymarket Ideaparkin kauppias Matti Suominen ja Huhtala Logistics Oy:n tarjoavat Seinäjoella yhteistyönä ilmaisen ostosten kotiinkuljetuksen riskiryhmille lauantaisin huhtikuun ajan, palvelu alkaa tulevana lauantaina 4.4.
Media, Länsi-Suomi01.04.2020 16.50