428 uutista ja tiedotetta
Koronakriisin aikana ruoasta ei ole Suomessa ollut puutetta. Ruoka-alan toimijat huolehtivat varautumisesta poikkeustilanteisiin yhteistyössä ja vapaaehtoisesti. K-ryhmä on panostanut vahvasti kotimaisuuteen, maanlaajuiseen kauppaverkostoon sekä kauppiasmalliin, joka mukautuu ketterästi uusiin tilanteisiin. Nämä ovat osoittautuneet toimiviksi valinnoiksi myös huoltovarmuuden kannalta.
Media30.04.2020 09.35
K-ryhmä ja Suomalaisen Työn Liitto yhdistivät voimansa kannustaakseen kuluttajia suosimaan entistä vahvemmin tuotteita, jotka työllistävät suomalaisia ja pitävät kotimaan talouden pyörät pyörimässä. K-Rauta on mukana kampanjassa tavoitteenaan varmistaa, että Suomi menestyy myös tulevaisuudessa. Ensimmäisiä K-Raudan yhteistyökumppaneita kampanjassa ovat Biolan, Harvia, Kiilto, Oras, Saint-Gobain Finland Oy / Weber, Tikkurila ja Versowood.
Vastuullisuus, Yritys, Media30.04.2020 09.30
Koronakriisi on nostanut suomalaisen ruoan verkkokaupan suosion ennätyskorkeaksi. Räjähdysmäinen kasvu on tuonut esille myös alan erityisyydet ja haasteet. Ruokaa kun ei voi toimittaa asiakkaille samalla tavalla kuin vaatepaketteja. Kriisin jälkeen on aika arvioida, mille tasolle suosio jää ja miten ala tulee Suomessa kehittymään.
Media30.04.2020 09.30
Jotta ruokaa riittää kaupan hyllyillä, tarvitaan jokaiselta ketjun tekijältä ylimääräistä venymistä. Luomuviljelijä ja emolehmätuottaja Tommi Hasu ja Snellmanin lihajalostuksen toimitusjohtaja Roland Snellman ja Konalan K-Supermarketin kauppias Pauli Jaakola kertovat, miten korona muutti hetkessä kaiken – ja miten siitä on selvitty.
Media30.04.2020 09.30
K-ryhmän ruokakaupat ja K-Rauta, Suomalaisen Työn Liitto, reilu 100 elintarvike- ja käyttötavarayritystä yhdessä Ruokatieto yhdistys ry:n ja Kotimaiset kasvikset ry:n kanssa yhdistivät voimansa kannustaakseen suomalaisia suosimaan entistä vahvemmin tuotteita, jotka työllistävät suomalaisia ja pitävät talouden pyörät pyörimässä. Yhteiskampanjalla halutaan olla mukana varmistamassa, että Suomi menestyy myös tulevaisuudessa. Valtakunnallinen Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen -kampanja starttaa vappuaattona.
Vastuullisuus, Media30.04.2020 09.00
28.04.2020 13.00
K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 28.4.2020 K-ryhmän myynti oli Etelä-Savossa tammi-maaliskuussa yhteensä 43,7 miljoonaa euroa alv 0 % ja se kehittyi 0,8 %.
Itä- ja Keski-Suomi, Media28.04.2020 09.00
K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 28.4.2020 K-ryhmän myynti Pohjois-Suomen alueella oli tammi-maaliskuussa yhteensä 307 miljoonaa euroa alv 0 % ja se kehittyi 3,4 %.
Pohjois-Suomi, Media28.04.2020 09.00
K-RYHMÄ ALUETIEDOTE/ K-GRUPPENS REGIONALA MEDDELANDE 28.4.2020 K-ryhmän myynti oli tammi-maaliskuussa Pohjanmaalla 55,5 miljoonaa euroa alv 0 % ja se kehittyi 7,8 %.
Media, Länsi-Suomi28.04.2020 09.00
K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 28.4.2020 K-ryhmän myynti Etelä-Karjalassa oli tammi-maaliskuussa yhteensä 53,2 miljoonaa euroa alv 0 % ja se kehittyi 13,9 %.
Itä- ja Keski-Suomi, Media28.04.2020 09.00