Uudistunut Pirkka auttaa tekemään fiksuja valintoja

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 27.01.2016 KLO 10.00 1(2)

K-ryhmän asiakaslehti Pirkka on uudistettu niin sisällöltään kuin ulkoasultaankin. Pirkka ja sen digitaaliset kanavat ovat K-ryhmän asiakkaiden arjen valintoja helpottava ja käytännönläheinen mediakokonaisuus, jonka sisältö ideoineen ja vinkkeineen perustuu asiakkaiden tarpeisiin ja suosituksiin.

"Olemme uudistaneet Pirkka-lehden sen perinteitä kunnioittaen. Tämän yli 80-vuotiaan, vuonna 1933 perustetun lehden tehtävänä on ollut kertoa fiksuista valinnoista ja inspiroida hyvään elämään. Ja niin on tänäkin päivänä", viestintäjohtaja ja vastaava päätoimittaja Merja Haverinen toteaa.

Pirkka Mediaan kuuluvat lehden lisäksi digitaaliset kanavat www.pirkka.fi sekä käytetyimmät sosiaalisen median kanavat. Digitaalisissa kanavissa käydään aktiivista vuoropuhelua asiakkaiden kanssa ja niihin tuotetaan kiinnostavia aiheita, vinkkejä ja ideoita. Klassinen Niksi-Pirkka on läsnä niin lehdessä kuin digikanavissakin. Uutiskirje ennen lehden ilmestymistä tiivistää tärkeimmät uutiset ja muistuttaa uuden lehden ilmestymisestä. Uutiskirjeen voit tilata osoitteesta www.pirkka.fi.

Pirkka-lehteä painetaan lähes kahdeksan miljoonaa kappaletta vuodessa ja se työllistää merkittävästi suomalaista paperi- ja painoteollisuutta. Pirkka on Joutsenmerkitty painotuote, jonka paperi ja painotalo täyttävät pohjoismaiset ympäristökriteerit. Paperi valmistetaan Suomessa Sappi Kirkniemen tehtaalla. Pirkka-lehti painetaan UPC Printin painossa Vaasassa. Pirkka Median kustantaja on A-lehdet Dialogi Oy.

"On hienoa olla rakentamassa uudenlaista mediakokonaisuutta. Uudessa Pirkka-deskissä tuotamme jatkuvasti sisältöjä kaikkiin Pirkka-median kanaviin, reagoimme lukijoiden tarpeisiin ja autamme heitä tekemään fiksuja valintoja. Vinkkien ja hyötytiedon lisäksi haluamme myös inspiroida lukijoita ja tarjota kiinnostavaa luettavaa", toimitusjohtaja Jyrki Rehumäki A-lehdet Dialogista sanoo.

Pirkka on kaikkien luettavissa näköislehtenä Pirkka.fi-palvelussa. Paperilehtenä Pirkka jaetaan K-Plussa-asiakastalouksiin, joiden keskimääräiset ostot K-ryhmän kaupoista ylittävät 250 euroa kuukaudessa viimeisen 12 kuukauden ajalta.

Pirkka-lehden vuosikerran voi myös lunastaa tuhannella K-Plussa-pisteellä ottamalla yhteyttä K-Plussan asiakaspalveluun sähköpostiosoitteeseen plussa@kesko.fi tai numeroon 010 19 8604 (ma-pe klo 8-18, pvm tai mpm). Lehden saa tilattua 25 eurolla osoitteesta pirkka@dialogi.fi. Tilaus ulkomaille maksaa 77 euroa.

Lisätietoja antaa viestintäjohtaja Merja Haverinen puh. 010 53 22764.

Kesko on suomalainen kaupan alan pörssiyhtiö. Kesko toimii päivittäistavara-, rauta- ja erikois- sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto oli 9,1 miljardia euroa vuonna 2014 ja henkilökuntaa oli lähes 20 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu yli 1 500 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä. Keskon osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin kaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi

A-lehdet Dialogi on A-lehdet Oy:n tytäryhtiö ja Suomen suurimpia sisältömarkkinointi- ja asiakasviestintätaloja. Teemme b to b- ja b to c -markkinointiviestintää useilla toimialoilla. Tuotamme sisältöjä yli kahdellekymmenelle asiakkaallemme digitaalisesti ja painettuna, kaikissa kanavissa. Asiakasjulkaisumme tavoittivat vuonna 2015 yli 3 miljoonaa suomalaista.

Takaisin ylös