
Vuoden lopun lähestyessä suomalaiset panostavat kauneuteen. Vuoden pimeimpänä aikana ostetaan erityisesti kosmetiikkaa, tuoksuja ja kynsienhoitotuotteita. Kaikkien K-citymarketien kauneusosastot on uudistettu.
Joulukuu on kosmetiikan myynnin suosituin kuukausi. Vuoden pimeimpään aikaan panostetaan juhlakauteen ja ostetaan lahjoja läheisille. Suomalaiset panostavat loppuvuodesta erityisesti kynsiin, tuoksuihin ja lahjapakkauksiin.
Pikkujoulusesonki näkyy selvästi kynsienhoitotuotteiden myynnissä. Kynnet hoidetaan jouluna yhtä hienoiksi kuin heinäkuussa, joka on kynsienhoitotuotteiden toinen sesonki. Tällä hetkellä trendinä on ostaa geelikynsilakkoja, ja kynnet laitetaan kynsihoitolakäynnin sijaan kotona. Kynsienhoitotuotteiden myynti onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana 13 %.
Jouluna myös tuoksutuotteiden myynti kasvaa lähes viisinkertaiseksi muuhun vuoteen verrattuna. Suomalaiset ostavatkin tuoksutuotteita euroissa laskettuna lähes yhtä paljon kuin silliä joulupöytään.
K-citymarketien kauneusosastot uudistettu
Kaikkien K-citymarketien kauneusosastot on uudistettu. Kauneusosastojen uudistaminen on osa käynnissä olevaa, koko K-citymarket-ketjun uudistamista
”Olemme saaneet paljon toiveita asiakkailta kauneusosaston kehittämiseen. Valikoimiin onkin tuotu uusia valikoimakokonaisuuksia ja brändejä. Lisäksi asiakkaiden toiveesta valikoimaa on laajennettu muun muassa hiustenhoitotuotteissa”, kertoo K-citymarket-ketjun johtaja Johanna Kontio.
Suomalaiset kuluttavat hiustenhoitotuotteita paljon verrattuna muihin Euroopan maihin. Valikoimiin onkin lisätty kampaamolaatuisia hiustenhoitotuotteita kuten Tigi, Osis ja Matrix. Uusia ovat myös nuorien suosimat meikkibrändit Essence ja Catrice.
Kiinnostus luonnonkosmetiikkaan kasvaa jatkuvasti. Pohjoismaissa luonnonkosmetiikan markkina on tuplaantunut lyhyessä ajassa. Nousevaan trendiin on K-citymarketeissa vastattu luonnonkosmetiikan brändeillä, kuten Laveralla, Urtekramilla ja Bottega Verdellä.
Kaikki K-citymarket-ketjun kaupat uudistetaan vuoden 2018 loppuun mennessä. Tavoitteena on luoda 80 erilaista, valikoimaltaan ja palveluiltaan oman asiakaskuntansa näköistä K-citymarketia.
Loppuvuoden kosmetiikan hittituotteet
Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Satu Pusa, Keskon päivittäistavaratoimiala, p. 040 771 0650