Kesko yhtenäistää ICT-palveluidensa ylläpitoa ja kehitystä

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 12.10.2016 KLO 10.00

Kesko on tehnyt Tiedon kanssa yhteistyösopimuksen, jonka avulla se tehostaa ICT-palveluiden hankintaan, ylläpitoon ja käyttöön liittyviä toimintojaan. Uudistuksen tavoitteena vauhdittaa K-ryhmän uusien digitaalisten palveluiden kehittämistä ja käyttäjäkokemuksen parantamista.

”Tieto valittiin 20 johtavan globaalin ICT-palveluyrityksen joukosta, koska se pystysi parhaiten vastaamaan Keskon strategisiin vaatimuksiin jatkuvien palveluiden tehokkuuden ja laadun parantamisesta sekä investoinneista uusiin, Keskon kasvustrategiaa tukeviin teknologioihin ja osaamiseen”, tietohallintojohtaja Arto Hiltunen toteaa.

Uudistuksen avulla yhtenäistetään Keskon ICT-taustajärjestelmiä ja ICT-palveluiden hyödyntämistä K-ryhmässä. Muutoksen tavoitteena on tehostaa ICT-toimintoja, lisätä ketteryyttä digipalveluiden kehittämisessä ja varmistaa häiriöttömät liiketoimintaprosessit.

”Uuden kustannustehokkaamman, standardoidun ICT-ympäristön avulla pystymme entistä paremmin keskittymään uusien hyödyllisten digipalveluiden kehittämiseen K-ryhmän asiakkaille, henkilökunnalle ja kumppaneille.”

Tiedon kanssa solmittu yhteistyösopimus on viisivuotinen. Keskon muita tieto- ja viestintäteknologiakumppaneita ovat muun muassa Elisa, Fujitsu, OpusCapita ja Capgemini.

Lisätietoja:
Tietohallintojohtaja Arto Hiltunen, Kesko Oyj, puh. 010 53 22191

Kesko on suomalainen kaupan alan pörssiyhtiö. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto oli 8,7 miljardia euroa vuonna 2015 ja henkilökuntaa oli yli 20 000 henkeä. Kesko toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Keskon osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. www.kesko.fi

Takaisin ylös