Ensimmäinen Siwa muutettu K-Marketiksi

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 09.05.2016 KLO 10.00

Siwojen ja Valintatalojen muuttaminen K-Marketeiksi on käynnistynyt. Ensimmäinen muutettu kauppa, K-Market Amerinkulma Helsingissä, avasi ovensa perjantaina. Muutoksen myötä kaupalla on muun muassa uusi valikoima, halvemmat hinnat ja uudistunut ilme. Elokuun loppuun mennessä K-Marketeiksi muutettavien 70 kaupan tiedot on nyt julkistettu.

Kesko on aloittanut Siwojen ja Valintatalojen muuttamisen K-Marketeiksi nopeasti. Ensimmäinen muutettu kauppa, K-Market Amerinkulma, on avannut ovensa viime perjantaina, 6. toukokuuta.

K-Marketiksi muuttamisen myötä kaupan tuotevalikoima ja ilme on vaihtunut. Lisäksi tuotteiden hintatasoa on laskettu ja kaupassa käy nyt K-Plussa-kanta-asiakaskortti. Kauppa tarjoaa edelleen laajasti lähialueen arkea helpottavia palveluita. Näitä ovat Matkahuolto, Postnord, Veikkaus ja RAY. Kaupan palveluihin on myös lisätty Osta&Nosta-käteisnostopalvelu sekä mahdollisuus hankkia K-lahjakortteja.

"Ensimmäisen Siwan muuttaminen K-Marketiksi sujui suunnitelmien mukaisesti. Olemme nyt aloittaneet lähikauppapalveluiden parantamisen. Asiakkaat näkevät muutoksen heti kaupan uudessa ilmeessä, tuotevalikoimassa ja laskeneissa hinnoissa. Rakennamme näin Suomen kattavinta ja laajinta lähikauppaverkostoa", kertoo Keskon varatoimitusjohtaja ja päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Jorma Rauhala.

Asiakkaan ostoskorin hinta laskee jopa 20 % kauppojen muuttuessa K-Marketeiksi

Kauppojen muutos tulee näkymään myös asiakkaiden lompakossa. Siwan tai Valintatalon muuttuessa K-marketiksi kaupan valikoimaan tulee noin tuhat laadukasta ja edullista Pirkka- ja K-Menu-tuotetta, joiden myötä asiakkaan ostoskorin hintataso laskee selvästi. Tämän lisäksi valikoimissa jatkavien muiden tuotemerkkien hinnoista noin kaksi kolmasosaa laskee.

Asiakkaat hyötyvät myös K-market ketjun monipuolisista viikoittaisista tarjouksista. Hyödyntämällä aktiivisesti Pirkka- ja K-Menu-tuotteita, K-marketin tarjouksia ja alentuneita perushintoja asiakas voi laskea oman ostoskorinsa hintatasoa tuntuvasti, jopa parikymmentä prosenttia.

Ensimmäisten 70 K-Marketiksi muutettavan Siwan ja Valintatalon tiedot julki

Siwat ja Valintalot muutetaan K-Marketeiksi tulevan vuoden aikana ripeällä tahdilla. Elokuun loppuun mennessä jo 70 kauppaa on muutettu K-Marketeiksi. Näiden kauppojen tiedot on nyt julkistettu. Seuraavana vuorossa on Valintatalo Tanhuantie Kouvolassa, joka avaa K-Marketina tällä viikolla. Elokuun jälkeen K-Marketeiksi muutettavien kauppojen aikataulu selviää myöhemmin, ja niistä tiedotetaan lähempänä muutoksen toteuttamisen ajankohtaa.

Siwojen ja Valintatalojen muutostöiden lisäksi Kesko on käynnistänyt koko K-Market-ketjun uudistuksen. Uuden ilmeen mukaisia kauppoja on ilmestynyt katukuvaan huhtikuusta alkaen. Koko ketju on uudistettu vuoden 2018 loppuun mennessä.

"Tiedossa on historiallinen muutos katukuvassa läpi Suomen", toteaa Rauhala.

Keskon ja Suomen Lähikaupan välinen yrityskauppa vahvistui 12. huhtikuuta. Ensimmäisessä vaiheessa Siwojen ja Valintatalojen valikoimiin tuotiin noin sata suosittua Pirkka-tuotetta ja lisäksi asiakkaille tärkeiden tuotteiden hintatasoa laskettiin. Siwat ja Valintatalot muutetaan K-Marketeiksi tulevan vuoden aikana.

Tavoitteena on siirtää kaikki Suomen Lähikaupan entiset kaupat K-kauppiaille seuraavan kahden vuoden aikana. Kauppaverkoston laajentuessa Kesko rekrytoi ja kouluttaa satoja uusia K-kauppiaita. Suomen Lähikaupalla on noin 600 Siwaa ja Valintataloa ja noin 3 800 työntekijää.

Nämä 70 Siwaa ja Valintataloa muuttuvat ensimmäisinä K-Marketeiksi

Lisätietoja:
Jorma Rauhala, toimialajohtaja, päivittäistavarakauppa, Kesko Oyj, puh. 010 53 22211
Karoliina Partanen, viestintäjohtaja, Kesko, päivittäistavaratoimiala, p. 010 53 20744

Noin 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket ja K-Market. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.

Suomen Lähikaupan hankinnan ja laajan K-Market-uudistuksen myötä suomalaisten kuluttajien arvostamat lähikauppapalvelut paranevat merkittävästi. K-market-ketjun uudistus etenee vauhdilla, kaikki yli 400 K-Marketia ja noin 600 Siwaa ja Valintataloa uudistetaan yhtenäisen ketjubrändin alle. Koko ketju on uudistettu vuoden 2018 loppuun mennessä.

K - jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Takaisin ylös