Katajanokan K-kauppias Juuso Hemminki palkittiin vuoden kauppiaana

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 26.1.2022 K-Market-kauppias Juuso Hemminki tietää, kuinka vaativakin asiakas saadaan hyvälle tuulelle. Nyt Hemminki palkittiin työstään Vuoden kauppiaan diplomilla.

Ankankoivet, dry aged -pihvit ja laatuöljyt eivät kuulu aivan jokaisen korttelikaupan valikoimaan, mutta K-Market Katajanokalla ne ovat olennaisia tuotteita.

”Asiakaskunta Katajanokalla on erittäin vaativa. Pyrimme tarjoamaan kaiken, mitä asiakkaat tarvitsevat. Meidän tehtävämme on tehdä Katajanokalta lähtemisestä tarpeetonta”, kauppias Juuso Hemminki sanoo.

Katajanokalla vuodesta 2019 kauppiaana toiminut Hemminki palkittiin tiistaina 25.1. Vuoden kauppiaan diplomilla. Tunnustus jaettiin yhdelletoista K-Market-kauppiaalle eri puolilta Suomea.

Hemmingin saaman palkinnon perusteluissa kiitettiin erityisesti sitä, miten kauppias on tehnyt kauppansa valikoimasta asiakkaidensa näköisen. Asiakastoiveiden täyttämisen eteen tehdään paljon työtä.

”Liikeideani on, että jokainen asiakas lähtee ulos paremmalla tuulella kuin on ollut. Jollekin se tarkoittaa patterinvaihtoa kaukosäätimeen ja jollekin jonkin tietyn niche-tuotteen löytymistä kaupasta”, Hemminki sanoo.

Hemminki saa asiakastoiveita päivittäin. Palautetta tulee niin digikanavissa kuin hyllyjen välissäkin. Asiakkaiden kohtaaminen kaupalla on Hemmingille työn suola.

”Työssä on parasta asiakkaiden ja henkilökunnan seurassa olo. Saan joka päivä todella paljon kiitosta henkilökunnastamme. Olen onnellinen siitä, että työntekijät tekevät kaikkensa asiakkaiden eteen – se on se juttu.”

Ennen kauppiaaksi ryhtymistä Hemminki työskenteli oopperalaulajana. Hänet tunnetaankin laulavana kauppiaana, joka on aiemmin järjestänyt esimerkiksi joulukonsertteja kaupassaan. Korona-aika on muuttanut tätäkin.

”Emme ole voineet ottaa sataa ihmistä samaan aikaan kauppaan kuuntelemaan konserttia. Toivotaan, että ääni vielä soi, kun rajoitukset loppuvat.”

Hemmingille nyt myönnetty Vuoden kauppiaan diplomi on arvokas tunnustus. Diplomien jako on K-ryhmässä vuotuinen perinne.

”Meillä on K-Market-ketjussa lähes 800 upeaa kauppaa, joten kisa näistä palkinnoista on kova. Arvioinnissa huomioidaan laajasti muun muassa asiakaskokemus, kauppakohtainen liikeidea ja kaupan vaikutukset paikallisyhteisössään. Jokainen vuoden kauppiaan diplomin saaja voi olla todella ylpeä saavutuksestaan”, toteaa K-Market-ketjun operatiivinen johtaja Teemu Naumanen.

Takaisin ylös